Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

ReNu: voi ei, jaksamista sulle pettymyksen kanssa.

Futuremami: Hienoa, että lääkkeet järkkääntyi. Onneksi lueskelin tätä palstaa ja huomasin kommenttisi siitä, että Orgalutrat ovat vähissä. Aloitin Gonalin pistämisen maanantaina ja sitten tiistaina soitin lääkärille, jos voisi saada Orgalutran reseptin soittona apteekkiin, kun lääke on vähissä apteekeissa (olin soittanut pariin otteeseen Yliopiston apteekkiin tilanteesta jo aikaisemmin). Muuten olisin saanut reseptin vasta perjantaina ultran yhteydessä. Yliopiston apteekista niitä löytyi vielä ihan hyvä määrä, mutta oli farmaseutti sitä mieltä, että kannatti olla nopea.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Ps. Alkuun tuli hymiö, joka ei kuulu sinne, enkä saa sitä pois.
 
Viimeksi muokattu:
Tiiti,hyvä että menkat alkaneet viimeinkin:) Täälläkin alkaa olla yhdenlainen hormonihirviö,pinna on kyllä kireeämmällä kuin tavallisesti... Voi sitten kiukutella yhdessä 2vuotiaan uhmiksen kanssa:D

Ultrassa näkyi 15 tasakokoista munista kasvamassa,lääkärin mukaan nyt sopiva määrä,joten samoilla lääkeannoksilla jatketaan. Katselin kolmen vuoden takaisia hoitopapruja ja silloin oli kasvussa samassa vaiheessa 19 ja jo isompia,mutta nyt mennäänkin pienemmillä hormoniannostuksilla.Olo alkaa silti olla aika turvonnut jo,ja ärsyttävää pahoinvointia ollut myös. Tänään joutui ihan oksentamassa käydä,taitaa nuo hormonit ja väsymyskin sekoittaa elimistöä.Perjantaina on minullakin seuraava ultra,silloin selviää punktiopäivä.

Tsempitykset kaikille!
 
heissan! täälläkin ehkä päästään kevään mittaan haaveilemaan kolmosesta. Tuplat nyt 9kk ja imetys just loppunu. Nyt sit pitäs olla polille yhteydessä pitääkö miten heti alottaa hormonikorvauslääkkkeet, kun omaa toimintaa ei ole. ja samalla vähän keskustella onko järkeä lähtee yksityiselle hoitoihin, kun ei varmaan julkisella saada enää hoitoja. on mietitty vieläkö jaksetaan, kun meni 3, IVF:N viimeseen passiin ainut plussa. Toki lopputulos olikin sit ihana.

onko muita siirtyny julkiselta yksityiselle?
 
heippa kaikille!

Nyt on hivenen päästy ylös pettymyksen suosta ja ollaan täällä taas. Mitään ihmeempää vuotoa tuo tuulimuna ei aiheuttanut,vähän runsaammat menkatapaiset oli 3 päivää. Nyt sitten odotellaan niitä normaaleita menkkoja. En ole koskaan näin paljon menkoja odottanutkaan=)

Toivovasti tässä kaikkien hoidot menevät hyvin ja annuliini oikein hyvältä vaikuttaa sulla munisten määrä. Futuremamille täällä onnen toivotukset myös. Eikähän tästä vuodesta vielä hyvä tule:)
 
Annuli: koska sulla on punktio? Onko muita joilla on punktio tällä viikolla?

Mulla oli perjantaina eka ultra, huomenna on toinen jossa sitten selviää tuo punktiopäivä (todennäköisesti torstai). Hieman olen ihmetellyt sitä, että Gonal annosta on kasvatettu suuremmaksi edellisestä IVF:stä. Silloin oli ihan hyvä lopputulos, joten ihmettelen, että pitää kokeilla suuremmalla annoksella. Nyt punkio on tulossa varhaisemmassa vaiheessa sitten. Harmittaa, kun osuu juuri töiden kannalta hankalaan ajankohtaan... Jännitän kovasti miten selitän asiaa esimiehelle, että en pääsekään tärkeään kokoukseen...

Oletteko muut huomanneet, että uusiin hoitoihin suhtautuu paljon "arkisemmin" kuin niihin aikaisempiin? Ainakaan mulla ei ole niin paljon pelkoja siitä, että hoidot epäonnistuisivat tai tulisi keskenmeno (eka IVF päättyi keskenmenoon ja raskaus lähti sitten pakkasalkiosta). Enää ei jää lapsettomaksi vaikka lopputulos olisi pettymys tavalla tai toisella.
 
Iltaa!

Ellastiina,mulla on punktio huomenna. Hivenen jo jännittää... Tsemppiä sinulle torstaihin samaan koitokseen! Toivottavasti saat työjutut hyvin sumplittua. Itsellä on nyt sinänsä ollut helppoa,ettei ole tarvinnut olla pois töistä kun hoitovapaalla olen,kunhan vaan on saanut lapsen hoidon käyntien ja huomisen toimenpiteen ajaksi sovittua.
Olen myös kokenut nyt toisella kertaa olevan erilaista,nyt ei enää ole ehkä pelissä niin paljon kun yksi lapsukainen on kuitenkin jo saatu:) Hermoillut olen kyllä tässä hoidon loppuvaiheessa silti etenkin omassa mielessäni paljon, hormonit vaikuttaa varmasti asiaan... Nytkin olen kovasti miettinyt että pitääköhän se Procren solut varmasti vielä paikoillaan,kun olo ei tämän enempää ole turvonnut. Vertaan edellisen hoidon olotilaan,jolloin olin tosi kipeä,tosin follikkeleitakin oli yli puolet enempi.

ReNu,hyvä että alat hieman toipua keskenmenosta,tsemppiä sinnepäin!
 
Annuli: Kuinkas punktio meni? Kuuletko jo tänään sen miten munasolut ovat hedelmöittyneet? En enää muista kuuliko sen jo seuraavan päivänä vai vasta siirtopäivänä...

Mulla on punktio on tosiaan torstaina ja siirto sitten ma tai ti. Viljelevät alkiot blastokystiksi. Ekassa IVF:ssä viljelivät blastokystiksi ne, jotka pakastivat. Viljelyssä sitten selvisi vain kaksi. Se joka siirrettiin IVF:n jälkeen viljelemättä meni kesken. Nyt sitten on alkanut jännittämään, että mitä jos yhtään ei selviäisikään... Eilisessä ultrassa oli pari jo lähes valmiin kokoista... Jos ne eivät selviäkään torstaihin asti... Ja jos ne ovatkin ne elinkelpoisimmat yksilöt... Yhteensä oli kai noin 9kpl kasvamassa. Joka tapauksessa, hassu tässä on se, että jos nyt onnistuu ja tulen raskaaksi niin LA tulee olemaan 1-2 päivän erotuksella sama kuin esikoisesta...
 
Heippa.

Eilen oli punktio,jossa 13 follista saatiin 8 munasolua. Tänään soittelin jo hedelmöitystuloksia ja ainoastaan 2 oli normaalisti icsillä hedelmöittynyt:( mieletön pettymys kyllä on,saa nähdä päästäänkö edes siirtoon...
Viimeksi kato oli myös suuri. 24 solusta 12 icsattiin (loppuja yritettiin ivf.sti,mutta eipä ne liikkumattomilla siittiöillä hedelmöity),ja 5 ainoastaan hedelmöittyi normaalisti. Nämä kaikki kyllä silloin jakautuivatkin normaalisti,ja kolme saatiin pakkaseen. Tuoresiirto ei onnistunut,mutta passista esikoinen sai alkunsa.Hän kyllä kummasti helpottaa pettymystä,ja tuntuu niin suurelta ihmeeltä (etenkin kun taas muistuu mieleen millaista tämä hoidoissa olo on):heart:

Ellastiina,hyvältä vaikuttaa sinun tuleva solumäärä! Nyt vaan tsempitykset torstaille! Meidän klinikalla alkioita viljellään yleensä kolme päivää,joten to olisi mulla siirto mikäli jompikumpi alkioista sinne saakka sinnittelee. Pelkäsin muuten myös että solut karkaavat ennen punktiota,mutta hoidoissa käytettävä jarrupiikki tai sumute taitaa pitää huolen ettei niin pääse käymään.
 
Annuli: Toivotaan, että alkiot lähtisivät jakautumaan hyvin ja kaikki menisi muutenkin hyvin ja saisitte sisaruksen pienokaisellenne. Niin, aika yllättävän suurta se kato on (myös siis meillä oli silloin ekassa IVF:ssä)... Mulle kuitenkin riittäisi, että lopputulos olisi yksi lapsi ja että pakkanen jäisi tyhjäksi. Mä en halua että joutuisimme miettimään, mitä tekisimme ylimääräisille alkioille. Hävittäminen tuntuisi pahalta. Mies ei haluaisi kuin kaksi lasta. Jos pakkaseen jäisi kuitenkin alkioita, luulen, että joutuisi puhumaan miestä ympäri asiassa... Tsemppiä joka tapauksessa torstaille!!! Toivotaan parasta!
 
Moi!

Olen ihan unohtanut tulla kertomaan teille, että meidän kaksosista toinen oli kuollut. Niin meillä kävi silloin esikoisenkin raskausaikana. Tämä kaveri pääsi hieman pitemmälle kuin esikoisen kaksospuolikas, mutta ei onneksi niin pitkälle, että aiheuttaisi vaaraa toiselle vauvalle.

Tämä jäljelle jäänyt lapsukainen oli eilen np-ultrassa oikein virkeällä tuulella ja hyvinvoivana. :heart:

Mulla on pieni "ongelma".. Kaapissa on Zumenoneja, Lugesteroneja, Terolutteja ja Femaria.. En malttaisi apteekkiinkaan viedä, mutta eipä ole ketään tuttua kelle antaakaan.. *vink vink* :whistle:
 
Hellou! En lukenut kuin tämän viimeisen sivun. Täällä ehkä tuttuja yli vuoden takaisista kuumeiluista. Me uskaltauduttiin nyt vihdoin varaamaan aika Pas-suunnitteluun. Esikoinen täytti vuoden ja 3 kiertoa on ollut imetyksen lopettamisen jälkeen. Ne ovat olleet niin pitkiä että varmaan jatkuu tämä ovuloimattomuus ja siksi ajan varasinkin.

Haluaisko joku kertoa että miten tuo Pas-hoito toimii? Unohdin sitten kysyä sitä klinikalta... =) Minkäsläistä lääkettä popsin ja voidaankohan se aloittaa jo heti seuraavasta kierrosta vai tarviiko tehdä jotain verikokeita tm?? Nyt jo jännittää ihan kamalasti. Esikoinen raskaus alkoi ekan ivf:n tuoresiirrosta ja nyt tietysti mietin että mitä jos ei onnistakaan heti, varsinkin kun pakkasessa on vaan 2 alkiota... nekin on samassa ruo-ossa.. Jos molemmat selviävät sulatuksesta, voidaankohan ne molemmat siirtää koska esikoisesta tehtiin sektio? Kaikenlaisia kysymyksiä nousee taas esille... varmasti kysyin nämä jo valmiiksi silloin esikoista tehdessä mutta... en vaan haluaisi heittää toista "roskikseen"!

Raitapaitainen: Onnea virkeästä np-ultralaisesta ja pahoittelut kaksosen menettämisestä! :hug:
 
Raitapaitanen: Olen pahoillani, että kaksosista toinen jäi pois matkasta jo varhaisessa vaiheessa. Meillä kävi samoin esikoisemme kanssa. Hienoa kuitenkin, että olette nyt saamassa toisen lapsen!

Multakin on jäämässä yksi Orgalutran. Ei kai ne enää ota niitä apteekkiinkaan muuta kuin jätteeksi. Hieman mietin, että voisiko lahjoittaa klinikalle, mutta eivät nekään varmaan niitä voi eteenpäin jakaa... Tietysti mietin, että jos tästä raskaudesta ei tulekaan mitään ja joudun uudestaan käymään läpi nämä hoidot... Silloin sitä voisi säästellä, mutta toistaalta nyt jo on Kelan kiintiö täynnä, joten uudet saisi tämän vuoden puolella lähes ilmaiseksi.

Julietta: Meillä esikoinen lähti pas:ista. Silloin siirsivät kaksi, joista toinen ei ollut riittävän vahva elääkseen. Zumenonit ovat sitä varten lääkettä. Ja sitten oli Lugesteronit. En muista kyllä yhtään kuinka kauan noita Zumeja syötiin. Lugejen suhteen se tuntuu olleen yksilöllistä riippuen lääkäristä.
 
Täällä yksi sisukas yksilö kyydissä,olo on tosi helpottunut! Kahdesta hedelmöittyneestä alkiosta toinen oli hidastanut kehitystä,ja meni siis roskiin,mutta onneksi toinen oli hyvälaatuinen kasisoluinen! Nyt sitten vaan odotellaan,saa nähdä miten käy. pääasia kuitenkin että hoito saatiin vietyä loppuun,olisi ollut aika harmitus jos siirtoon ei olisi päästy! Täähän olisi tosiaan ihan ideaali tilanne,jos raskaus alkaisi ja kaikki sujuisi hyvin,koska kahta lasta enempää meillä ei aleta yrittämään.

Mites Ellastiinan punktio on sujunut?Toivottavasti soluja olisi tullut sopiva määrä ja olokin olisi kohtuullisen hyvä.

Juliettalle tervetuloa! Meillä esikoinen sai myös alkunsa passista,jossa siirrettiin kaksi meidän toiveesta. Toinen oli tuulimuna,ei siis kehittynyt alkuaan pidemmälle. Minulla oli veristä vuotoa silloin jo ennen virallista plussapäivää,tämä saattoi johtua tästä tuulimunasta,joka sitten taasen kehitti hematooman,joka vuoti kerran runsaasti. Raskaus onneksi sujui normaalisti,ja hematoomakin oli jo vkolla 13 ultrassa hävinnyt.
 
Annuli: Hienoa! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte toisen pienokaisen!!!

Mun punktio meni ihan ok. Pahinta oli kipu punktion jälkeen. Mielestäni se oli pahempaa kuin edelliskerralla. Tuli sellainen kipukohtaus yhdessä vaiheessa ja oli ihan pakko valittaa ääneen. Nyt on sitten ihan ok olo, joten eiköhän se tästä. Kymmenen munasolua tuli. Jännä kuulla ensi viikolla, kuinka hedelmöittyivät. Tiistaina olisi siirto, jos on siirrettävää.

Myös mulla oli kamalasti vuotava hematooma ekan raskauden alusta. Ei ollut varmuutta siitä, johtuiko se siitä toisesta, keskenmenneestä alkiosta. Onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin ja toinen selvisi. Näiden kokemusten perusteella en ole kovinkaan innoissani, jos siirtäisivät kaksi kerralla.
 
Viimeksi muokattu:
Ellastiina,kiva kuulla että punktio sujui hyvin ja saitte hyvän määrän soluja! Kyllä niillä siirtoon pitäisi päästä:) Saatko maanantain ajotain väliaikatietoja vai vasta sitten tiistaina?

Mites muuten Tiiti?? Milloin teillä olikaan siirto vai onko ollut jo?

Täällä kärsitään ajoittain aikamoisesta turvotuksesta punktion jälkimainingeissa vielä. Maha on kuin joskus vkolla 25:D Toistaiseksi vielä olen aika rauhallisilla mielillä,mutta kunhan piinapäivät lisääntyy tiedän olon muuttuvan radikaalisti... Jotenkin välillä uskonpuutetta että toka raskaus alkaisi nyt heti ekasta siirrosta!
Esikoista piinaillessani koitin muuten oikeasti ottaa etenkin fyysisesti tosi rauhallisesti,pidin siirron jälkeisen päivän vapaana,lepäilin tosi paljon yms. Nyt ei ole sellaisia mahdollisuuksia,lasta on nosteltava ja muutenki elettävä normaalisti. Pulkkamäen hyppyrit jätin kyllä välistä,niitä takamus ei olisi vielä kestänyt:D

Ai niin Miranda,kiitos kovasti tsempeistä!:heart:
 
Onpas tänne tullut viikossa paljon tekstiä, kun en ole päässyt lukemaan :)

Onnea Annuli kyytiläisestä :heart:! Toivottavasti se tarraa tiukasti kiinni ja pysyy mukana seuraavat yhdeksän kuukautta =)

Toivottavasti Ellastiinakin saa kyytiläisen tiistaina :heart:

Julietta, tervetuloa mukaan :) Mulle tehdään pas ns. luomukiertoon eli mulla on ollut vain clomit "tukemassa" omaa ovulaatiota. Siirroon jälkeen alkaa Luget.

Kontrolliultrassa mulla oli rakkulat vähän turhan pieniä, isoin n. 9mm. Olisi pitänyt olla yli 10mm että olis varmasti voinut sanoa että ovulaatio tulee. Klinikalla pistettiin ylimääräinen hormoonipiikki (Gonalia muistaakseni). Keskiviikosta asti oon nyt testaillut ovulaatiota ja tänään se sitten oli positiivinen. Maanantaina on siirto :). Ainakin meidän klinikka ottaa vastaan (ainakin jotain) ylimääräisiä lääkkeitä. Tuo minunkin saama piikki oli jonkun sinne lahjoittama. Kiitollisena otin sen vastaan!

Eihän siirrossa anneta mitään (voimakkaita) lääkkeitä? Mies ei ilmeisesti pääse mukaan siirtoon :( Mietin että olenko siirtopäivänä kykenevä ajamaan yksin klinikalle ja takasin kotiin (reilu 100km suuntaansa)? Onneksi siirtoon ei kuitenkaan tarvitse mennä yksin, vaan saan siskon mukaan tueksi, mutta sisko asuu klinikan lähellä...
 
Pikaisesti ilmoitan että erinäisistä syistä päästäänkin siirtämään se meidän viimeinen alkio nyt parin viikon päästä kun menkat on just tulollansa. Jos nyt ei tärppää niin jonotus alkakoon 2. IVF varten.

Tiiti Minä ainakin olen ollut ihan ajokunnossa, siirto on ollu helppo ei siis tartte mitään kipulääkkeitä. Se riippuu tietenki siitä onko siirto sulla kuinka kivulias, joillakin nimittäin on. Mää haluan mielellään miehen tai siskon aina mukaan sillä mulla on matkaa klinikalle n. 200 km suunta ja mun mielestä se on ihan sairaan tyslää ajaa yksin! :saint: Tullessa ollaan miehen kanssa pysähdytty syömään jossakin ja vähän shoppaileen.


Mietityttää vaan kun nyt pitäis ottaa meidän poika mukaan siirtoon ku ei saada mistään sille hoitajaa... Onko kamalan tökeröä ottaa lapsi lapsettomuusklinikalle mukaan? Vaikka viimeksi kysyin asiasta ja henkilökunta ainakin oli sitä mieltä että ilman muuta mukaan, niin itseä se jäi kuitenkin mietityttämään... Voishan poika ja mies toisaalta odottaa autossa sillä mun siirto on kaikkinensa max. 30 min.
 
Menkat alkoi lauantaina ja soittelin tänään aikaa ultraan. Joten ensi maanantaina 7.2 on ultra jossa katotaan onko ovis tulollansa ja ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin ovis tulis sitte ens viikon lopulla ja viikolla 7 olis sitten se siirto.
En tosin usko että siirtoon päästään sillä tää meidän viimeinen alkio on jo kertaalleen sulatettu ja uudestaan pakastettu joten tuskinpa jaksaa enää toista sulatusta. Mutta koska mulle tehdään siirrot aina luonnolliseen kiertoon niin eipä ainakaan tarvi turhaan mitään hormooneita nyt syödä. Päästään sitten sinne IVF jonoon uudestaan ku tää viimeinenki on käytetty pois ja jos vaikka loppuvuodesta päästäis jo uutteen hoitoon. Mutta näillä mennään ja kyllä kai niitä ihmeitäkin tapahtuu... :)
 
Hei!

Voisin liittyä mukaan joukkoon, vaikken täällä vielä ole aikaisemmin kirjoitellut. =) Meillä 2. IVF-hoidosta syntyneet kaksoset, joista poika menehtyi parin tunnin iässä. He syntyivät ennenaikaisesti jo rv 23. :'( Nyt tytölle olemme haaveilemassa sisarusta ja PASia kokeillaan jo tässä kuussa, kunhan menkat ensin alkavat. Sellaista vain mietin, kun meidän klinikalla eivät pakasta alkioita uudelleen, että jos molemmat alkiot selviävät sulatuksesta ja 1 siirretään, niin meneekö se toinen roskiin? Toki molemmat saisi meidän puolesta siirtää, mutta lääkäri ei varmaan siihen suostu. Kai sitä kuitenkin voi esittää lääkärille toiveen?
 
Haaveelle tsemppiä,toivottavasti alkio selviää!
Puhuit tuosta lapsen mukaan ottamisesta klinikalle. Meidän klinikalla lapsia aina välillä näkyy,ja eikai siinä tietenkään ole vaihtoehtoja jollei hoitajaa ole. Tietenkin sen muistaa miten totaalilapsettomana ei tuntunut kovin kivalta nähdä näitä lapsia siellä kun muutenkin oli aika vereslihalla,mutta toisaaltaan voihan antaa toivoakin nähdä, että luultavasti muutkin lapsettomat ihmiset ovat onnistuneet. Riippuu varmaan paljon ihmisestä... Meillä tyttö oli mukana ihan pikkuvauvana kun kävin raskauden jälkitarkastuksen lapsettomuuslääkärillämme,ja halusin viedä hänet samalla näytille. Nyt ei minusta olisi kovin asiallista ottaa häntä mukaan siten että hän joutuisi alatutkimusta seuraamaan... Mutta teillähän siis isi mukana,joten hänen ei tarvitse katsella mitä ihmettä äidille tehdään:D

Mitäs Ellastiinalle kuuluu?? Tänään ollut siis siirto?

Tänne ei mitään kummempaa. Pp5 vasta,joten odotellaan...
 
Ritza tervetuloa! Osanottoni poikanne kuoleman johdosta:hug: Tyttö voi ilmeisesti hyvin? Teillä on kyllä ollut todella ennenaikainen syntymä,huh! Jaksatko kertoa vähän miksi syntyivät niin aikaisin ja miten kauan tyttö oli sairaalassa? Varmasti ollut todella rankkaa! mutta nyt tsempitykset että raskaus alkaisi pian ja kestäisi loppuun saakka.
 
Täällähän on useampikin tuttu nimimerkki parin vuoden takaa! Muistin vihdoin tunnukset tänne palstalle ja mietin uskaltaiskohan liittyä porukkaan... Ollaan vähän samassa tilanteessa kuin Tiiti eli nyt ois viimeinen tilaisuus saada 2 lasta siihen 3 vuoden sisään. Muussa tapauksessa pitää sitten välillä käväistä töissä. Ei tosin olla muutettu, joten töihin paluu ei ole sinänsä ongelma. Meillä on siis ~2v2kk tyttönen, joka sai alkunsa 1. IVF:n 1. PAS:sta. Tänään ois kp 1 ja eka PAS ultra varattu! :O

Alkioita meillä on pakkasessa 3 x 2kpl, en kyllä yhtään muista minkälaisia... Aika jännä, miten tuo uudelleenpakastus eroaa paikasta riippuen. Mekin sitä kyseltiin, kun toivottaisiin yhden alkion siirtoa, mutta alkiot on tietysti pakastettu pareittain. Meillä lääkäri sanoi, että alkion voi yrittää pakastaa uudestaan, jos se selviää sulatuksesta hyväkuntoisena. Tosin uusi pakastus voi kuulemma sitten olla samalle alkiolle jo liikaa, mutta toisaalta taas kuulemma alkiot, jotka ovat selvinneet kahdesta pakastuksesta ja sulatuksesta, ovat myös keskimääräistä paremmin kiinnittyneet kohtuun ja lähteneet kasvamaan. Näin kerrottiin siis Oulun Väestöliitossa. (Toivottavasti tää pitää paikkansa sitten teidän kahdesti sulatetulle, Haave!)

Me joudutaan myös ottamaan lapsi mukaan klinikalle. Lähin hoitopaikka ois yli 100km päässä. Klinikan puolesta on ok, ja mielellään "töidensä tuloksia" kuulemma livenä näkevätkin. Ite vaan toivon, ettei odotustilaan satu samaan aikaan hoidoissa olevia, joita lapsen läsnäolo voi ahdistaa.

Paljon tsemppiä kaikille! =)
 
Tervehdys kaikki! Täällä on tosiaan enemmänkin tuttuja nimimerkkejä ja taitaa olla aika munkin taas siirtyä takaisin tänne :) Enpä olisi uskonut, että joskus täällä vielä piinailen pikku kakkosta kun ensimmäisenkin alulle saanti vaati 6. ICSIä ja kaikista viimeinen pakastealkio lopulta tärppäs. Meillä siis kotona muutaman viikon kuluttua vuoden täyttävä poika ja nyt käydään vielä kerran kokeilemassa josko kävis ihan mieletön tuuri. Pakkasessa ei tosiaan ole mitään ja lyhyellä kaavalla lähdetään nytkin liikenteeseen. Piikitykset olis tarkoitus aloittaa seuraavista menkoista eli noin kolmen viikon kuluttua.

Annulille Tsemppiä piinapäiviin.

Onko Ellastiina päässyt siirtoon asti?

Ritza:
Pahoittelut pojan menettämisen johdosta :hug: Uskaltaisitko sä itse kuitenkin siirrättää kaksi jos lääkäri antaa luvan? Mä olen kovasti pohtinut sitä, että annanko siirtää kaksi alkiota jos niitä vaan on mitä siirtää. Meillä lääkäri oli sitä mieltä, että kaksi siirretään.
 

Yhteistyössä