Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Tänään testattu kunnon plussa. Kai se on alettava pikkuhiljaa uskoa, että sitä on raskaana :)
Yritän vielä tiistaina päästä veritestiin niin saisi hieman lisäinfoa.

Ritza: Oletko sä testaillut uudestaan?
 
Täällä testattu tänään haalea plussa pp9. Olin laskenut päivät väärin, joten toissapäivänä sain negan pp7. Eilenkin testasin, mutta luulin saaneeni viivanpaikan. Tänään toisella testillä ihan selvä viiva. :) Aika hurjaa, sillä mitään oireita ei ole.

Siisamille oikein paljon onnea plussasta! :) Minkä ikäiset alkiot sinulle muuten siirrettiin?

Krisselille tsemppiä piinapäiviin! :)

Vaustille onnea huomiseen siirtoon! :)
 
Ritza: Onnea plussasta :heart: Mulle siirrettiin neljän päivän ikäisiä ja nyt tosiaan jo pp 7 näkyi. Esikoisesta oli kanssa neljän päivän viljely ja hänestä haalea plussa tuli kanssa pp 9. Roskishaamun sain tosin jo pp 8. Eipä mullakaan mitään ihmeitä oireita ole. Palelu on loppunut mutta tilalle on tullut ihan järkky turvotus, varsinkin iltaisin. Nälkä olis vähän niinkuin kokoajan :D

Kuinka Krisselin piinikset sujuu ja Vaustille tosiaan onnea huomiselle.
 
Plussaa vaan ropisee plop, plop, plop...Ihania uutisia!
Vaustille huomiseen tsemppiä, on varmasti ollut pitkä viikonloppu ja ikävä lämpökaapin palleroita =)!

Omat piinailut sujuu...oon vieläkin ollut jotenkin toipilas punktiosta, johtuu varmaan siitä ettei päässy levähtään kunnolla kun vasta perjantaina. Munasarjat on aika hellät, varsinkin kun kävin kävelyllä niin tuntu. Mutta huomenna koittaa paluu arkeen, jospa ne siitä toipuisi. Oon koittanu juoda paljon ja ottaa vähän rennommin...siltä täällä kyllä näyttääkin :LOL:
Mitään tuntemuksia ei vielä mihinkään suuntaan ole.

Krisseli pp2
 
Onnittelut Ellastiinalle, Cattukselle ja Siisamille&muille plussanneille!! :heart:
Erityisesti Siisamin plussa lämmitti kovasti sydäntä, muistan pömppispinosta niin hyvin kuinka pitkän tien jouduitte kulkemaan että saitte esikoisen matkaan! Aivan ihanaa että tämä kakkonen onnistui sitten helpommalla!

Tiitille, ReNu:lle, Meikulle ja Haaveelle :hug: ja pahoittelut! Kovasti tsemppiä uuteen yritykseen!!

Kamilla 19+5
 
Kamilla: Kiitos :heart: Ilmeisesti edellinen raskaus jonkun vivun naksautti oikeaan asentoon tai sitten meillä kävi kauhea tuuri. Katsotaan nyt miten tää tästä lähtee sujumaan. Huomenna verikokeet ja toivottavasti niiden tuloskin ehtisi tulla huomenna.
 
Onnittelut plussanneille!!
Me päästiin vihdoinkin siirtoon. Eli tänään oli alkionsiirto. Pari kiertoa tässä meni ihan perseelleen,kun ovis oli torstaina. Nyt sitten pari vkoa piinailua. Tytöstä tein kyllä jo positiivisen testin silloin pp 10.
 
Millis1981: onnea kyytiläisestä ja pitkää piinis pinnaa=)

Siisami & Ritza Onnittelut plussista :heart:

Sit omaa napaa :

Siis voi Vi#%%# !!!! Tänään oli ultra kun oon nyt 5 kertaa piikitellyt ja lääkäri kun ultras niin ekat sanat oli, että tää hoito nyt tais jäädä kesken!!
Mulla on vasemmalla puolella 6cmx3cm kystä ja on muuten kipeä no lääkäri soitteli vähän konsultointi apua ja hoito nyt kuitenkin jatkuu , kun punktion pystyy tekemään kun kystä on niin alhaalla.
Kivut on aika kovat ja toi panadol ei auta mitään eli viikko pitäis kärvistellä punktioon jos nyt sinne päästään. Keskviikkona on uusi ultra ja katsotaan tilannetta.
Mä en edes tiedä monta munista siellä oli munimassa :| kun otti toi kystä asia niiiin hermoon. Alle kymmenen niitä kuitenkin oli ehkä sit keskiviikkona on viisaampi ellen ole vetänyt itteeni hirteen sitä ennen :headwall:
Tää hoito vedetään sitten vaikeemman kautta.....

T : :mad: Leppis
 
Hei Ritza, ONNEA hurjasti! Sehän päättyi nyt kuitenkin hyvin tämä piinailu? =)

Harmi että Leppiksen hoidossa vähän vastoinkäymistä. Vedät vaan hyvällä omallatunnolla maksimikipulääkkeet ettei liikaa tarvitse kärsiä! Peukut on pystyssä josko tästä nyt hyvä hoito tulis kuitenkin!

Millikselle ja Krisselille huolettomia piinapäiviä!

Meillä kävi ihan hyvin, tähän saakka siis. Eli eilen oli siirto, yksi hyvä tuikattiin mukaan ja jopa kaks saatiin pakkaseen, samaan olkeen menivät. Ihanan stressitön olo vrt. edelliset hoidot! Tuloksesta viis... :p

Nyt siivoilemaan!
 
Leppikselle erikois iso tsemppi. Toivotaan ,että lopputulema olisi postiivinen kun alku on näin takkuinen :hug:

Millikselle ja Vaustille tsemppiä piiniksiin.

Mä sain eilen ne verikokeiden tulokset ja hcg oli 455. Hoitajan mukaan raja-arvo olis ollut 39-270 kun oli 15 päivää hedelmöityksestä. Mahdollista siis, että molemmat olis kiinnittynyt mutta ei mitenkään varmaa. Ultra on 11.4 ja sitten ollaan viisaampia.
 
Ihanaa, kun saa lukea täältä plussauutisia =) Sydämelliset onnittelut plussanneille ja tsemppiä piinailijoille. Ja tietenkin rutistus kaikille sitä tarvitseville :hug:

Mulla oli eilen ovis ja kävin vielä klinikalla tarkistuttamassa tilanteen. Alkiot sulatetaan la ja niitä jatkoviljellään maanantaihin tai tiistaihin. Viisi alkiota sulatetaan kerralla, ne ei ole mitään huippuyksilöitä, joten kato voi olla melkoinen. Jos hyvin käy, niin ensimmäinen Pas on sitten alkuviikosta.
 
Kiitos tsempeistä ne tais tepsiä=)

Tänään oli taas ultra ja selvis, että se mikä siellä munasarjassa on ei ole kystä vaan kiinnikkeitä 17v vanhasta leikkaukseta, mutta ei edelleenkään haittaa punktiota. Särkylääkettä oon kyllä vedellyt ja en edes vielä halunnut kysellä mitä noille kiinnikkeille tehdään katellaan nyt tää ivf ensi alta pois.

Munasoluja oli kasvamassa yhteensä 18 osa oli pieniä ,mutta n10 oli ainakin hyvän kokoisia. Pe taas uus ultra ja sit päätetään punktio päivä, mutta maanantai se taitaa olla huii alkaa jännittää.
Kolme kertaa tule tällä viikolla käytyä lääkärissä aikamoista työvuorojen sumpalusta ja miinustakin tulee kivasti :kieh: Ja ens viikolla sit se punktio en tiedä saanko sen palkallisena sairaslomana vai en ?
Edellisessä työpaikassa sain palkan s-päivistä.

KYSYMYS: Kauanko blastokystiä viljellään ennenku siis siirretään ? Siis et niistä tulee noita blastokystia :ashamed: punktio---> koska siirto ?

Vuokko75: Tsemppiä Pas:iin me päästään aika samoihin aikoihin piinailemaan =)

Siisami: Toihan on hyvä arvo!!! Nyt sit jännäämään, että yks vai kaksi asukkia mukana

Vausti: Tsemppiä piina päiviin !!!

T: Leppis
 
Viimeksi muokattu:
Meikku, mulla oli silloin 2+ vuotta sitten tuo Suprecur, ja muistelisin kyllä, että annos tosiaan puolitettiin piikkien alettua. Kovasti voimia jatkoon! :hug:

ZebraZ tervetuloa ketjuun! Ei ole kokemuksia kuin luonnolliseen kiertoon tehdyistä PASeista, niin en tiedä miten tuon Zumenonin kanssa mahtaa olla.

ReNu :hug:. Toivottavasti pakkasiirrosta saatte sitten plussaa! Itellä ainakin hyvät kokemukset PASeista, kun molemmista on tärpännyt. Tsemppiä!

Siisami ja Ritza, mahtavaa! Onnitteluja plussista! :)

Krisselille, Vaustille ja Millikselle tsemppiä piinailuihin! Toivottavasti plussa-aalto jatkuu :)

Vuokon alkioille tsemppiä! Toivottavasti siirto sujuu hyvin :)

Leppis, onneksi selvisi tuo "kystatilanne" parhain päin. Tsemppiä punktioon! Hyvä saalishan sieltä kuulostaa olevan tulossa :). Tuo sairaspäivien palkallisuus tosiaan taitaa riippua sekä työnantajasta että siitä, mitä lääkärintodistuksessa lukee. Ite en edes kysellyt etukäteen vaan toimitin esimiehelle todistuksen, johon klinikalla olivat koodilla merkanneet diagnoosiksi "follikulaarinen munasarjakysta". Palkka tuli kyllä niiltäkin päiviltä :)

(.) Ehin nauttia siitä oireettomuudesta viidennelle raskausviikolle saakka. Sitten alkoihin sellainen pahoinvointi että oksat pois. Joinakin päivina mikään kiinteä ei tahdo pysyä sisässä, nesteet onneksi kumminkin. Koko ajan on kuvottava olo, eikä ruoka kyllä tahdo senkään takia maistua. Varsinainen pommi putosi niskaan sitten tällä viikolla ultrassa, kun kohdusta löytyi kahdet sydänäänet...! Niin ne meidän rupuset kolmosluokkalaiset olivat vaan molemmat napanneet sitten kiinni... Vielä ollaan vähän shokissa ja sulatellaan asiaa, jospa se tästä pikkuhiljaa... :)
 
Täällä mitä ilmeisemmin kemiallinen raskaus, sillä eilen sain haaleamman viivan testiin ja tänään melkein olemattoman. Samaa merkkiä olen käyttänyt koko ajan, joten ei voi siitäkään johtua. Sitä se oireettomuus sitten teetti. Tekisi mieli jo nyt lopettaa lääkkeet, mutta kai sitä pitää odottaa huomiseen veritestiin saakka.
 
Ritza voisko se viivan vahvuus johtua esim.siitä miten kauan on ollu pissa rakossa? Eikä niitä oireita ihan alussa ole ainakaan mulla koskaan ollu, suunnilleen vko 6-> alkanu pahoinvointi ym.

Leppikselle tsemppiä punktioon, kaiken sitä tekee ja kestää lastensa vuoksi :D!

Miten Vaustin piinailu sujuu?

Sitten omaa napaa, oikein lepposasti menny tähän saakka, niin kiire ollu ettei oo ehtiny edes paljon ajtella. Mutta vähän tietty...menkkajomotukset, aika voimakkaatkin välillä alkoi muutama päivä sitten. Välillä tuntuu, että siinä se oli mutta sitten taas ajttelen, että tulkoon jomotukset kunhan itse täti pysyy poissa. Eilen tilasin testejä, varmaan huomenna tulevat. Alkuviikosta jos testailisin, toivottavasti!

Krisseli pp6
 
Ritza: voimia! Toivon vielä kovasti, että veritesti osoittaisi matkustajan olevan vielä kyydissä!

Leppis: Blastokysta on viisi päivää viljelty alkio. Mulla oli punktio torstaina ja siirto oli tarkoitus olla tiistaina. MUTTA sitten alkio näytti maanantaina siltä, että pitäisi siirtää, joten siirsivät sitten päivää aikaisemmin. Esikoinenkin sai alkunsa blastokystasta. Mulla tuli molemmissa IVF:ssä ihan hyvä määrä alkioita, joista sitten blastokystä vaiheeseen ei selvinnyt kuin 1-2. Pidän viljelyä siinä mielessä hyvänä, että siinä "jyvät erottuvat akanoista". Ekasta IVF:stä siirrettiin seuraavana päivänä. Se meni kesken. Alkioista kaksi selvisi jatkoviljelyssä blastokystiksi ja pakastettiin. Nämä lähtivät molemmat (mutta toinen ei jaksanut elää ensimmäisiä viikkoja pidemmälle). Nyt mulla on se toisen IVF:n ainoa viljelyssä menestynyt vauvanalku kyydissä. Liputan blastojen puolesta, koska se tuntuu säästävän turhilta pettymyksiltä (ainakin harventavan niitä). Toivottavasti viljelyä aletaan toteuttamaan usemmissa paikoissa.

Mä sain sairaslomapäivistä punkion jälkeen lääkärintodistuksen, jossa ei lukenut diagnoosia. Jouduin työnantajan vaatimuksesta pyytämään uuden. Diagnosikoodin selvitettyäni, totesin, että en halua antaa sitä työnantajalleni. Siihen oli laitettu sairasloman syyksi suoraan lapsettomuutemme diagnoosi. Eipä kai muuta olisi voinutkaan, mutta koska tämä diagnosi ei koskenut vain minua vaan miestänikin, niin koin ettei se todellakaan kuulu työnantajalleni. Ilmoitin sitten esimiehelleni, että haen palkatonta ja lomapäiviä yhdessä sen sijaan. Esimieheni ei siis näitä todistuksia kaipaillut, vaan yleisesti ottaen se oli työnantajani säännöt, jotka ne velvoittivat toimittamaan.

Ellastiina 10+1
 
Ritza: Toivotaan, että veritestin tulos olisi kuitenkin ihan hyvä. Tsemppiä.

Cattus: WAU, onnea tuplaonnesta. Siinä on varmasti sulattelemista vaikka tietoisen "riskin" ottaakin kun kaksi siirretään. Jos meiltäkin kaksi kyytiläistä löytyy niin hiukan aikaa puhallellaan :)
 
Heissulivei kaikille! Kuinkas missäkin päin Suomea voidaan??

Vuokko-75: Miten kävi teidän pas:sin? Miten alkiot selvisi sulatuksesta?

Leppis: Hyvinhän sulle taisikin käydä! Hieno saalis siellä kasvamassa, eilen on tainnut olla toinen ultra vielä? Ja maanantaina sitten punktio? Tsemppiä!!

Cattus: TUPLASTI ONNEA!! Huiiii vaan... Minkäs ikäinen teillä on siellä jaloissa pyörimässä, paljonko tulee ikäeroa?

Ritza: Miten sulle kävi, jatkuuko plussa vai oliko se siinä? Hurjan pahoillani olen jos se nyt olikin kemiallinen!

Mites Krisselin ja Milliksen piinailut? Millon on luvassa ekat testit?!?!

(.) Itsellä piina etenee. Vaihtelevin tunnelmin! Olen toisaalta aika tyynen rauhallinen asian suhteen ja hentoinen aavistus on että tämä nyt kerrasta onnistuis, mutta toisaalta tänään oli sellanen pms-päivä etten yhtään ihmettelis jos ne menkat sieltä yrittäiskin lääkkeitten läpi kohta puskea. Ja nimenomaan henkinen pms-päivä... :) Perjantaina ois veritestipäivä, mut eiköhän sitä jo hyvissä ajoin tule tikkuun pissittyä!
Miten ajoissa te ihmiset olette ekoja testejä tehneet? Punktiosta laskien?

Hyvää viikonlopun jatketta itse kullekin!
 
siisami Onnittelut plussasta!! Tuuhan kertomaan sitten onko kyydissä yksi vai kaksi. =)

CAttus Tuplaonnea sinne ja tsemppiä pahoinvointiin. Jospa se hellittää ajankanssa.

Ritza Toivottavasti raskaus jatkuu. Itselläni oli esikoisesta oireeton raskaus.

Krisseli Täällä myös menkkajomotuksia yms. Muistelen kyllä,että niin oli tytöstäkin kun plussasin. Joten ei menetä toivoa. =)

Vausti Testaan varmaan loppuviikolla. Tytöstä tein silloin plussan jo pp10. Laskin menkkojen mukaan. Nyt jos laskisin sen mukaan niin voisin testin tehdä torstaina. Ma 4.4 mulla on virallinen päivä.

Jännää kyllä,kun nyt ei tuu mietittyä lähellekään niin paljon näitä piinäpäiviä ja oireita.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Cattus : Onnea odotukseen toivottavasti kaikki sujuu hyvin :hug:

Ritza : Tsemppiä, että testit vaan oikuttelee ja et veritesti tois kunnon tuloksen!!

Millis: Tsemppiä rentoihin piinapäiviin :D

Vausti: Mä oon aina vasta testannut pp 14 ja noista hoidoista 10 kerrasta oon käynyt verikokeessa pp14 ja 3 oon vaan itse tehnyt testin pp14. Mulla on ollut ihmeen rautaset hermot ton testaamisen kanssa. Toisaalta ei halua tehdä liian aikasin kun pelkää kemiallista ja sitä et näyttää väärää kun liian aikasin tekee toisaalta haluaa pitää toivosta kiinni eikä testaa sen takia. Onnea teistailuun ja +++++ tuulia

Vuokko-75 :Tuuhan sit kertomaan miten pas:i meni. Tsemppiä!!

Omoo napo: Huiii huomennna punktio edellisestä onkin jo 5v ja silloi se meni hyvin nyt jännittää kuinka käy. Perjantaina oli ultra ja kiinnikkekimppu/kystä tai mikä nyt onkaan on pienentynyt munasoluja tai folleja oli semmoset 15 ja jotain pienempiä saas nähdä sit huomenna paljon oikeasti on hyvän kokoisia? Kun lääkäriltä kysyin sitä alkioiden viljelyä blasokysti vaiheeseen asti niin ei sitä meille tehdäkkään kai ? Punktio ei saa olla ma eikä ti jos se tehdään ja jotain muutakin syitä siinä oli ? Aika jännä kun oltiin suunnittelu käynnillä niin just tota blastoa mainostettiin, että se tehdään nykyään aina ? No katsotaan nyt monta päivää noita alkioita viljellään ja paljonko niitä edes tulee. Olis tosi tyytväinen jos pakkaseen sais pariin pas:iin alkioita. Ai niin yks syy , että noita alkioita ei viljellä blastoiksi asti on se , että munasoluja pitäisi kuulemma olla enemmän ? Kuinkahan paljon niitä sit pitäs olla ? No huomenna on sit jo vähän viisaampi ja sit se piina alkaa kun pitää jännittää, et tuleeko alkioita ja jos tulle niin onko top vai flop.

T:Leppis
 
Moi!

Punktio sattui sain suoneen lisää kipulääkettä kesken punktion. Punktiossa piti vähän sohasta endoa niin se ei oikein kivalta tuntunut :x
Saalis ei ollut kummonen 6 munasolua auts! 2006 se oli kuitenkin yli 40 munasolua. Taisi lääkeannokset olla vähän liian maltillisia. Nyt sit täällä jännitän et päästäänkö edes siirtoon jos päästään niin siirto on ke:na.
Täällä ei ole kovin mieltä ylentävä olotila......:headwall:

T: Leppis
 
Heissan,
eipä tule meille sitten jouluvauvaa :'(. Eilen pp 10 testasin ja täysin negatiivinenhan se oli. Illalla alkoi jo ruskea vuoto joka tänään on jatkunu jo asteen punasempana, kaameiden mahakipujen siivittämänä. Kyllä ottaa niiiiiiin päähän ettei mitään rajaa.

Pakkaseenhan meillä meni kolme, samaan olkeen, jospa sitten toukokuussa pääsisi niitä sulattelemaan.

Joko Leppis on soitellu miten oli saalis hedelmöittyny? Meidän klinikalla blastoiksi viljektyjä alkioita ei edes pakasteta, kamalaa tuhlausta!

Millikselle ja Leppikselle...ja Vuokolle parempaa onnea!
 
Vautsi vau Cattus , onnea tuplista!!

Krisselille halaus, voihan harmin paikka. :hug:

Leppis, älä huoli. Kyllä kuusi on ihan ok. Eiköhän niistä sulle kyytiläinen järjesty.

Meidän pas sitten peruuntui. Eilen soittivat, että sulatus oli ok, mutta solut eivät ole vielä saavuttaneet blastokystavaihetta, että ootellaan tiistaiaamuun. Tänään soittelivat, että kasvu oli pysähtynyt, joten siirrettävää ei ole. Harmittaa. Oli silloin ekassa IVF:ssä ja nyt sitten taas tässä ISCI/Pas:ssa sama ongelma, että osa alkioista on monitumaisia. Johtuu kuulemma joko siittiöistä tai sitten munasoluista, mutta sille ei oikein sitten mahda mitään. Sovin lääkärin kanssa, etten vielä seuraavasta vuodosta lähde uusintakierrokselle, vaan haluan pitää nyt "välikuukauden" ja toukokuun alussa voisi sitten avoimin mielin ja uutta taistelutahtoa täynnä aloittaa piikitykset.

Vaikken tietoisesti ole kauheesti stressannut tätä pikkukakkosprojektia, niin selkä ja hartiat ovat olleet tosi kipeet, joten eiköhän tuolla pinnan alla ole ollut jännitystä. Aattelin nyt ottaa taas elämän rennommin. Varasin hierojan, tänään kävin kampaajalla ja viikonloppuna lähden tyttöporukalla Tallinnaan (kaikkien lapset jää isien kanssa kotiin ja me vanhat kamut saadaan kerrankin viettää aikaa ihan ajan kanssa ja puhutaan toivottovasti muustakin kuin lapsista). Viikonloppuna siis hyvää ruokaa, kuohuviiniä, kahvilassa istumista, maltillisesti shoppailua jne. =)
 

Yhteistyössä