PAPA-koe raskauden aikana?

vieras
Minulta otettiin jotain päälle rv 23 tienoilla, kun menin vuotoa valittamaan. Tosin muut lääkärit ihmettelivät miksi oli otettu, kuulosti että tutkinut lääkäri teki muutenkin omituisia juttuja.
 
minäminäminä
On otettu. Viikot olivat n. 28-30, en ihan tarkalleen muista. Syy oli muutosalue emättimen pohjalla, osoittautui vaarattomaksi ja erityisen tyypilliseksi uudelleensynnyttäjälle.
 
No
Lääkäri laittoi lähetteen kun oli jo reilut pari vuotta edellisestä. Labrassa vastaanottava hoitsu sanoi että jättäis itse väliin (paitsi jos lääkäri itse ottaisi sen näytteen), olin n. rv 18. Joten jätin väliin ja kävin vasta lapsen synnyttyä..
 
vieras
Multa lääkäri otti vasta jälkitarkastuksessa, sano että voi aiheuttaa pientä harmitonta vuotoa, mutta aatteli että ei halua alkaa minua turhaan "söikkytelemään" kun ehtii ottaa myöhemminkin.
 
Otettiin jossain puolessa välissä raskautta, sanoi vaan että pitää ottaa varovaisemmin kun on raskaana. Ei pitäis raskauden olla mikään este näytteenotolle. Kutsuttiin seulontoihin, ja neuvolalääkärin suositus oli että otetaan.
 

Yhteistyössä