papa luokka 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarja

Vieras
Eli mulla otettiin joku aika sitten papa ja se oli luokkaa 2. Nyt sitten mulle soitettiin,että asiaa tutkitaan paremmin ja otetaan jotain koepaloja sun muuta. Onkos kukaan samanmoista toimenpidettä käyny läpi koskaan?Ihan että kuinka kivuliasta se sitten on jne.

kiittelen vastauksista! =)

Alkuperäinen kirjoittaja tarja:
joo siis papilloomasta puhuttiin,mut ei mitään enempää.lähinnä mainitsi ohimennen sen..

Mulla tuli reilu kuukausi sit kans papa vastaus ja oli luokkaa 2, hpv muutos kun ei mitään näkyvää. Mulla on vaan kontrolli sit marraskuussa.
Oliko näkyviä muutoksia?

se papa 2 voi tosiaan olla ihan vaikka tulehduksesta. sinä olet varmaan menossa kolonoskopiaan eli katsotaan mikroskoopilla limakalvoja. koepaloja otettaessa saat paikallispuudutetta. kuten varmasti tiedät genitaalialueella on paljon hermoja ja vaikka neula pieni niin kyllä se nipistää ja voit tuntea jotain koepalaa otettaessa. kipu on kuitenkin siedettävää eikä tutkimukseen menoa kannata peljätä eikä varsinkaan jättää menemättä. voit ottaa vaikka 1-2 ennen tutkimusta buranaa ja panadolia jo vaikuttamaan valmiiksi jos olet kipuherkkä.

tsemppiä! :)

mulla meni aika ohi kaikki mitä se täti puhelimes sano.mäkin ihmettelin kyl sitä,et heti jotain koepaloja ollaan ottamas kun kaikki joilla mä tiedän papan olleen luokkaa kaks ni ovat vaan menneet kontrolliin myöhemmin.meinaakos tää nyt sitten jotain vakavampaa juttua mahdollisesti?ite ajattelin sitä niin,että ku mulla on joku vuossata tässä ollu ko viimeks papa otettu ni et sen takia tutkisivat nyt tän tarkemmi mut en sitte tiedä.maanantaina mulla on sitte lääkäri ja se ottaa ne koepalat et onneks niin nopeesti sit kuitenki.

Mulla on oikeastaan aina ollut luokkaa 2,yleensä syynä on ollut hiiva.Kerran on ollut luokka 3 ja silloin otettiin koepalat eikä mitään löytynnyt.Gyne epäili silloin että olis ollut joku tulehdus joka on itsestään parantunnut.Mulla tota hiivaa aiheutti silloiset e-pillerit.

ei tarkoita mitään vakavaa. lähes kaikilta joilla on kondyloomaepäily, otetaan koepalat. syy tähän on yleistynyt kohdunkaulan syöpä jota jotkut papilloomavirukset voivat aiheuttaa, huom! voivat!....ja jos sinulta virusta löytyy saat siihen paikallislääkkeet tai ne syylät poltetaan laserilla. virus poistuu yleensä itsestään kehosta.

Alkuperäinen kirjoittaja cockeri:
se papa 2 voi tosiaan olla ihan vaikka tulehduksesta. sinä olet varmaan menossa kolonoskopiaan eli katsotaan mikroskoopilla limakalvoja. koepaloja otettaessa saat paikallispuudutetta. kuten varmasti tiedät genitaalialueella on paljon hermoja ja vaikka neula pieni niin kyllä se nipistää ja voit tuntea jotain koepalaa otettaessa. kipu on kuitenkin siedettävää eikä tutkimukseen menoa kannata peljätä eikä varsinkaan jättää menemättä. voit ottaa vaikka 1-2 ennen tutkimusta buranaa ja panadolia jo vaikuttamaan valmiiksi jos olet kipuherkkä.

Ei sentään suolistotähystystä HPVn takia.

Olen käsittänyt, että jos papa 2, niin usein muuttuu siinä puolen vuoden seurantapapassa normaaliksi ja jos ei niin sitten hoidetaan. onko sinulla siisi jo aikaisemmin ollut epänormaali tulos?

ei tarkoita mitään vakavaa. lähes kaikilta joilla on kondyloomaepäily, otetaan koepalat. syy tähän on yleistynyt kohdunkaulan syöpä jota jotkut papilloomavirukset voivat aiheuttaa, huom! voivat!....ja jos sinulta virusta löytyy saat siihen paikallislääkkeet tai ne syylät poltetaan laserilla. virus poistuu yleensä itsestään kehosta.

mix multa ei otettu koepaloja vaikka on todettu kondyloma? mutta papa kuitenkin täysin puhdas?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei sentään suolistotähystystä HPVn takia.

Olen käsittänyt, että jos papa 2, niin usein muuttuu siinä puolen vuoden seurantapapassa normaaliksi ja jos ei niin sitten hoidetaan. onko sinulla siisi jo aikaisemmin ollut epänormaali tulos?

Useimmiten on juuri näin, eli puoli vuotta seurataan, jos on luokka 2.

kiitän vastauksista.ei mulla kyllä mitään syyliä missään ole..mutta rauhallisin mielin nyt kuitenkin menen site maanantaina sinne lääkäriin kun näinkin tavallinen asia sitten. =)

kolpposkopia siis tarkoitiin....eipä ne kondyloomat aina papassa näy, jos testitikku ei satu juuri limakalvomuutokseen...ja tämän takia tehdään skopia ja penslaus...ja hoitokäytännöt vaihtelee. monissa paikoissa on pelkkä seuranta... :)