Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Pankki ilmeisesti silittää päätä ja sanoo ettei tarvitse maksaa.
No semmoisen diilin minäkin mielelläni ottaisin
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Pankki ilmeisesti silittää päätä ja sanoo ettei tarvitse maksaa.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Miten pankki huolehtii eduistaan, jollei saa lainaamaansa rahaa takaisin tässä tapauksessa?Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Lähinnä itsellä se että pankista ei vakuutena autoa ei minulta pankki vie jos lainanmaksen kanssa kävisi kepposet.
Mutta rahoitusyhtlö toimii tietojeni mukaan juuri toisin eli auto haetaan takaisin.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:Meillä on henkilötakaaja.
Okei. =) Mutta kai sitä takaajaakin kiinnostaisi, että kuinkas te ajelette sillä hienolla autollanne ja hän sitä joutuu makselemaan? Eli kai käytännössä auto myytäisiin pois, jollei sitä pystyisi maksamaan? =)
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Miten pankki huolehtii eduistaan, jollei saa lainaamaansa rahaa takaisin tässä tapauksessa?Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Lähinnä itsellä se että pankista ei vakuutena autoa ei minulta pankki vie jos lainanmaksen kanssa kävisi kepposet.
Mutta rahoitusyhtlö toimii tietojeni mukaan juuri toisin eli auto haetaan takaisin.
On lainalla takaaja.
Minulla mahdollisuus esim.yrittää myydä auto ja maksaa sillä lainaa(ehkä hieman kauas kantainen ajatus,mutta kuitenkin).Eli pystyn vaikuttamaan asiaan.
Mies taannoin sanoi että kun ostellaan autoja liikkeiden tarjoamien rahoitusten kanssa,nyt niitä autoja haetaan takaisin liikkeeseen kun asiakas ei pysty maksamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Miten pankki huolehtii eduistaan, jollei saa lainaamaansa rahaa takaisin tässä tapauksessa?Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Lähinnä itsellä se että pankista ei vakuutena autoa ei minulta pankki vie jos lainanmaksen kanssa kävisi kepposet.
On lainalla takaaja.
Minulla mahdollisuus esim.yrittää myydä auto ja maksaa sillä lainaa(ehkä hieman kauas kantainen ajatus,mutta kuitenkin).Eli pystyn vaikuttamaan asiaan.
Mies taannoin sanoi että kun ostellaan autoja liikkeiden tarjoamien rahoitusten kanssa,nyt niitä autoja haetaan takaisin liikkeeseen kun asiakas ei pysty maksamaan.
Yleistämistä
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Voi herran jumala,enhän minä tarkoittanut että kaikille edes puolille ihmisistä niin kävisi.
Kirjoitin vain miksi minä otan lainan mielummin pankista.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Voi vitsi kun ihmiset ostavat niitä taloja pankkilainoilla, pakkohuutokauppojen määrät ovat lähteneet raketinomaisesti nousuun.... Ei kannata pankkilaina![]()
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Voi herran jumala,enhän minä tarkoittanut että kaikille edes puolille ihmisistä niin kävisi.
Kirjoitin vain miksi minä otan lainan mielummin pankista.
Minä myönnän etten tunne asiaa tarpeeksi, mutta jos olisi vaikka sellainen tapaus, että olisi jo melkein maksanut kaikki erät rahoitusyhtiölle ja tulisi sitten vaikeuksia, niin kai sitä jotain sentään jäisi käteen, joku vaihto halvempaan tms? Eri asia olisi, jos se eka eräkin "unohtuisi" maksaa? Tiedätkö tästä? =)
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:rahoitusyhtiön kanssa pystyy neuvottelemaan jos tulee maksuvaikeuksia
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:En itse asiassa niin tarkkaan tiedä.
Olettaisin että kyllä siinä vaiheessa tulee vastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:Meillä on autolainaa 25 000e op:sta (Tosin tuosta - 5000e miehen opintolainaa joka maksettiin pois).
En usko että vanhat luottotietomerkinnät vaikuttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Teitteköhän hyvät kaupat?:Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:Meillä on autolainaa 25 000e op:sta (Tosin tuosta - 5000e miehen opintolainaa joka maksettiin pois).
En usko että vanhat luottotietomerkinnät vaikuttaa.
Mielenkiinnosta, mikä korko autolainassa, mikä opintolainassa koska opintolaina on halpaa lainaa..
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:En tiedä, enkä jaksa alkaa katselemaan mikä korko tossa autolainassa on.
Mutta kuten jo sanoin, haluttiin lyhentää vain 1 lainaa, ei 2 lainaa.
Mulle on aivan sama vaikka siittä joku satanen meneekin "turhaan".
Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:Rahoitusyhtiöllä jos et saa eriä maksettua, niin ne vain vievät auton pois eikä käteen jää mitään ja tavallaan on rahat menneet aivan hukkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:Rahoitusyhtiöllä jos et saa eriä maksettua, niin ne vain vievät auton pois eikä käteen jää mitään ja tavallaan on rahat menneet aivan hukkaan.
Tätä en ihan purematta niele =)
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Niin mä ajattelinkin ettet ole edes katsonut. Kukin toki tavallaan mutta omituinen "kauppa" kyllä jos satasille sama.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:Rahoitusyhtiöllä jos et saa eriä maksettua, niin ne vain vievät auton pois eikä käteen jää mitään ja tavallaan on rahat menneet aivan hukkaan.
Ei tarvitsekkaan. Pureskele vain vaikka ihan muussiksi![]()
Se oli vain minun mielipiteeni. Muut saavat olla eri mieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:Rahoitusyhtiöllä jos et saa eriä maksettua, niin ne vain vievät auton pois eikä käteen jää mitään ja tavallaan on rahat menneet aivan hukkaan.
Ei tarvitsekkaan. Pureskele vain vaikka ihan muussiksi![]()
Se oli vain minun mielipiteeni. Muut saavat olla eri mieltä.
Niin mutta onko se fakta, mielipiteitähän voi olla vaikka sata =)
Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:No, tuttavapiirissä on yksi näin ikävä tapaus. ei ollut edes enää paljon maksettavaa jäljellä. Mutta eri rahotusyhtiöt saattavat toimia eri tavalla.
Ja mistä sen tiettää, jos vaikka pärstäkerroin ei miellytä virkailijaa, niin saa ikäviä päätöksiä. (mikä tarkoittaa että virkailija ei toimi ammattimaisesti ). Tämä maailma kun on niin monivivahteinen että toiselle käy toisin kuin toiselle.
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Mitä oon vertailuja tehnyt niin pankit eivät pääse lähellekään rahoitusliikkeiden tarjouksia. Jos pakko auto lainalla ostaa niin sitten rahoitus tulee edullisimmaksi.
Edullisempi voi olla muttei mahdottomasti.
Ja auto on rahoitusyhtiön kunnes olet sen kokonaan maksanut.
Pankkilainalla oma.
Se ei kyllä juurikaan mihinkään vaikuta, paitsi siihen, että pitää yleensä olla täyskasko, joka muutenkin ihmisillä on jos auto on uusi tai uudehko.
Eikös rahoitusyhtiön velan joudu maksamaan(vanhan) ensin pois kokonaisuudessaan jos menet autoa vaihtamaan ja sitten vasta uusi rahoitus?
Eli ei niitä yhdistellä.