paniikkihäiriöt

  • Viestiketjun aloittaja krisu
  • Ensimmäinen viesti
krisu
synnytyksen jälkeen noin viis kuukautta myöhemmin alko yks äkkii tulemaan paniikkihäiriökohtauksia esim.pelko jäädä kotiin ku mies yövuoros ja kuolemanpelot..lääkäri määräs mielialalääkkeitä mut mikään ei auttanu vaan tuntu et lääkkeet pahensi oloa.onko kellään kokemuksia??
 
A-M
Kuin kauan olet syönyt lääkettä? Lääkehoidon alussa oireet ensin pahenevat ennenkuin alkavat helpottaa. Sitä voi kestää useitakin viikkoja. Se vaatii kovasti kärsivällisyyttä.
 
Minulla oli myös vahvasti nuo samat oireet. Diagnoosi - synnytyksen jälkeinen masennus. Sain Cipramil lääkkeet, mutta ensimmäiset kaksi viikkoa lääkkeen kanssa olivat kauheita. Kaikki oireet paheni ja sain pahoja paniikkikohtauksia. Mutta kolmannella viikolla alkoi helpottaa. Olen myös kuullut, että jotkut ovat joutuneet vaihtamaan lääkettä. Joskus myös annostuksen säätäminen auttaa. Loppujen lopuksi lääkkeestä on suuri apu! Voimia!
 
Mulla paniikki/pelkotunne on ihmeellinen.Silloin kun ahdistus iskee päälle.Tunne on et joku olis selkäs takana.Tunne voi olla kotona tai pimeällä ulkona kävellessä.Onko teillä tälläsia??Koko ajan pitää olla varuillaan ja kurkkia olan yli :/
 
Synnytyksen jälkeen estrogeeni on alhaalla ja se aiheuttaa masennusta, paniikihäiriötä, epätodellista oloa, univaikeuksia, pelkotiloja, hikoilua yms. Mulla se puhkesi myös kun nuorin oli 5 kk ja sain hoidoksi estrogeenilaastarit.

Eli ne estrogeeniarvot kannattaa mittauttaa ja varsinkin, jos vielä imettää, niin arvo on taatusti alhaalla. Olo voi kohentua myös itsekseen kun hormonitoiminta palautuu.

ÄIMÄn sivuilla on hyvä keskustelupalsta!
 

Yhteistyössä