Papa Luokka 3... Löytyykö kohtalotovereitä???

En oikeen tiennyt minne kirjoittaa ja ajattelin aloittaa kokonaan uuden keskustelun.

olen 27.v ja mieheni 28.v... minulla edellisestä liitosta poika reilu 4.v ja nyt sitten reilu vuosi yritetty saada raskautta alulle.

Lääkärissä käyty lapsettomuuden johdosta ja otettu verikokeet yms. ja tietysti klamydia ja papakoe siinä samassa.

Verikokeissa ei siis mitään ihmeellistä ollut, kaikki kuulema lääkärin mukaan kunnossa, MUTTA papaluokka 3 ja nyt sitten jatko seurantaan ja tutkimuksiin sairaalaan, kunhan nyt tulisi sinne kutsukirje.
Klamydiaa ei ole ja nykyisellä miehelläni ei ole lapsia ennestään, mutta on saattanut raskaaksi edellisen naisensa, tosin raskaus päättyi spontaaniin keskenmenoon.

Minulla takana hurja historia... 2 spontaania keskenmenoa (rv 6 ja rv 9), tuulimunaraskaus (keskeytetty rv.14+3), kohdunulkoinen raskaus ( vasemmassa munatorvessa keskeytetty rv.6+2)... ja sitten normaali raskaus josta syntynyt poika... tosin pojalla todettu raskaudenaikana saatu elinikäinen vamma. :'(

Koskaan ei keskenmenojani ole tutkittu mistä johtuvat tai syntyvät. Mutta nyt vaan on pelko jos ei enää pikkusisarusta saadakaan alulle, kun on ollut näin kivinen tie muutenkin jo.

Mieheni siittiöt tutkittu moneen otteeseen ja muutenkin käy 3.v välein seurannassa lapsena väärin tehdyn leikkauksen vuoksi. :(

Nyt siis kaipaankin kohtalotovereita niistä joilla ollut tuo papaluokka 3... vaikuttaako se raskautumiseen??? :eek: Näin lääkäri ainakin sanoi, että epäilee tuon vaikuttavan ainakin osittain sekundaariseen lapsettomuuteemme. :'(

Olisi kiva jos joku viitsisi jutustella aiheesta tai kertoa omia kokemuksiaan....jotenkin tuntuu, että olen tämän asian kanssa "yksin" vaikka mieheni haluaa lasta yhtä paljon kuin minäkin jollei enemmänkin.

En edes tiedä mitä pitää "vaatia", kun sairaalalle pääsen jatko tutkimuksiin... kiertoni on säännöllinen 28-30 pv. , ovulaatio tapahtuu ainakin tikkujen ja kipujen mukaan kierron puolivälissä joka kuukausi, olen normaalipainoinen ja syön ja liikun hyvin, alkoholia en juurikaan koskaan käytä ja tupakointikin on jo jäänyt.

Auttaakohan tilanteeseemme mikään lääke aluksi tms... ?1? :eek:

 
Otsikon jos muuttaa tarkemmaksi niin saattaapi tärpätä joku kohtalotoveri... Esim "papa luokkaa 3, onko kohtalotovereita?"

Teksti on muutoinkin niin rankkaa että ei tässä uskalla itseään kohtalotoveriksi tituleerata. 0 plussatestiä tehneenä on kuitenkin vielä aika helppo tausta tuollaisiin vastoinkäymisiin nähden. Tsemppiä jatkoon ja kysy hoitavalta lääkäriltä lisää. Kyllä ne kertoo kun vaan osaa kysyä... (juu tiedän että se on helkutan hankalaa siinä hetkessä tajuta kysellä)
 
Kiitos yrittäjä83 vastauksestasi. :)

juu täytyy muuttaa otsikko jos sitten löytyisi kohtalotovereita... :)

Toivon sulle pian plussaa testiin ja onnea!!! :)

Kai sitä on yritettävä muistaa kysyä lääkäriltä kaikki mahdollinen, kun sinne asti pääsen puolen kuun jälkeen. =)
 
PAPA- kokeen perusteella solutyyppinen pahanlaatuisuus vaihtelee I-V luokissa. Luokat I ja II ovat normaaleja. Tosin luokassa II kysymys on usein äsken mainitusta tulehduksellisesta solumuutoksesta, joka korjautuu emätintulehduksen paikallishoidoilla. Ryhmä III syntyy usein virustulehduksen seurauksena (kondyloma, herpes) ja puhutaan myös soluatypiasta eli dysplasiasta. Luokka III muutos on tutkittava emättimen suulta otettavien histologisten koepalanäytteiden muodossa ja muutosta on yleensä syytä seurata tarkemmin. Luokka IV ja V viittavat suurella varmuudella syöpäsoluihin, joko paikalliseen tai levinneeseen syöpään.

tuolla on myös jonkinlainen keskustelu aiheesta:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t661825
 
Kiitos myös sinnulle leiska vastauksestasi ja tuosta keskustelu linkistä. =)

Sieltä löysinkin kiintoisaa luettavaa.

PAPA-kokeen luokat ovat kyllä minulle selviä ja sen suhteen en tietoa tarvitse... siskollani kohdunkaulansyöpä ja se saanut alkunsa Papa luokka 3 :sta, pahentunut luokka 4: ksi ja luojan kiitos siskoni saatu hoidettua ja nyt käy kontrolleissa loppu elämänsä 2 krt. vuodessa. :(

Siskonikin oli vasta 28.v, kun kohdunkaulansyöpä löydettiin... toivon, etten itse joutuisi samaa kokemaan.

Huolenani nyt pää asiassa tässä asiassa oli se vaikuttaako tuo papa luokka 3 raskautumiseen???
 
Heippa!

Mulla oli papa III-luokka, ja lääkäri sanoi, että ei vaikuta raskautumiseen, mutta kannattaa pitää yrityksestä tauko ja hoidattaa se kuntoon. Me oltiin just yritetty vauvaa n. 3 kk kun jäin papassa kiinni, lääkäri ehdotti puolen vuoden taukoa, jolloin sitä seurattiin. Sen jälkeen uudestaan kohdun tähystykseen, ja vaikka alue oli pienentynyt itsestään, niin luokka siltikin III. Sitten sähkösilmukkahoito, ja kuukaus siitä saatiin alottaa uudestaan yritys. 10 kk on mennyt eikä tärppiä, mutta ei tälläkään kai mitään merkitystä pitäisi olla. Jos poistettava alue on pieni, niin kohdunkaula ei siitä kauheasti heikenny. Pahoittelut teidän vastoinkäymisistä, ja paljon tärppionnea :hug:
 
Heippa,
mulla on ollut papa luokkaa III, jolloin tähystettiin ja otettiin kohdunsuulta koepala. Tästä aikaa nyt reilu 2 vuotta. Mutta seuraavassa kontrollissa ja tämän jälkeen on ollut aina I luokkaa.

Me kärsitään miehemme kanssa nyt sekundaarisesta lapsettomuudesta. Syy on tosin löytynyt jo miehen puolelta, mutta voipi minussakin olla vikaa. Mä en osaa sanoa, vaikuttaako tuo papa luokka III raskautumiseen. :(
 
Me oltiin yritetty noin vuosi raskautta (sinä aikana kaksi ulkopuolista raskautta) kun menin jatkuvan hiivatulehduksen vuoksi papaan. Olisi pitänyt käydä aikaisemmin! Siellä sitten tuli papa3 ja lähete jatkohoitoon. Nyt ollaan tehty loop-hoito kahteen kertaan kun ei eka kerralla saatu kaikkea pois.

Lääkäreiden mukaan ei pitäisi vaikuttaa mitenkään raskautumiseen. Toivottavasti asia on niin =)

Nyt ollaan ensi viikolla menossa lapsettomuuspolille ensikäynnille =) Viimeisestä loopista on nyt kolme viikkoa ja seuranta on puolen vuoden päästä.

Oli kyllä kamala järkytys kun sain tulokset papakokeesta. Tuli mietittyä syöpää ja kaikkea kamalaa... Mutta opin sen että papassa on käytävä säännöllisesti! Jos olisin odottanut niin sehän olisi voinut pahentua syöväksi asti. En suosittele keskustelupalstoja missä käsitellään kohdunkaulansyöpää =) Se ei oloa ainakaan helpota.

 

Yhteistyössä