Papa luokka 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narikka83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iso kiitos vastanneille! mies on hemmotellu minua hyvällä iltapalla ja anto kaukosääön minun haltuun. hollasi läpit nukhuun, saan vain olla. huominen jännittää kovasti, pelkään juuri että sattuu kauheasti. kerroin äitille ja isälle jokka oli tietenki järkyttyneitä mutta kannustivat kovasti. lupasivat auttaa niin paljon ku tarvii jos tulee enemmän lääkärissä käyntejä yms.

Epätietoisuus on varmasti raastavaa niin sinulle ,kuin miehellesi.Koittakaa jaksaa,kohta ei tarvitse onneksi enää olla epätietoisuudessa.Toivotaan hyviä vastauksia kuitenkin:)

Joku kyseli niistä luokista, niin papa luokat ja syöpäluokat on eri asioita...

Mä hyppään suoraan asiaan, mun äidilläni on kohdunkaulasyöpä, ollut 10 vuotta, leikkauksia useita mutta toivottua lopputulosta ei olla saavutettu, nyt tilanne on se että ootellan isolta kirkolta päätöksiä aloitetaanko millaiset lääke-/sädehoidot, mutta kuitenkin, tuo on "onneks" sen luokan juttuja jotka ei niin radikaalisti elämiseen vaikuta...Henkisesti rankka juttu, tottakai, mutta siitäkin selviää!Ennusteet on kuitenkin hyvät..

Tosi paskamainen tilanne ja kieltämättä itekkin monesti oon ajatellu "entä jos", mutta kuitenkin, noista pahoista, helpoimmasta päästä... :hug: Voimia sulle huomiseen, olet ajatuksissa! :hug: :(

reissu tehty. 9 koepalaa otettu, ei käyny kipeää, kiitos 4 puudutuspiikin! ilkeältä kylläki :/ jodituppo tuntu karmealta ku oli niin kylmä. lääkäri ja hoitaj oli tosi mukavia. nyt ois eessä viikon kahen oottelu tuloksista. lupasivat soittaa tion.

Mun kaverilla oli luokkaa 2. Syöpä oli ja ainoa hoitovaihtoehto oli kohdunpoisto. Onneksi ei ollut levinnyt. Monet tuudittautuvat siihen, että luokka 2 on joku hiiva tms. Ei välttämättä. Valitettavasti!

toivottavasti tulee kuitenki hyviä uutisia :hug:

itse olen menossa sähkösilmukkahoitoon viikon päästä : / eli muutoksia täälläkin, mutta taisivat olla luokkaa 2, eivät ole itsekseen hävinneet (2 kolposkopiaa tehty jo), joten muutoskohdat poistetaan

sano se lääkäri että onneksi suunnitelin kierukan laittoa että papa otettiin ennemin ku ois pitäny. muuten se ois otettu vasta vajaan vuen päästä. ja jonkuverta poristiin hoitovaihtoehoista ja meinas että on hyvä ku on lapsiluku täynnä.

ääh, taitaa alkaa puudute loppumaan, ikävä tunne alakerrassa. vuotoa on aika reilusti, vaikkaki menkkojenki pitäs alkaa ihann äinäpäivinä joten voi olla nekki alkaneet tähänsamaan syssyyn : /

tyttö tenonvarrelta, oliko sulla millä kohtaa muutokset? oliko vain siinä kohdun kaulalla vai koko alueella?

alkaa pikkuhiljaa iskeä tajuntaa karu totuus :( tuntuu hurjalta ajatella että mulla voi olla syöpä, hoijot mitä tulee,yms asiat. miten lapset ottaa poissa olon jos tulee sairaalassa oloa tämän vuoksi. pari kaveria sano että ei sulla mitään ole, tulehus vain soitellaan toiste heippa, okei halusin vaain kertoa että käykää papassa. ykski tuumas ettäei niissä tarvi käyvä ku seurustelee vakavasti, eipä niin. ja ihan turhaa tekstiä kuhan puran tuntojani

Noniin. tulokset tuli. syöpää ei ole! muutoksia oli kuiten keskivaikeita. niille todenäkösesti riittää laaseri tai vastaava hoito menetelmä. tarkempaa tietoa saan kuhan lääkäri soittaa. hoitajan kans porisin aamusta. helppasi ja paljon tuo tieto. ja papilooma virusta ei ole. minkä jo aijeminki tiesin mutta varmat tulokset oli puhtaat.

Onnea hyvistä uutisista!!

Mua itseäni jännittää luomen poiston tulokset. Järjellä aattelisin, ettei siinä mitään ole, mutta kuitenkin käy mielessä pahin, kun lääkärikin oli heti poiston kannalla, vaikka luomessa ei ole ollut muutoksia. Paikka vain on otollinen melanoomalle.

Mut on kahteen kertaan "leikattu". Ekalla kerralla ( 19-vuotiaana) oli vaan solumuutoksia, toisella kerralla ( kolme vuotta sitten) syövän esiaste. Eka leikkaus oli lyhyt, kesti 15 min, toinen kesti tunnin.
Parantumismahdollisuudet tosi hyvät mutta sen jälkeen on käytävä vuosittain Papassa.
Itse sain eilen tuokset viimesestä ja puhdasta oli. Muistuttivat silti että vuoden päästä uusiksi.

mut hoidettiin ekalla kerralla laserilla ja toisella kerralla sillä silmukalla. Ne tehdään ihan hereillä ja ei satu ollenkaan pientä nipistelyä lukuunottamatta. (puudutetaan toki)

Mulla oli kanssa papa luokka 4 ja sitte tehtiinki kuukauden päästä LOOP-hoito. Eli just tuolla sähkösilmukalla poltettiin pois ne muuntuneet alueet. Sen jälkeen eka kontrolli oli kolmen kuukauden päästä ja tulokset oli puhtaat. Siitä seuraavat kontrollit mitä on tehty n. puolen vuoden välein on myös ollu puhtaat. :) Nyt viimeisimmän jälkeen oli ilo kyllä suuri kun edellisestä kolposkopiasta oli jo yli vuosi ni jännitti aivan älyttömästi että jos onkin uusinut.. mutta puhdas oli tälläkin kertaa. Jatkossa käyn vielä kerran vuoteen ihan normi papa kokeessa. Ja toivon että tulokset pysyykin puhtaana.

Tuo LOOP-hoito itsessään on oikeesti ihan kivuton operaatio. Mutta mä ainakin pelkäsin sitä silti tosi paljon.Söin pari rauhottavaa ja vahvat buranat ennen toimenpidettä ja silti itku tuli sitä tehtäessä. Mutta ei kivusta vaan tosiaan siitä itse tilanteesta.

Yritä ottaa rauhallisesti sinne asti ja toivon sulle myös hyviä hoitovasteita tuolle hoidolle. Tsemppihalit!!!!!

kiitos vastanneille! lekuri soittaa varhmaan huomenna, jännittää hieman mitä hoitoja tulee olemaan, epäilys on tuosta laaserista koska siitä oli hoitajan kans puhetta. puudutusta kiitos ja paljon, kuulostaa aika hurjalle toimenpiteelle. ja inhoan muutenki gynelle menoaa, eihän papa yms käy kipeää vaan se tilanne on kuvottava :ashamed:

Se sit tehdään sellasen mikroskoopin läpi...siis katsovat samalla mikroskoopilla kun polttavat. Mulla se oli sitten yhdistetty tietokoneeseen ja kun se suuntas värkit kohti mua niin ekana siihen näytölle lävähti kuvaa mun "alakerrastani" suurennettuna melkosesti. Tuntu melkosen nololta

voi ei :ashamed: onneksi on nais lääkäri. pahimpia on ollu tilanteet joissa sisätutkimuksen on tehny mies, hävettäny ku pientä aläintä, vistoja tilanteita. noh, eiköhän siitäki selviä kunnialla. kipeää ei tehny koepalojen otto mitenkään, ainoastaan se yks koepala tuntu, otettiin jollaki "pulloharjalla" :D en taho nähää revaani suurennettuna...

Yhteistyössä