Palveluneuvoja / DNA

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia palveluneuvojan töistä DNA Helsingin toimipisteestä tai vastaavasta?

Onko DNA palveluneuvojan duuni mukavaa vai onko työtahti sellaista,että alkaa ahdistamaan hetken kuluttua. Ainakin työpaikkailmoituksia on aina vapaista paikoista. Taitaa vaihtuvuus olla valtavaa, joten herää kysymyksiä...

Mitä tilastoja kytätään ja miten? Minkälaisia esimiehiä siellä on? Onko sisäistä kilpailua esimerkiksi myynneistä? Miten tauot toteutuu ja minkälainen on työilmapiiri? Kiitos
 
Ja jos joku osaa vastata noihin, niin osaa varmaan tähänkin: Oikeestikko siel on niin vähän ihmisiä töissä, että asiakas joutuu jonottaan välillä tunninkin? Vai onko tää jonoon laittaminen joku rahastuskikka? Jos jos eka kysymys pitää paikkansa, niin miksei sinne sitten palkata lisää henkilökuntaa? Kyse on kuitenkin asiakaspalvelusta.
 
[QUOTE="hmmm";27189716]Onko kenelläkään kokemuksia palveluneuvojan töistä DNA Helsingin toimipisteestä tai vastaavasta?

Onko DNA palveluneuvojan duuni mukavaa vai onko työtahti sellaista,että alkaa ahdistamaan hetken kuluttua. Ainakin työpaikkailmoituksia on aina vapaista paikoista. Taitaa vaihtuvuus olla valtavaa, joten herää kysymyksiä...

Mitä tilastoja kytätään ja miten? Minkälaisia esimiehiä siellä on? Onko sisäistä kilpailua esimerkiksi myynneistä? Miten tauot toteutuu ja minkälainen on työilmapiiri? Kiitos[/QUOTE]

Kyllä sitä oikeasti joutuu useimmiten työtä tekemään. Ne yritykset, joissa on vain kahvitauot ja luonastunnit menevät yleenäs konkkurssiin aika nopeasti. Outoa porukkaa nämä nykynuoret, jos työpaikassa ylläkysytyt ovat tärkeimpiä asioita ennen työpaikkahakemuksen jättämistä. Ja palkkaakin pitäisi ruhtinaallisesti saada.
 
Ja jos joku osaa vastata noihin, niin osaa varmaan tähänkin: Oikeestikko siel on niin vähän ihmisiä töissä, että asiakas joutuu jonottaan välillä tunninkin? Vai onko tää jonoon laittaminen joku rahastuskikka? Jos jos eka kysymys pitää paikkansa, niin miksei sinne sitten palkata lisää henkilökuntaa? Kyse on kuitenkin asiakaspalvelusta.
Enpäs nyt sano sen kummemmin, millä operaattorilla työskentelen mutta...

Siellä on satoja henkilöitä vastaamassa puheluihin ympäri Suomen, mutta ruuhka-aikoina sekään ei valitettavasti meinaa riittää..mites meinasit että sillä rahastettaisi? Ainoa tapa rahastaa on pitää asiakkaat pitkäaikaisessa asiakassuhteessa..
Palkkaaminenkaan ei ole niin yksinkertaista, sillä puhelujen ruuhkapiikit on niin lyhytaikaisia että sillä ei vielä tarpeeksi työtunteja tarjota työntekijälle, eikä tässä taloustilanteessa noin vaan työpaikkoja viskellä... Pyritään siis miehittämään kaikki vapaat luurit juuri kiireisimpinä aikoina.

Aspan tehtävät ei sovellu kaikille, siitä iso vaihtuvuus jokaisella teleoperaattorilla. Järjestelmiä on käytössä useita yhtäaikaisesti ja niitä pitää oppia käyttämään sujuvasti ja nopeasti samaan aikaan kun keskustelet asiakkaan kanssa. Seurattavia asioita on mm. puhelujen kesto ja myyntiprosentit. Joo, aspassakin joutuu myymään mutta useimmitenhan se asiakas on jo valmiiksi jotain vailla.
Palkka ja edut on ihan kohtuulliset, työaika inhimillinen ja me esimiehet aivan perseestä ;)
 
Onko mitään järkeä tilastoida ja mahdollisesti kytätä jokaista mahdollista dataa mitä palveluneuvoja tuottaa?
Tilastoistahan saa vaikka tunnin pituisen luettelon jos niin haluaa, mutta hyödyttääkö se sitten ketään.
Sillähän varmasti saadaan kyseinen neuvoja palamaan loppuun töihinsä. Kyttääminen ei ole motivoimista, vaikka jotkut niin väittää.
Varmasti tärkeimmät ovat puhelun odotusaika asiakkaalle sekä oikeat neuvot. Millään muualla ei ole asiakkaalle mitään merkitystä.
Itseäni ärsyttää henkilökohtaisesti painostettu myynti, joka ei ole ikinä sujuvan tuntuista vaan suorastaan tuputtamista. Jos esimiehet vaativat myyntiä agenteilta ja kyttäävät sitä, niin lopulta asiakkaat vain ärsyyntyvät. Esimerkiksi 100 puhelua kohti 5 myyntiä, joka tarkoittaa 95 asiakasta mahdollisesti ärsyyntyvät asiasta.
 

Yhteistyössä