Paniikkihäiriö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenny81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsellä paniikkihäiriö paheni raskauden aikana. Syön masennuslääkettä ja käyn psykon juttusilla. Apua kannattaa pyytää! Kerro neuvolassa jo paniikkihäiriöstä. Itsekin mietin mitä sitten kun lapsi syntyy jne. eniten auttaa kun tietää, että on ihmisiä ympärillä jotka tukee. Tsemppiä!

Mulla myös paniikkihäiriö..Ensimmäisen raskauden aikana olo oli vähän niin ja näin mutta paheni todella paljon synnytyksen jälkeen:( Kokeilin ensin ravintolisiä ja luontaistuotteita mutta ei niistä oikein mulla apua ollut.
Rauhottavilla pääsin vähän aikaa eteenpäin kunnes olo taas paheni ja aloitettiin mirtazapiini-kuuri. Se ei kuitenkaan auttanut kuin nukkumiseen joten aloitin Sepram nimisen lääkityksen ja nyt olo on ainakin paljon parempi:)
Toista lasta odotanja edelleen sepramia käytän enkä taida ihan heti lopettaakaan:)

Plussa tuloksen sain raskaustestistä vajaa viikko sitten, laskujen mukaan viikkoja olisi nyt 5+3. Syön Cipralexia paniikkihäiriöön, olen syönyt jo n.7 vuotta. Annos ollut pitkään 10mg, ja olen pärjännyt hyvin. Nyt tämän raskauden selvittyä olo on ollut epätodellinen ja paniikkituntemuksia on tullut, joka masentaa ja pelottaa.. Tänään otin Cipralexia 15mg. Josko annoksen nosto helpottaisi tätä alkuraskautta..

Ennen aina ajttelin että sitten kun joskus olen raskaana olen varmasti TODELLA onnellinen ja nautin siitä! Nyt nämä viime päivien olot on alkanut pelottamaan.. Ja tuleeko pahoinvointia? "Pelkään" pahoinvointia, mitä jos töissä alkaakin oksettaa?? ..Vielä kun tästä raskaudesta ei voi puhua muille.

No..eiköhän se tästä kun hormoonit tasaantuu..
Neuvolaan en ole vielä soittanut.