Pankkikortista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pörris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pörris

Vieras
Mulla ihan tavallinen pankkikortti. Tuli viikonloppuna vähän liikaa osteltua ja tänään piti kaupassa maksaa 105e maksu. Poika mulle näytti kuittia että hylätty...vähän nolotti. Luulin, että kone soittaa vasta pankkiin 150e maksusta. No onneksi toisella tilillä oli rahaa joten maksoin sen laskun, mutta ihmettelen tätä saldotarkistusta.

No sullakin pitäs olla vaan visa electron niin et voi höylätä yli. Kun ei kerran tilillä ole katetta ja sitten ostelet vaan lisää miinukselle. Tai siis yritit ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sullakin pitäs olla vaan visa electron niin et voi höylätä yli. Kun ei kerran tilillä ole katetta ja sitten ostelet vaan lisää miinukselle. Tai siis yritit ostaa.

Joo, mutta siirtelen tarvittaessa säästötililtä jos olen höyläillyt yli. Mutta kysyin siis tuosta rajasta eikö se ole enää 150e kun soitetaan pankkiin.

jahas, tää heitti mut pihalle.

no, eniveis. mun mielestä useissa paikoissa on 50 euroo se raja jonka jälkeen tarkistetaan. enkä ees oo tienny että se on 150 euroo se raja, tai että se on sen verran joskus ollut.

Se ihan vaihtelee kaupoittain... Aika yleinen raja on 60euroa. Prismassa (ainakin minun kotikaupunkini) raja on niinkin matala kuin 20euroa. Itse en tiliä ylittele, mutta kaveri on todennut ettei sieltä irtoa mitään yli 20 euron, jos tili on miinuksella...

Se vähän riippuu miten sen kortin lyö koneeseen, ite oon töissä kaupassa (nyt kylläkin muutaman vuoden ollu kotona)ja oli 2 eri tapaa miten kortin höylää. Toisella se tarkistaa oli summa mikä tahansa ja toisella vaan jos isommilla summilla.

Yhteistyössä