Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Haave: Voi ei !! Oon tosi pahoillani teidän puolesta:(
Voin vain sanoa, että tiedän ton paskan tyhjän tunteen... Omasta keskenmenosta vajaa 2kk meillä vaan parempi onni kun ivf alkaa ensi viikolla.
Koitahan kerätä voimia uuteen koitokseen :hug:

T: Leppis
 
Ihan kamalaa Haave,voimia älyttömästi. Tuo on kaikista pahinta,mutta mikä kuitenkin hyvää on se,että se kiinnittyi ja lähti alkuun...KYLLÄ VARMASTI SEURAAVA ONNISTUU!!!Yritä jaksaa odotella uutta hoitoa ja pitää unelmasta kiinni!

Minulla vielä piinaa jäljellä reilu viikko. Hyvin on mennyt ja nuo Lugetkin on jo niin osa arkea,ettei ne edes harmita. Hajut ovat eritäin voimakkaita taas....toivotaan,että se on hyvä merkki!!!

Voimia kaikille
 
Haave: :hug: Voimia, Toi on kaikista kurjinta kun on jo ehtinyt iloitsemaan plussasta. Mutta kuten Renu sanoi niin seuraavalla kerralla varmasti onnistuu kun nytkin oli jo näin lähellä.

Mä soittelin tänään niitä jakautumistuloksia ja siellä olis edelleen kaikki kolme hengissä. Kaksi oikein hyvää. Toinen 8 ja toinen 10 soluinen. Kolmas tulee hitaasti ja on vasta 4 soluinen mutta toistaiseksi mukana. Epäilen kyllä vahvasti, että putoo huomiseksi pois. Siirtoon siis pitäisi päästä. Nyt tarttis vielä tehdä lopullinen päätös laitetaanko kaksi vai yksi. Nyt ollaan se kaksi ilmoitettu mutta huomenna aamulla voi vielä soittaa jos muuttaa mielensä.
 
Kiitos kaikille myötätunnosta! Olen jotenki eläny kamalassa sumussa pari viime päivää ja nyt vasta alkaa tajuntaan mennä että tosiaan se vauvan alku on nyt menetetty. Kaikkein pahimmalta tuntui perua ultra-ajat neuvolaan ja sairaalaan, mutta sain sen tehtyä kun keräsin voimia koko päivän.
Huomenna pitäisi lähteä miehen siskon pojan ristiäisiin ja mua ahdistaa koko ajatus niin että aivan rinnasta ottaa. Jos en lähde niin pakko kertoa miksi, mutta jos lähden niin miten voin olla "normaalisti" siellä koko viikonlopun. Ja mielessä vain pyörii että eikö mulla oikeasti ole "lupa" olla surullinen ja pahalla mielellä tästä asiasta vain sen takia että ulospäin pitää esittää että mitään ei ole tapahtunut. Olen niin kamalan huono itkemään joten olen nytkin lukinnut kaikki kyyneleet sisälle ja paine vain kasvaa... Jos vain saisin itkettyä niin ehkäpä olo helpottaisi edes vähän.

Siisamille tsemppiä siirtoon ja toivotaan ja uskotaan että noin vahva(t) alkiot tarraavat kiinni!

ReNulle lehmän hermoja :saint::D viimeiseen piinaviikkoon! Oireet ainakin kuulostaa lupaavalta!

Onko kellään muuten tietoa kuinka kauan nää raskausoireet kestää näin alkuraskaudessa tulleen spontaanin keskenmenon jälkeen? Heräsin vielä viime yönäkin etovaan oloon...
 
Voi Haave:hug:. Itse muutaman keskenmenon + kohdunulkoiset päälle kokeneena voin kuvitella tuon surun ja toivottomuuden tunteen. Paljon haluksia ja anna itkun tulla! Minä olen kanssa tosi huono puhumaan tuollaisista asioista, mielummin itsekseni käsittelen.
Joki Siisami on tehnyt päätöksen?

Varokaa, sisältää valitusta, ketutusta ja kaikkea siltä väliltä :D...
Tänään kävin sitten ultrassa, oikealla puolella oli 4 + yksi jätti-iso, josta ei tiedä onko munasolua sisällä ja muutamia pieniä jotka ei ehdi kasvaa, vasemalla puolella oli vain 2 palleroa! Kamala pettymys, meni jotenkin ihan ohi kaikki punktio-ohjeet ym. Tänään aloitan sitten Orgalutranit ja jatkan piikittelyä vielä 4 päivää, punktio on sitten keskiviikkona.

Olin jotenkin odottanu parempaa "saalista". Eipä se auta kuin nousta tästä suosta ylös ja ajatella ettei onnistumiseen tarvita välttämättä kuin se yksi, mutta silti...jotenkin tosi pettynyt olo vielä...

Punktiopäiväkin tuottaa hankaluuksia, miehellä tärkeä meno, lastenhoito, hoitolasten hoito (olen pph) ja kaikki vastustaa, vali, vali :kieh:...

Mutta nyt ryhdistäydyn ja menen iskemään piikkiä nahkaan!

Krisseli
 
Suuren suuret pahoittelut Haaveelle! Tuo on kyllä niin kamalaa ja kurjaa kun parissakin viikossa pääsee ajatuksissa jo niin pitkälle sitä raskautta, ja sit kaikki kaatuu... Voimia nyt kovasti ristiäisreissulle, ja muutenkin! Mä en noista oireista tiedä, mulla meni aikoinaan myös kesken samoilla lukemilla mut oireet ei ollu ehtiny oikein alkaa. N. 4 vkoa kuitenki meni ennenku hcg-arvo oli nollissa.
Nyt täytyykin muuten lähteä pistämään, palaan myöhemmin.
 
Voi elämän käpy!!!!!
Mulla pitäis alkaa IVF ensi viikolla, mutta mulla alko tulla eilen ihan pientä tuhrua ja on tullut tänäänkin. No ajattelin sit tehdä raskaustestin ja se oli nega no hmmm edelliset menkat alko 16.2. no nyt katoin testiä pari tuntia siitä kun olin tehnyt niin siinä oli aivan haamujen haamu ei melkein näkynyt. Tää on varmaan joku kemiallinen tai voiko olla muka vielä raskauhormonia tammikuun keskenmenosta vai mikä ihme tää on ? Kyl nyt vituttaa jos ivf siirtyy tän takia..... Onko tietoa miten herkkä toi apteekin oma raskaustesti on ?

T: Leppis
 
Haaveelle suuret pahoittelut! :'(

Meillä olisi myös tänään siirto, hui. Kaksi alkiota sulatetaan, mutta päädyimme riskien takia yhden alkion siirtoon. Pää ei kestäisi enää rankkaa raskausaikaa ja huolta. Kohta lähdetään matkaan hakemaan palleroa kyytiin! =)
 
No niin, siirto takanapäin ja kaksi loistavaa yksilöä pistettiin yksiöön odottamaan. Saa nähdä tartteeko sitä ruveta kaksioksi laajentamaan Kolmas alkio oli edelleen ainakin sen vuorokauden jäljessä. Seuraavat vielä huomiseen asti mutta pitivät epätodennäköisenä että se tsemppaisi niin paljon että kannattaisi pakastaa. Taitaa siis jäädä tää meidän viimeiseksi piinailuksi. Josko se sitten vaikka tulostakin kantaisi. Kyselin vielä sitäkin, että jos olisi sen huonon ja hyvän siirtänyt mutta ei kuulemma olisi kannattanut. Näillä nyt siis mennään.

Mähän sainkin Ritzasta itselleni piinailukaverin. Kiva :)

Siisu ja pp 0
 
Voi Haave - otan osaa sun suruusi, en tiedä, miten jaksoit ristiäiset, jos menit. Mulla ainakin ristiäiset nostaa kyyneleet silmiin - ennen ne oli häät joissa vähän vetistelin, nyt ristiäiset.
Kun tätä koko hoitorumbaa aikoinaan aloiteltiin, muistan että sitä niin mietti, että "toivottavasti hoito onnistuu, ja jos hoito onnistuu, niin sais onnistua vasta sitten kun se menee loppuun asti" eli plussaa ja sen perään keskenmenoa ei toivo kelleen. Sellaista ei vaan sais tapahtua! Mutta eihän se tietysti niin aina mene. Voimia Haave, ja toivottavasti aika ja uusi hoito peittää alleen tätä pettymystä. Toi ultra-aikojen peruminen on tylsää - ja tylsintä on, että on ehtinyt saada päivämääriä, jotka syöpyy mieleen ja jää kaiveleen (ultrat, la jne..) Mä kärvistelen oman la:n kanssa. Nyt ois toinen juurikin sylissä, hemmetti. Mulla hajoaa tällä hetkellä pää siihen, että lähes poikkeuksetta kaikki mammat, joilla on joku 1,5-3v. muksu, niin niillä on myös mieletön vauvamahakin...en olisi IKINÄ uskonut, että voisin kokea tällaistä tuskaa ja pettymystä raskausmahoista! Johan sain sen kerran kokea itsekin eli en tajua, miksi nyt nousee tällaiset tunteet niin vahvoina pintaan.

t. meikku - juuri neganneena ja aiemman km lasketunajan pohjatunnelmissa

p.s. mulla meni tää ivf jotenkin penkinalle (ekaa kertaa pitkä kaava) ja nyt huomasin, että yleensä kai kaikilla on pitkässä kaavassa vähentynyt sumumäärät kun piikit alkaa - mä taas sumutin samaa määrää läpi koko hoidon (3krt/pvä suprecur aina molempiin sieraimiin), onko kellään ollut sama juttu?
 
Täällä taas! Onkin ollut hiljaista pinossa, eli mites piinailijoilla, ReNu, Ritza ja Siisami, menee? Joko ReNu olet testannut??

Krisseli79, kävitkö enää ultrassa toista kertaa? Huomenna ilmeisesti sulla punktio? Elä vielä huolehdi munisten "pientä" määrää, tiedä vaikka siellä ois piilossa joku jossain takanakin vielä. Miten olette saaneet lastenhoidon järjestettyä? Meillä vähän samaa ongelmaa, tosin ei ole kuin nämä 2 omaa "ongelmaa".

Mites kävi leppäkertun? Pääsitkö alottamaan hoitoa?

Meikulle pahoittelut negasta. Mun sumumäärä puolittui kun Puregonit tuli kuvioihin, mutta sumuna oli Synarela. Oisko eroa mitä sumuttelee?

(.) on saanut piikkiä mahaan nyt viikon. Eilen oli ultra ja yllättäen siellä oli isoin/isoimmat follit vähän turhan suurikokoisia päiviin nähden, eli kp7 ja suurin lähes 18mm. Jarrun alotin eilen ja huomenna menen uuteen ultraan, missä sitten tarkentuu onko punktio jo perjantaina vai vasta maanantaina. Perjantaille jos menee, niin ei varmasti ihan kaikki pienet ehdi kasvaa tarpeeksi, ja toisaalta maanantaihin tuntuu olevan ikuisuus, eikö se isoin folli ole sitten jo ihan appelsiinin kokoinen? Tuntuu että lääkärin päätös heittää Puregon-annos 150-> 200 yksikköön oli vähän uhkarohkea.. Kuitenkin kahdessa aiemmassa (eri klinikalla ja pitkällä kaavalla tehdyssä, tosin) 150 on riittänyt ihan hyvin kasvattamaan sopivasti folleja. Noh, enhän mä noista mitään tiedä. Ja mulle riittää se yksi hyvä.. Niin ja yhteensä lääkäri eilen kai mittasi n. 10 follia, mistä muutama oli jo isoja.
Huomenna sitten lisää kuulumisia!

Ja ps. eihän täällä satu olemaan ketään kellä kokemusta Hesan Felicitaksesta?
 
Hei!
Vausti: Täällä onneksi haamut hävis testistä ja huomenna alkaa sit täälläkin piikitys :D sulla tosiaan on toi annos koko aika suuri, mutta kai noi lääkärit parhaiten sen tietää ?! Tsemppiä punktioon toivottavasti tulee hyvä saalis!


Niin tosiaan täällä alkaa huomenna taas piikittely hui viimeksi oon piikitellyt 2006 eli siitähän on aikaa jo pian 5v en edes muista miten tota kynää käytetään mut eiköhän se palaa muistiin. Annostus on vaan puregonia 100iu viimeksi tuli 2006 niin valtava määrä muniksia tais olla melkein 50 ?! Ja alkioita tais tulla 16 niistä on sitemmin sit tehty 1 tuoresiirto ja 8 pas:ia. Saas nähdä miten käy en kyllä enää edes jaksais tollasta määrää pas:ja olisin tosi happy happy jos pariin pas:iin jäis alkioita.

Mulle kyllä sanottiin , että Tamperella kaikki alkiot viljellään nykyään blastokystiksi eli siinähän sitä katoa sit käy mu samalla karsiutuu turhia siirtoja.....
Onkos kukaan muu aloittamassa nyt hoitoja ??!! Piinailu kamua huudellen :D Vausti nyt ainakin alkaa pian piinailla :D

T: Leppis
 
Miten sitä tän toisen lapsen kohdalla osaa ottaa nää piinailut näin paljon rauhallisemmin? Ennen täällä roikkui joka päivä ja analysoi kaikki todelliset ja keksityt oireet moneen kertaan :) Tällä mennään pp 5 ja olo on ihan positiivinen. Mitään kummempia oireita ei ole mutta eipä mulla ollut edellisestäkään raskaudesta. Testitikuissa mä kyllä varmaan roikun kiinni jo viikonloppuna kun meillä oli se pitkä viljely. Kärsivällisyys ei kuulu mun hyveisiin ja olen hieman testifriikki :)

Nyt vasta alkaa oikein sisäistää, että jos nyt ei tärppää niin nämä hoidot oli sitten tässä. Pakkaseen ei saatu mitään. Toisaalta on valmis lyömään hanskat tiskiin toisaalta jää iso haikeus kun ei toista pikkuista meille tule.

Meikku::hug: voimia
 
Hellurei,
tänään sitten oli punktio, 12 munista saatiin, oon todella tyytyväinen, torstainahan niitä oli tulossa 6. Kaikki ei välttämättä ollu kypsiä mutta labran mukaan näyttivät hyviltä. Huomenna saa soitella hedelmöityksestä. Siirto on perjantaina JOS tulee TOP-alkio, ellei tule niin sitten perjantaina pakastetaan joitain ja valitaan muutama hyvä joita viljellän maanantaihin ja siirretään jos on kehittyny normaalisti.

Paras vaihtoehto olis lääkärin ja meidänkin mielestä että päästäis perjantaina siirtoon, sen saa tietää perjanta-aamuna klo 9, jännittää!!! Huomenna saa sentään vähän väliaikatietoja.

Vausti, en enään käynyt ultrassa vaan aloitin kp 6 orgalutarnin viideksi päivää ja piikitin puregonia 125iu, niinkuin kokoajan sunnuntaihin saakka. Lasten (ja hoitolasten) hoito olikin oma lukunsa, onneksi mulla on ihana varahoitaja jolle kerroin tilanteen ja hän tuli tänne meille omien hoitolastensa kanssa. Jos perjantaina päästään siirtoon niin mies saa leikkiä kotista ja perhepäivähoitajaa muutaman tunnin, aika on varttu pienimpien päikkäriaikaan. :LOL: Melkosta säätämistä tämä kyllä on! Mutta lopputulos on sen arvoinen =)

Siisamin testitulos jänskättää jo, peukut pystyssä ja hengessä mukana :wave:.

Krisseli
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!
Ihan pikaisesti päivän kuulumiset, eli saas nähdä kuin käy.. Tänään ultran tulos se, että 5 follia on tarpeeksi isoja ja pieniä oli 7. Viikonlopun takia punktio on pakko tehdä jo perjantaina, joten munismäärä jäänee pieneksi. Mut ei voi mitään. Siisamikos se sanoi just että piinailut ottaa näin ei-esikon kohdalla vähän rennommin, ja olen täysin samaa mieltä! Ei tunnu missään koko homma kun en edes oikein tajua mitä tässä ollaan tekemässä... :)

Siisamille hurjasti tsemppiä piinaan, toivo on korkealla!

Ja Krisseli saanut hyvän saaliin, hienoa! Aika mukavasti hoitaavat nuo jatkoviljelyt/pakastukset.

Nyt pitääkin sit lähteä valmistelemaan illan coctail!
 
Heippa, täällä myös yksi pikkukakkosen yrittäjä. Takana onnistunut ICSI, josta tyttö 1v2kk ja nyt edessä ensimmäinen PAS.

Tänään alkoi kuukautiset ja nyt mietin Zumenonin aloitusta. Klinikalta aiemmin sanottiin, että jos menkat alkaa ennen 18, saa aloittaa Zumenonit. Vuoto on kuitenkin aika niukkaa, pitäisiköhän odotella vielä tunti pari ja pitääköhän ne kaikki kolme pilleriä ottaa tänään sitten. Jos jollain on ollut Zumenon käytössä, miten teillä se aloitus meni?
 
Minäkään en ole ehtinyt piinailemaan, kun tyttö on ollut sairaana aika on mennyt hänen hoitamiseensa. Viime yönä piti käydä päivystyksessäkin. Oireita ei ole yhtään. Viime raskauteen en oikein voi verrata, sillä sain silloin kaksosraskaudesta hyperstimulaation ja jouduin sairaalaan pariksi viikoksi. Silloin sain jo ekan haamunkin pp8. Tänään olisi nyt pp8 ja pakkohan sitä oli jo testata, muttei tuossa testissä näy kyllä yhtään mitään. Saa nähdä kuinka käy. Huomenna testaan uudelleen. :) Veritesti olisi vasta viikon päästä.

Siisami, joko testasit? :) Onko oireita ilmaantunut?

Vaustille onnea punktioon!!!
 
APUA!!! Mä sorruin jo testaamaan kun ne testit tuli. Äsken pissin tikkuun noin 5 tuntia rakossa ollutta pissaa ja testi näyttää plussaa Hailakka viiva se vielä on mutta tänään onkin vasta pp 7. Nyt mua kyllä hieman huolestutta, että voiko se johtua pregnylistä kun monessa paikassa sanotaan, että 10 000 yksikköä näkyis jopa 14 päivää testissä. Mulla on pregnylin pistämisestä 13 päivää.

Oikeesti, kädet tärisee ja sydän hakkaa Parina iltana palellut aika reippasti ja hieman vatsa- ja selkäjomotuksiakin on ollut mutta mä kyllä vilpittömästi luulin, että ne on mun mielikuvituksen tuotetta. Jos tää on nyt aito plussa niin kaksoisraskaus alkaa kummitella aika reippaasti koska esikoisesta plussasin tolleen vasta kaksi päivää
myöhemmin. Hui kauheeta!!!!

Ritza: Tsemppiä testiin. Mullakin viimeksi näkyi vasta pp 9 ja pitkällä viljelyllä testissä eli ei vielä huolta.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pikasesti...
Siisami hienoa! Ja onnea! Mulla on ollut aivan järjetön palelu aina alkuraskaudesta, kyllä se plussa totta on :).

Tänään sain matkaan yhden Top-luokan alkion. Kolme meni pakkaseen samaan olkeen. Hedelmöittyneitähän oli yhteensä 7, kaksi munista oli raakoja ja kolme ei hedelmöittyny. Olivat lähteneet jakautumaankin hienosti mutta alkioissa oli jotain pöperöä...en nyt muista mitä. Luultavasti siitä johtuvaa, että olivat aavistuksen ylikypsiä. Mutta meille riittää tämä yksi loistoyksilö =).

Nyt makkarakeiton lämmitykseen, Vaustille tsemppiä tulevaan!

Krisseli pp0
 
Renu: :hug: Onneksi teillä on vielä pakkasessa kavereita. Josko sieltä se sitkeä sissi löytyisi joka jaksaa lopppun asti.

Mä taas testailin aamulla ja samanlaisen viivan sain kuin eilenkin. Pregnylistä tuskin siis johtuu. Tänään on jo 14 päivää sen pistämisestä.Nyt mä tietysti huolestuin kun se viiva ei vahvistunut mutta esikoisestakin sain aina vaan haaleita viivoja. Mä siis jatkan testailuja. Mäkö muka jotenkin testifriikki? :LOL:
 
ReNulle pahoittelut negasta, tosi kurjaa..! Mutta mutta, meillä kaksi pas-lasta, joten sit vaan seuraavaksi toiveet korkealla eskimoiden kimppuun!

Siisamille taas onnittelut viivoista!

Mites Ritzalla kävi, tuliko vielä vaan negaa?

Mun punktio eilen meni kivasti. Saivat kaivettua 6 kypsää munasolua, joten sehän meni suorastaan yli odotusten! Maanantaina on sitten siirto, katellaan ja toivotaan saadaanko pakkaseenkin jotain. Itse toivon että ainakin yks jäis pakkaseen. Siis ihan jo sen takia että nää aiemmat on pas-poikasia...

Muille vilkutuksia, ja kertoilkaahan kuulumisianne!
 

Yhteistyössä