Papa-luokka 2 ja 6kk kontrolli. Kellään ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa hieman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa hieman

Vieras
Onko palautunut itsestään luokka 1 kun on kontrolloitu, onko pysynyt samassa vai pahentunut? Tulehdusta mulla ei ollut. Sanokaa pliis, ettei ole hätää. Kerran ennenkin ollut sama tilanne, silloin oli kyllä tulehdus, johon sain lääkkeen ja kontrolli oli ok.

En saanut mitään kuuria. Saattaahan se punoittaa jos vaikka seksiä harrastettu tms, hyvillä mielin menen huomenna. Luultavasti hiiva tms vain ollut. Saan huomenna ajan gynelle, eli huomenna ei vielä ronkita. Alkava hiiva mulla, kannattaako laittaa hoito jo? Kun ei kutia tms eli en 100% varma ole että on hiiva

Ettei sen takia näytä sitten pieleen tuo kontrollipapa

En saanut mitään kuuria. Saattaahan se punoittaa jos vaikka seksiä harrastettu tms, hyvillä mielin menen huomenna. Luultavasti hiiva tms vain ollut. Saan huomenna ajan gynelle, eli huomenna ei vielä ronkita. Alkava hiiva mulla, kannattaako laittaa hoito jo? Kun ei kutia tms eli en 100% varma ole että on hiiva

Ettei sen takia näytä sitten pieleen tuo kontrollipapa

Jos sulla siis huomenna kontrolli-papa, en laittais hoitoa vielä tänään.

Tuo luokka 2 on aika yleinen ja hyvin harvoin se tarkoittaa mitään sen vakavampaa. Mulla oli joku aika sitten kans ja vasta toinen kontrolli anto luokka 1:sen. Toisella kerralla oli tulehdus, johon sain lääkityksen. Ja jos olis hiivasta johtuvaa, niin siitä olis kyllä sulle kerrottu.

Tuo luokka 2 on aika yleinen ja hyvin harvoin se tarkoittaa mitään sen vakavampaa. Mulla oli joku aika sitten kans ja vasta toinen kontrolli anto luokka 1:sen. Toisella kerralla oli tulehdus, johon sain lääkityksen. Ja jos olis hiivasta johtuvaa, niin siitä olis kyllä sulle kerrottu.

Joo ei ollut tulehdusta, eikä hiivaa.. toisaalta karmii enemmän juuri siksi, kun ei ole mitään hoidettavaa. Vaikka mistä mä näistä tiedän, en ole lääkäri. Kamalaa vaan odottaa tuo melkein 6kk vielä.

Mulla oli luokka II ja myöhemmin ollut aina luokka I. Syynä mulla oli, että solukon uusiutuminen oli juuri ottamishetkellä kesken ja tulos oli luokka II. Käyn tunnetulla tohtorilla, jolla laaja tietämys. Sinullakin ap voi olla solukon uusiutuminen kesken, tai sitten esim. HPV, mikä on 80% naisista. Huoli pois, 6 kk päästä uusi näyte ja varmasti on kunnossa, jos ei ole, niin olet ainakin hyvässä hoidossa :) Syöpää sinulla ei ainakaan ole :)

Joo ei ollut tulehdusta, eikä hiivaa.. toisaalta karmii enemmän juuri siksi, kun ei ole mitään hoidettavaa. Vaikka mistä mä näistä tiedän, en ole lääkäri. Kamalaa vaan odottaa tuo melkein 6kk vielä.

no sulla on siellä kohdunkaulalla todennäköisesti hpv:n(kondylooma) aiheuttamia solutmuutoksia. papa lk 2 varmasti 90% paranee itsestään, jos muutos säilyy tai etenee niin tilanne tutkitaan ja hoidetaan ennnenkuin sinne ehtii kehittyä pahanlaatuisia soluja.
tilanteesi on siis hoidossa, sinulla ei ole mitään huolenaihetta varsinaisesti, jos käy niin huonosti ettei nuo muutokset korjaannu itsekseen niin pahin mitä voi tapahtua on se että joudut gynelle jossa sitten tutkitaan ja hoidetaan ne muutokset,

Mulla tuo hpv ja kolmen vuoden ajan oli luokka II. Sit muuttu III ja koepaloja otettiin näistä solumuutosalueista kahteen otteeseen vuoden sisällä. Kuullessani lääkäriltä sanan syöpäsoluja löytynyt, niin tottakai olin aika paniikissa, et pitääkö sitä syöpä saada alle 25 vuotiaana. Mutta vuos sitten kaikki parani itsestään ja oli luokka I! Kohta ois taas kontrolli, saa nähä mikä tilanne on.
Niin kauan näitten takia on saanut ravata papassa, niin ei osaa enään edes ressata :) Joten älkääs tekään...Ei se luokka II tai III:kaan sitä syöpää välttämättä tarkoita. Käytte vaan tasaisin väliajoin tutkimuksissa, niin ajoissa saa muutoksia hoidettua jos niitä on tullut.

vuonna 2008 papa 1
vuonna 2010 4 koepaoista osa 5

ei HPV virusta, ei sairastettuja SP tauteja eka kontrolli oli toukokuussa 2011 ja puhas 1, nyt toukokuussa mene n taas kontrolliin ja toivon puhastatulosta! mulla on suvussa tätä kirottua kohdunkaulansyöpää, munasarja ja kohdunrungon syöpää. onneksi halusin lapset nuorena. estettä ei ole tehä enempääki mutta raskaus useasti sekotaa hormooneja ruokkiin syöpää. joten 2 poikaa saa riittää :)

Viimeksi muokattu:
Viikko sitten papa luokka 2 asc-us ja Epiteelisoluatypia ja paniikki. Yöunet on menny, ruoka ei maistu, kokoajan oksettaa ja uusi papa pitäisi ottaa vasta heinäkuussa, mutta menen jo kesäkuussa, sillä tulen hulluksi tämän kanssa.

Mulla viime huhtikuussa oli luokka II kun otettiin jälkitarkastuksen yhteydessä. Lokakuussa kävin uudelleen ja edelleen oli luokka II. Marraskuussa kävin tarkemmissa tutkimuksissa ja löytyi HPV. Mulla ei mitään oireita ole ollut. Ei muuta hoitoa kun papakoe taas toukokuussa.

Yhteistyössä