Pankkilainalla(ko?) auto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auto kuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Lähinnä itsellä se että pankista ei vakuutena autoa ei minulta pankki vie jos lainanmaksen kanssa kävisi kepposet.
Mutta rahoitusyhtlö toimii tietojeni mukaan juuri toisin eli auto haetaan takaisin.
Miten pankki huolehtii eduistaan, jollei saa lainaamaansa rahaa takaisin tässä tapauksessa?

On lainalla takaaja.
Minulla mahdollisuus esim.yrittää myydä auto ja maksaa sillä lainaa(ehkä hieman kauas kantainen ajatus,mutta kuitenkin).Eli pystyn vaikuttamaan asiaan.
Mies taannoin sanoi että kun ostellaan autoja liikkeiden tarjoamien rahoitusten kanssa,nyt niitä autoja haetaan takaisin liikkeeseen kun asiakas ei pysty maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Meillä on henkilötakaaja.

Okei. =) Mutta kai sitä takaajaakin kiinnostaisi, että kuinkas te ajelette sillä hienolla autollanne ja hän sitä joutuu makselemaan? Eli kai käytännössä auto myytäisiin pois, jollei sitä pystyisi maksamaan? =)

Varmaankin näin, en ole ajatellut koskaan koko asiaa :D

Lähinnä itsellä se että pankista ei vakuutena autoa ei minulta pankki vie jos lainanmaksen kanssa kävisi kepposet.
Mutta rahoitusyhtlö toimii tietojeni mukaan juuri toisin eli auto haetaan takaisin.
Miten pankki huolehtii eduistaan, jollei saa lainaamaansa rahaa takaisin tässä tapauksessa?

On lainalla takaaja.
Minulla mahdollisuus esim.yrittää myydä auto ja maksaa sillä lainaa(ehkä hieman kauas kantainen ajatus,mutta kuitenkin).Eli pystyn vaikuttamaan asiaan.
Mies taannoin sanoi että kun ostellaan autoja liikkeiden tarjoamien rahoitusten kanssa,nyt niitä autoja haetaan takaisin liikkeeseen kun asiakas ei pysty maksamaan.

Yleistämistä

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:

On lainalla takaaja.

Yleistämistä

Voi herran jumala,enhän minä tarkoittanut että kaikille edes puolille ihmisistä niin kävisi.
Kirjoitin vain miksi minä otan lainan mielummin pankista.

Voi herran jumala,enhän minä tarkoittanut että kaikille edes puolille ihmisistä niin kävisi.

Minä myönnän etten tunne asiaa tarpeeksi, mutta jos olisi vaikka sellainen tapaus, että olisi jo melkein maksanut kaikki erät rahoitusyhtiölle ja tulisi sitten vaikeuksia, niin kai sitä jotain sentään jäisi käteen, joku vaihto halvempaan tms? Eri asia olisi, jos se eka eräkin "unohtuisi" maksaa? Tiedätkö tästä? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Voi vitsi kun ihmiset ostavat niitä taloja pankkilainoilla, pakkohuutokauppojen määrät ovat lähteneet raketinomaisesti nousuun.... Ei kannata pankkilaina :)

tavallinen duunari vaan ei taida saada mitään jos ei ota lainaa.

Minä myönnän etten tunne asiaa tarpeeksi, mutta jos olisi vaikka sellainen tapaus, että olisi jo melkein maksanut kaikki erät rahoitusyhtiölle ja tulisi sitten vaikeuksia, niin kai sitä jotain sentään jäisi käteen, joku vaihto halvempaan tms? Eri asia olisi, jos se eka eräkin "unohtuisi" maksaa? Tiedätkö tästä? =)

En itse asiassa niin tarkkaan tiedä.
Olettaisin että kyllä siinä vaiheessa tulee vastaan.
Tuon mies pystyisi selvittämään töissä.

En itse asiassa niin tarkkaan tiedä.
Olettaisin että kyllä siinä vaiheessa tulee vastaan.

Minulla on ollut lyhytaikaiset lainat autoa varten sekä pankista että rahoitusyhtiöstä, eikä minulle ollut kyllä minkäänlaista merkitystä sillä, kummasta se oli, siis eroa, muuta kuin, että se auton omistus siirtyi minulle, vasta kun rahoitusyhtiö oli ajallaan saanut omansa =) Korot olivat lähes samat, vuosi oli väliä näissä auto-ostoksissa, joten ehkä korkotaso ei kauheasti ehtinyt muuttua.

minä otin pankista lainan koska sain sen todellakin halvemmalla. rahoitusyhtiöt kyllä antoi lainaa vaikka kuinka pienellä korolla UUTEEN autoon mut käytettyyn oli kalliimpi korko kun nordeasta joustoloutto avainasiakkaalle.

ja lisäksi vielä autosta usein saa käteisalennuksen jos ei tarvi rahotusta...

Meillä on autolainaa 25 000e op:sta (Tosin tuosta - 5000e miehen opintolainaa joka maksettiin pois).

En usko että vanhat luottotietomerkinnät vaikuttaa.

Mielenkiinnosta, mikä korko autolainassa, mikä opintolainassa koska opintolaina on halpaa lainaa..

Sanoisin että pankkilaina parempi.
Esimerkki:
Otat autoon pankista lainaa 10 000?. Tietyn ajan päästä olet maksanut lainasta puolet pois eli olet velkaa enää 5000?. Tulee rahavaikeuksia ja päätät myydä auton pois. Ole huoltanut autoa vuosien aikana ja se on erinomaisessa kunnossa. Saat myytyä auton 6500?:lla. Saat maksettua lainan pois ja vähän jää ylimääräistäkin käteen.
Rahoitusyhtiöllä jos et saa eriä maksettua, niin ne vain vievät auton pois eikä käteen jää mitään ja tavallaan on rahat menneet aivan hukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Teitteköhän hyvät kaupat?:
Meillä on autolainaa 25 000e op:sta (Tosin tuosta - 5000e miehen opintolainaa joka maksettiin pois).

En usko että vanhat luottotietomerkinnät vaikuttaa.

Mielenkiinnosta, mikä korko autolainassa, mikä opintolainassa koska opintolaina on halpaa lainaa..

En tiedä, enkä jaksa alkaa katselemaan mikä korko tossa autolainassa on.

Mutta kuten jo sanoin, haluttiin lyhentää vain 1 lainaa, ei 2 lainaa.

Mulle on aivan sama vaikka siittä joku satanen meneekin "turhaan".

En tiedä, enkä jaksa alkaa katselemaan mikä korko tossa autolainassa on.

Mutta kuten jo sanoin, haluttiin lyhentää vain 1 lainaa, ei 2 lainaa.

Mulle on aivan sama vaikka siittä joku satanen meneekin "turhaan".

Niin mä ajattelinkin ettet ole edes katsonut. Kukin toki tavallaan mutta omituinen "kauppa" kyllä jos satasille sama. :)

Alkuperäinen kirjoittaja HeviÄityli:
Rahoitusyhtiöllä jos et saa eriä maksettua, niin ne vain vievät auton pois eikä käteen jää mitään ja tavallaan on rahat menneet aivan hukkaan.

Tätä en ihan purematta niele =)

Ei tarvitsekkaan. Pureskele vain vaikka ihan muussiksi :D
Se oli vain minun mielipiteeni. Muut saavat olla eri mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niin mä ajattelinkin ettet ole edes katsonut. Kukin toki tavallaan mutta omituinen "kauppa" kyllä jos satasille sama. :)

Eli edelleenkään en halunnut maksaa 2 erilainaa, joka olisi tullut kuukaudessa kalliimmaksi kuin tuo 1 laina, joka ehkä vie nyt niitä korkoja enemmän.

Niin mutta onko se fakta, mielipiteitähän voi olla vaikka sata =)

Niin mutta onko se fakta, mielipiteitähän voi olla vaikka sata =)

No, tuttavapiirissä on yksi näin ikävä tapaus. ei ollut edes enää paljon maksettavaa jäljellä. Mutta eri rahotusyhtiöt saattavat toimia eri tavalla.
Ja mistä sen tiettää, jos vaikka pärstäkerroin ei miellytä virkailijaa, niin saa ikäviä päätöksiä. (mikä tarkoittaa että virkailija ei toimi ammattimaisesti ). Tämä maailma kun on niin monivivahteinen että toiselle käy toisin kuin toiselle.

No, tuttavapiirissä on yksi näin ikävä tapaus. ei ollut edes enää paljon maksettavaa jäljellä. Mutta eri rahotusyhtiöt saattavat toimia eri tavalla.
Ja mistä sen tiettää, jos vaikka pärstäkerroin ei miellytä virkailijaa, niin saa ikäviä päätöksiä. (mikä tarkoittaa että virkailija ei toimi ammattimaisesti ). Tämä maailma kun on niin monivivahteinen että toiselle käy toisin kuin toiselle.

Kuten tuolla aiemmin kirjoitinkin jo, en tosiaan tunne tätä asiaa kokonaan, voihan tosiaan olla eri käytäntöjä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mitä oon vertailuja tehnyt niin pankit eivät pääse lähellekään rahoitusliikkeiden tarjouksia. Jos pakko auto lainalla ostaa niin sitten rahoitus tulee edullisimmaksi.

Edullisempi voi olla muttei mahdottomasti.
Ja auto on rahoitusyhtiön kunnes olet sen kokonaan maksanut.
Pankkilainalla oma.

Se ei kyllä juurikaan mihinkään vaikuta, paitsi siihen, että pitää yleensä olla täyskasko, joka muutenkin ihmisillä on jos auto on uusi tai uudehko.

Eikös rahoitusyhtiön velan joudu maksamaan(vanhan) ensin pois kokonaisuudessaan jos menet autoa vaihtamaan ja sitten vasta uusi rahoitus?
Eli ei niitä yhdistellä.

Tulkinta kysymys..
Kun vaihtaa auton jossa on vanhaa velkaa se velka otetaan huomioon uudessa kauppasopimuksessa ja autoliike maksaa "jäännösvelan" rahoitusyhtiölle ja saa näin vaihtoauton omiin nimiinsä.
"Vanha" velka jää kuitenkin siis asiakkaan maksettavaksi, mutta se on sisällytetty uuden auton kauppahintaan.

Tavallaan yhdistetään, mutta taas toisaalta ei.

Yhteistyössä