Pamilaiset v*******t enemmän kuin rikkaat

  • Viestiketjun aloittaja uyfhg
  • Ensimmäinen viesti
jone
Vaihtaisitko itse myyjän työn ja palkan lähihoitajan palkkaan päiväkodissa? Brutto 1886e ja nettona vajaa 1500e. Olet vastuussa mahd.26 lapsesta ja heidän hoidostaan. Työaika 8h/pvä 5pvä/vko. Että täytelkää nyt ihan tyytyväisenä niitä maitohyllyjä ja tehkää lyhyttä päivää.



ps. Ja hakekaa lapsenne vaikka välipalan jälkeen kotiin, eikä vasta siinä neljän jälkeen. Kotona kuitenkin olette kun lyhyttä päivää teette.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jone:
Vaihtaisitko itse myyjän työn ja palkan lähihoitajan palkkaan päiväkodissa? Brutto 1886e ja nettona vajaa 1500e. Olet vastuussa mahd.26 lapsesta ja heidän hoidostaan. Työaika 8h/pvä 5pvä/vko. Että täytelkää nyt ihan tyytyväisenä niitä maitohyllyjä ja tehkää lyhyttä päivää.



ps. Ja hakekaa lapsenne vaikka välipalan jälkeen kotiin, eikä vasta siinä neljän jälkeen. Kotona kuitenkin olette kun lyhyttä päivää teette.
Yyh, buhuu sentään.
 
elämänkevät..
Alkuperäinen kirjoittaja jone:
Vaihtaisitko itse myyjän työn ja palkan lähihoitajan palkkaan päiväkodissa? Brutto 1886e ja nettona vajaa 1500e. Olet vastuussa mahd.26 lapsesta ja heidän hoidostaan. Työaika 8h/pvä 5pvä/vko. Että täytelkää nyt ihan tyytyväisenä niitä maitohyllyjä ja tehkää lyhyttä päivää.



ps. Ja hakekaa lapsenne vaikka välipalan jälkeen kotiin, eikä vasta siinä neljän jälkeen. Kotona kuitenkin olette kun lyhyttä päivää teette.
Tässäpä taas oikea järjen riemuvoitto, joka tietää aivan kaiken aivan kaikesta. Kun itse tein töitä kaupan kassalla viimeiset 5 vuotta, ei elo tosiaan ollut noin hohdokasta. Itseasiassa, tällä hetkellä harkitsen mm. lähihoitajaksi ryhtymistä.
Työaika oli 6-9 tuntia päivässä. Työviikko ma-su, ei säännöllisiä vapaita. Vapaapäivät saattoivat sijoittua niin, että jos tällä viikolla vapaapäivät on ma ja ti, voi ne ensi viikolla ollakin la ja su. Joten siinä välissä olin sen 10 päivää töissä peräkkäin. Työvuoroni oli n. 90-prosenttisesti iltavuoroa, 14.30-21.15. Ihan kiva niin kauan, kunnes tulin perheelliseksi. En nähnyt miestäni juuri lainkaan, en voinut toivottaa lapselle kauniita unia. Sitkeästi jatkoin hommiani aina siihen pisteeseen, että eräänä marraskuisena aamuna niskani sanoi poks, jonka jälkeen selvisin työpäivistä ottamalla joka päivä lihasrentouttavan ja kipulääkettä. Ei mitään herkkua. Lopulta homma katkesi siihe, että sain lääkäriltä kirjallisen lausunnon, jossa minua kehotettiin jättämään ala kokonaan vaikean jännitysniskan ja pitkälle edenneen lihaskovettuman vuoksi. Että on se joo vitun kivaa ja helppoa olla kassa, ja eihän niin helvetin kivasta työstä tosiaan voi palkkaakaan vaatia.
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja jone:
Vaihtaisitko itse myyjän työn ja palkan lähihoitajan palkkaan päiväkodissa? Brutto 1886e ja nettona vajaa 1500e. Olet vastuussa mahd.26 lapsesta ja heidän hoidostaan. Työaika 8h/pvä 5pvä/vko. Että täytelkää nyt ihan tyytyväisenä niitä maitohyllyjä ja tehkää lyhyttä päivää.



ps. Ja hakekaa lapsenne vaikka välipalan jälkeen kotiin, eikä vasta siinä neljän jälkeen. Kotona kuitenkin olette kun lyhyttä päivää teette.
sä et yksin ole vastuussa niistä 26 lapsesta. :) ja niinkun joku tuossa sanoikin, vapaat menee meillä miten sattuu, vuoroja on monia ja kaupat ei mee samaan aikaan kiinni kun teillä lapset syö välipalan. mä olisin ikionnellinen jos mun työt ois joka päivä samaan aikaan ja samoina päivinä viikossa, esimiehillä on vaan ne oikeudet että saavat olla perheen kanssa viikonloput kotona...
 
fiiuu
Täällä yksi pamilainen, joka aikoo olla lakossa :) Ja nyt tässä tuntuu unohtuvan se, että kyse ei ole ainoastaan PALKOISTA!!! Pamin sivuilla lukee selkeästi miksi lakkoillaan ja mitä varten. Tessiin on tulossa huonontavia muutoksia joiltain osin palkan lisäksi.
Palkka ei oikeasti ole kummoinen ja sitä työtä on paljon, toivoisin, että te jotka ette ymmärrä meitä "kassaneitejä" tulisitte vaikka viikoksi seuraamaan työtämme, voisi ajatuskanta hieman muuttua...
Ja kiitos niille, jotka ymmärtävät lakkomme ja ovat kanssamme samaa mieltä, että palkkauksessa on parantamisen varaa :)
 
Entinen kassa
Alkuperäinen kirjoittaja fiiuu:
Täällä yksi pamilainen, joka aikoo olla lakossa :) Ja nyt tässä tuntuu unohtuvan se, että kyse ei ole ainoastaan PALKOISTA!!! Pamin sivuilla lukee selkeästi miksi lakkoillaan ja mitä varten. Tessiin on tulossa huonontavia muutoksia joiltain osin palkan lisäksi.
Palkka ei oikeasti ole kummoinen ja sitä työtä on paljon, toivoisin, että te jotka ette ymmärrä meitä "kassaneitejä" tulisitte vaikka viikoksi seuraamaan työtämme, voisi ajatuskanta hieman muuttua...
Ja kiitos niille, jotka ymmärtävät lakkomme ja ovat kanssamme samaa mieltä, että palkkauksessa on parantamisen varaa :)
Mä olen ainakin 100% teidän tukena! Go for it! :)
 
lotta
Pamiin kuuluu myös muita kuin kassatyöntekijöitä. Esim. vartijoita jotaka ovat myös huomenna lakossa. Vartiointialalla on lakon piiriin kuuluu myös ne jotka eivät Pamiin kuulu. Mies vartija ja huomenna lakossa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen kassa:
Alkuperäinen kirjoittaja fiiuu:
Täällä yksi pamilainen, joka aikoo olla lakossa :) Ja nyt tässä tuntuu unohtuvan se, että kyse ei ole ainoastaan PALKOISTA!!! Pamin sivuilla lukee selkeästi miksi lakkoillaan ja mitä varten. Tessiin on tulossa huonontavia muutoksia joiltain osin palkan lisäksi.
Palkka ei oikeasti ole kummoinen ja sitä työtä on paljon, toivoisin, että te jotka ette ymmärrä meitä "kassaneitejä" tulisitte vaikka viikoksi seuraamaan työtämme, voisi ajatuskanta hieman muuttua...
Ja kiitos niille, jotka ymmärtävät lakkomme ja ovat kanssamme samaa mieltä, että palkkauksessa on parantamisen varaa :)
Mä olen ainakin 100% teidän tukena! Go for it! :)
Niin, eikö olekin mukava olla tukemassa hintojen nousua. Juuri kun ruoan verotusta kevennettiin? =) Kohta saadaan huomata, että hinnat on samassa, missä ne oli ennen verokevennystä :D Ei ole ahneudella rajoja. Mieluummin laittaisin rahat veroina valtiolle, mistäs saattaisi meillekin olla jotain iloa, kuin ahneille paskiaisille niin työntekijöille kuin kauppojen omistajillekin :LOL: Että te olette sinisilmäisiä hölmöjä!
 
Entinen kassa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen kassa:
Alkuperäinen kirjoittaja fiiuu:
Täällä yksi pamilainen, joka aikoo olla lakossa :) Ja nyt tässä tuntuu unohtuvan se, että kyse ei ole ainoastaan PALKOISTA!!! Pamin sivuilla lukee selkeästi miksi lakkoillaan ja mitä varten. Tessiin on tulossa huonontavia muutoksia joiltain osin palkan lisäksi.
Palkka ei oikeasti ole kummoinen ja sitä työtä on paljon, toivoisin, että te jotka ette ymmärrä meitä "kassaneitejä" tulisitte vaikka viikoksi seuraamaan työtämme, voisi ajatuskanta hieman muuttua...
Ja kiitos niille, jotka ymmärtävät lakkomme ja ovat kanssamme samaa mieltä, että palkkauksessa on parantamisen varaa :)
Mä olen ainakin 100% teidän tukena! Go for it! :)
Niin, eikö olekin mukava olla tukemassa hintojen nousua. Juuri kun ruoan verotusta kevennettiin? =) Kohta saadaan huomata, että hinnat on samassa, missä ne oli ennen verokevennystä :D Ei ole ahneudella rajoja. Mieluummin laittaisin rahat veroina valtiolle, mistäs saattaisi meillekin olla jotain iloa, kuin ahneille paskiaisille niin työntekijöille kuin kauppojen omistajillekin :LOL: Että te olette sinisilmäisiä hölmöjä!
Kuule mä maksan ihan mielelläni siitä juustopaketista muutaman sentin enemmän, jos se takaa henkilökunnalle paremmat työolot. Ja tosiaan, tässä työtaistelussa on kyse muustakin kuin palkasta. JOS olisit perehtynyt asiaan, tietäisit sen kyllä.
 
,,.,
voishan se pam ajaa välillä meidän keittiötyöntekijöidenkin asioita, mitään parannusta ei ole vuosiin tullut,prkle! palkkaa kuussa 1700? 8h päivät lähes 100 ruokailijaa ja meitä on keittiössä kaksi,jee!! voitte kuvitella että tuli perseen alla juostaan 8h/päivässä.. ja paskalla palkalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja jone:
Vaihtaisitko itse myyjän työn ja palkan lähihoitajan palkkaan päiväkodissa? Brutto 1886e ja nettona vajaa 1500e. Olet vastuussa mahd.26 lapsesta ja heidän hoidostaan. Työaika 8h/pvä 5pvä/vko. Että täytelkää nyt ihan tyytyväisenä niitä maitohyllyjä ja tehkää lyhyttä päivää.



ps. Ja hakekaa lapsenne vaikka välipalan jälkeen kotiin, eikä vasta siinä neljän jälkeen. Kotona kuitenkin olette kun lyhyttä päivää teette.
no voi kyynel..

mä olen vastuussa illan aikana ensinnäkin henkilökunnasta ja sitten kaikista asiakkaista. Myymälästä, tuotteista, rahoista = koko puljusta. Saan vastuulisänä alle 50snt tunnille. esim. viime kuun netto oli 950e+ rapanat.

 
ei valheille
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja jone:
Vaihtaisitko itse myyjän työn ja palkan lähihoitajan palkkaan päiväkodissa? Brutto 1886e ja nettona vajaa 1500e. Olet vastuussa mahd.26 lapsesta ja heidän hoidostaan. Työaika 8h/pvä 5pvä/vko. Että täytelkää nyt ihan tyytyväisenä niitä maitohyllyjä ja tehkää lyhyttä päivää.



ps. Ja hakekaa lapsenne vaikka välipalan jälkeen kotiin, eikä vasta siinä neljän jälkeen. Kotona kuitenkin olette kun lyhyttä päivää teette.
no voi kyynel..

mä olen vastuussa illan aikana ensinnäkin henkilökunnasta ja sitten kaikista asiakkaista. Myymälästä, tuotteista, rahoista = koko puljusta. Saan vastuulisänä alle 50snt tunnille. esim. viime kuun netto oli 950e+ rapanat.
Työt eivät ole lakossa joten niitä saavat tehdä ei-pamilaiset. Ja bruttona ihan ok palkka, monet opiskelijat ja eläkeläiset elävät puolella tuosta. Ja puolet maapallon väestä elää eurolla päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei valheille:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja jone:
Vaihtaisitko itse myyjän työn ja palkan lähihoitajan palkkaan päiväkodissa? Brutto 1886e ja nettona vajaa 1500e. Olet vastuussa mahd.26 lapsesta ja heidän hoidostaan. Työaika 8h/pvä 5pvä/vko. Että täytelkää nyt ihan tyytyväisenä niitä maitohyllyjä ja tehkää lyhyttä päivää.



ps. Ja hakekaa lapsenne vaikka välipalan jälkeen kotiin, eikä vasta siinä neljän jälkeen. Kotona kuitenkin olette kun lyhyttä päivää teette.
no voi kyynel..

mä olen vastuussa illan aikana ensinnäkin henkilökunnasta ja sitten kaikista asiakkaista. Myymälästä, tuotteista, rahoista = koko puljusta. Saan vastuulisänä alle 50snt tunnille. esim. viime kuun netto oli 950e+ rapanat.
Työt eivät ole lakossa joten niitä saavat tehdä ei-pamilaiset. Ja bruttona ihan ok palkka, monet opiskelijat ja eläkeläiset elävät puolella tuosta. Ja puolet maapallon väestä elää eurolla päivä.
mulla on veroprossa 14 et ei tohon ihan kauheesti tuu päälle.

ja juu jos aletaan saivartelemaan niin jollakin on AINA huonommin asiat kuin sulla..

 
hih
Oi , ihanaa, tän ketjun perusteella mun ei tarvii tilata myymälään enää mitään (esim. sesonkituotteet=joulukamat, pääsiäiskamat, vappukamat jne...), mun ei tarvii täyttää tai hiplata hyllyjä, etenkään ylä- tai alahyllyjä ;) , mun ei tarvii neuvoa asiakasta jos hän kysyy minulta jotain, mun ei tarvii pitää huolta tuoreesta ja täydestä heviosastosta jne KOSKA MÄ OLEN VAAN KASSA JOKA RAHASTAA :D Minkähän näköisiä myymälät olisivat, jos kaikki myyjät istuisivat vaan tattina kassalla.
 
vieras
Jokainen joka on joskus ollut tai on kaupassa töissä tietää todellakin minkälaista hommaa se oikeasti on! Ja millä palkalla sitä tehdään. Muuten asiaa ei voi käsittää...
 
Minulle jää kuukaudessa suunnilleen 900 euroa käteen, kun verot ja muuta maksut on peritty. Ja minun työkuvaan kuuluu kassalla olo, tavaranpurku, tavaran paikalleen laitto, myymälän siistiksi laittaminen iltaisin ja asiakaspalvelu. Ja monesti olen yksin myymälässä, joten alka ei tuu pitkäksi. Jos mie saisin sen 1800e, niin kuin joku täällä sanoi myyjien saavan, niin en menisi lakkoon ja olisin erittäin tyytyväinen työhöni. Nyt vain tuntuu, että palkka ja työn vaatimustaso eivät kohtaa.
 
annukka83
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Esim kalja ja leipähyllyt täytetään kuljettajien toimesta.
Juu ei tod.täytetä joka paikassa!
Juu ei todellakaan! Kyseinen isomman puoleinen marketti missä olin töissä niin siellä vain ja ainoastaan kylmäkaapit ja nami hyllyt mitkä on siinä kassojen edessä niin nämä "toimittajat" kävi täyttää. Muuten kyllä ihan kaupan omat leipäosaston ja juomaosaston myyjät täytti sieltä varastoista/takakäytäviltä mihin ne kamat roudattiin sieltä "toimittajien" rekoista!
Ja meiän lähikaupassa kaiken hyllyyn laittaa omat työntekijät eikä mitkää toimittajat!

 

Yhteistyössä