Papa-luokka 2!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sari"

Vieras
siis täh, olenko nyt oikein ymmärtänyt että jos papa vastauksesta saa tuloksen luokka 2 niin se tarkoittaa automaattisesti kondyloomaa???? siis mulle terkka puhui jotain tällaista ja olen kyllä ihmeissäni! miehen kanssa oltu yhdessä 10 vuotta ja nyt mulle väitetään tollasta ja mulla ei koskaan mitään sukupuoli tautia ole ollut!!! että huh huh!!! kokemuksia muilla? ja mitään oireitakaan mulle ei kondyloomasta ole ollut.....

no joo, mutta miten mä nyt saan varmuuden et mikä mulla on!? en saa tuota kondylooman mahdollisuutta nyt pois mielestäni kun siitä kerran alettiin mulle jauhaa!! ei kiva! arvaat varmaan mitä epäilyjä mielessä nyt liikkuu!!!

Mulla on kondylooma.. en sitten tiedä että lähteekö se itsestään pois koskaan vai ei?? Kun lääkäri silloin sanoi, kun tämä minulla todettiin, että se lähtee itsestään ajan kanssa pois, ja jos ei oireile, sitä ei tarvitse hoitaa. Minulla ei oireillut, ja tämä oli täysi yllätys. Kyseinen lääkäri myös sanoi minulle, ettei tautia saadakseen tarvitse harrastaa yhdyntää, vaan se voi tulla esim. yleisistä vessoista tai uimahallista..

Höpön höpö, ei kyseessä nyt yksintein ole kondylooma, vaan kyse voi olla vain esim. pienestä solumuutoksesta tai hiukan epäpuhtaasta näytteestä. Oliko kirjeessä suositusta käydä lääkärissä tai gynellä tarkemmissa tutkimuksissa tai otattaa uutta papa- koetta?

Oma papani oli ainakin luokkaa 2 alkuraskaudessa muutamia kuukausia sitten eikä se aiheuttanut mitään toimenpiteitä kuin kontrollinäytteen vuoden päästä. Kondyloomaa minulla ei ole eikä bakteeria tunnistettu, joten "mysteeri" toistaiseksi myös oma tilanteeni.

ajattelin kyllä mnnä yksityiselle gynelle kyseleen tästä asiasta tarkemmin! terkka puhui että synnytyksen jälkeen otetaan sit jälkitarkastuksessa uus papa! mut kuulemma jotain virusperäistä tuollainen yleensä on ja se tarkoittaa siis jotain kondylooma viruksia yms!!!

ja musta on kyllä tosi hullua mennä puhumaan ihmiselle tollasta jostain kondyloomasta jota ei missään ole näkynyt eikä todettu ja aiheuttaa siitä sit toiselle kauheet epäilyt !!! että voi olla esim. se ja yleensä papa luokka 2 tarkoittaa kondylooma muutoksia!!

[QUOTE="sari";22539308]ajattelin kyllä mnnä yksityiselle gynelle kyseleen tästä asiasta tarkemmin! terkka puhui että synnytyksen jälkeen otetaan sit jälkitarkastuksessa uus papa! mut kuulemma jotain virusperäistä tuollainen yleensä on ja se tarkoittaa siis jotain kondylooma viruksia yms!!![/QUOTE]

Käy ihmeessä lääkärillä/gynellä puhumassa asiasta, jotta saat rauhan asiasta itsellesi. Siis - oletko nyt raksaana ja sinulta otettiin papa? Raskauskin voi omalta osaltaan vääristää tulosta, joten kakkosluokan ei tarvitse välttämättä tarkoittaa mitään - mutta asiasta olet viisaampi lääkärissä käynnin jälkeen.

Itselläni on ollut kakkosluokkaa, ja silloin kyseessä oli ensiksi epäpuhdas näyte ja toisella kertaa huoleton normaali solumuutos.

KOndylooma voi olla vaikka 10 vuotta ja aktivoitua raskauden aikana. Ja sitä ei näe mistään, aiheuttaa vaan solumuutoksia. Vain pari kondyloomavirusta aiheuttaa niitä näkyviä syyliä, suurin osa vain siis noita muita muutoksia.

joo raskaana olen ja eka näkyi siis siinä normissa vaginan fluori näytteessä joka otetaan pumpulipuikolla et mulla on hiiva ja streptokokki ja sit siinä näkyi jotain epämääräistä epäspesifi muutos ja sen takia suositeltiin papaa! ja sillon jo terkka sanoi et tod.näk kondyloomaa!!!

Olikohan se että 85% naisista jossain vaiheessa saa kondyloomaviruksen. Ja just raskauden aikana se puhkeaa näkyviin, sillä raskaus heikentää immuunipuolustusta. Luultavasti muutokset häviävät raskauden jälkeen. JOten ei huolta.

KOndyloomavirus aiheuttaa kohdunkaulansyöpää joten siksi naiset käyvät vanhoina mummoinakin papa-kokeissa vaikka eivät seksiä harrastaisi tai kumppania vaihtelisi!!! Sehän voi elää elimistössä hiljaiseloa vaikka kuinka kauan.

Mulle sanottiin joskus kanssa että mulla on kondylooma ja thats it, mutta kondyloomaa sitten tutkistelin kirjoista ja eihän se edes pakosti tule yhdynnän kautta, sehän voi siis puhjeta hiljaa itsekseenkin. Mutta seuraavat papat puhtaita ja ihmettelin kyllä. Ja taas viime talvena 2-3 siittei kai oikein ottanut selvää ja mut laitettii koepalojen ottoon ja ne oli AIVAN PUHTAAT =D ei mitään häikkää missään.

niin mutta tässä onkin nyt kyse siitä että alanko syyttelemään miestäni kun muita vaihtoehtoja ei ole mistä kondylooma ois voinut saada vai olenko hiljaa ja uskon että mies ollut uskollinen kun kerta täyttä varmuutta asiasta ei ole!!!

mulla on ollut kerran luokka 2 ja tosiaan täytyi käydä vain antamassa uus näyte puolen vuoden kuluttua. Hoitaja sanoi että luultavasti näyte on ollut hieman epäpuhdas/ epäonnistunut.. et ei mitään hätää, mä pelkäsin tuolloin et mulla on joku kohdunkaulan syöpä.. Mut siis lääkäri joka näytteen otti oli todella hidas ja sen tuntoinen ettei mennyt oikeen putkeen.. Sit puolen vuoden päästä näyte oli taas luokka 1.

Mulle ei kyllä puhuttu kondyloomasta ollenkaan.