Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Joseliini, mulla on ollut kahdesti, toinen syntyi ja toinen oli varh km vuosia sitten. Siksi mäkin tein noin 50 raskaustestiä kun en todellakaan voinut käsittää oireista päätellen(kään) että olisin raskaana.

Joten pitkää liput korkealla! Toivoa on!
 
Mullakin Joseliini tuhruvuotoa tästä onnistuneesta raskaudesta. Myöskin yksi ystäväni vuosi pp9 ja on nyt tukevasti raskaana.

Jokainen onnistunut raskaus on taisteluvoitto meille lapsettomuutta vastaan sotiville! Tsemppiä taistelusiskot!
 
Huh, Joseliinilla ja Haaveella on kyllä jännät paikat!

Mielenkiinnolla odotan noita vyöhyketerapia ja akupunktiokuulumisia. Kertoilkaahan sitten vaikutuksista!

Melindalle voimia! Mulla oli kemiallinen raskaus keväällä ja tiedän ton tunteen, kun toisaalta toivoisi, että olisi kuitenkin raskaana ja toisaalta toivoisi, että vuoto jo alkaisi ja pääsisi epätietoisuudesta. Jospa se siitä vielä nousisi...

Mä yritin siinä kemialliseen raskauteen päättyneessä yrityksessä sinnikkäästi jatkaa lugejen käyttöä vuodosta huolimatta testipäivään asti, mutta lopulta kivut alkoi olla niin kovat, että lugejen lopettaminen niin että kohtu pääsee kunnolla tyhjenemään oli ainoa tapa saada ne loppumaan. Ja sitten podin huonoa omaatuntoa niiden lopettamisesta, jos raskaus kuitenkin olisi jatkunut... Edellisestä yrityksessä vuoto taas alkoi 2 päivään testin ja lugejen lopetuksen jälkeen, eli paljon on eroja siinä pitääkö Luget vuodon poissa.

Aleksa: mulla ei oo ollut pregnyliä enää punktion jälkeen, mutta tupla-pregnyl on laitettu ennen punktiota luteaalivaihetta tukemaan. Ainakin viimeksi se pidensi kyllä vaihetta.

Tiiku: mä muutun lugeista aina super-kärttyiseksi. Mieskin aina huokailee näitä 2 viikon pms-oireita ;)
 
Joseliini, mulla oli tässä nyt alkaneessa raskaudessa menkkajuilintoja melkein siirrosta alkaen ja jatkuvat muuten yhä, rv 5+4. Lisäksi oli tuhruttelua pp 10-12. Ja esikoisestahan mulla oli ihan reipas 10 päivän vuoto hyytymineen kaikkineen, en edes tajunnut tästä syystä olevani raskaana ennen kuin rv 5+6!!!

Että mulla ei vuoto ole suinkaan tarkoittanut etten olisi raskaana.
 
Kiitos kommenteista. Ihanaa kuulla, et muilla on ollut samanlaisia "olotiloja" ja silti ollut raskaana. Mulla kun ensimmäisestä raskaudesta ei ollu mitään tällaista, mutta toisaalta en ole kuullutkaan, että samalla ihmisellä olisi kaksi täysin samanlaista raskautta :)

Athenais: Munkin tuhruttelu alkoi pp10 ja toivotaan et se loppuis huomenna pp12 ;)

Nyt en aio testailla kun vasta torstaina eli varsinaisena testipäivänä. En jaksa kiusata itteeni enempää enkä jaksa ostaa testejään enää :D

Kaikille piinailijoille tasapuolisesti plussa onnea +++++++++ :)
 
Wautsi mikä vilske täällä on tänään ollut! Nyt on semmoinen suhina päällä, että varmasti tästä tulee paljon plussia!

Neitoperho, kiitos Orgalutran tiedosta. No niinhän se tietysti on. Eiköhän sekin tähän hoitoon mukaan oteta. Jostain syystä lääkäri ei vaan siitä reseptiä vielä kirjoittanut. Sulla alkaa nyt pahimmat piinat kohta olemaan päällä – kumpa aika menisi nopeasti! Ja tulos olisi positiivinen!

Smirg, hienoa, ihanaa! Alkuraskauden tuhrut tuntuvat olevan melkein enemmän sääntö kuin poikkeus. Meidänkin tuhru nukkuu tuolla omassa huoneessaan.

Aleksa2, huippua että mennään samalla aikataululla, kiva kun on kanssajännittäjä. Minäkin katsoin, että itsenäisyyspäivä tulee juuri pahimmoilleen. Toivottavasti keskiviikkona selviää, että mitä sen kanssa tehdään. Viimeksi minulla mietittiin, että tehdäänkö punktio perjantaina vai maanantaina ja päättivät vielä viikonlopun yli antaa hautua. En tiedä oliko se hyvä ratkaisu, vai menikö jo yli. Lääkäri kyllä sanoi ”oh-ho”, kun ultrasi – jäi sitten arvoitukseksi, mitä se tarkoitti.

Melinda, onpas sulla tosiaan nyt pitkä piina! Oletko nyt kuitenkin tänään testannut tai meinaatko lähipäivinä? Minä en kyllä pystyisi olla testaamatta...

-Briitta, kp 4
 
Kyllä se on tosi yleistä kaikki vuoto ja tuhruttelu raskaana ollessa. En muista esikoisestani (v.2000) oliko vuotoja, mutta kaverillani, jolla 4 lasta, on reippaat vuodot ollu kaikista vielä rv 10 aikaankin, ja onneksi sitten tiesi että vuotoja on eikä pelännyt enää viimisissä raskauksissa. Ja hyvin ovat kyydissä pysyneet.
Voi kun jännittää teidän puolesta, joilla testipäivät tällä viikolla. Kiva kun saa tulla tänne lukemaan kuinka kävi!
Meilläkin onneksi uudet hoidot (luovutetuilla munasoluilla) saatiin suunniteltua ja arvioitu alkionsiirto on tammikuun lopulla. Ihanaa kun uutta toivoa vielä.
 
Huomenia!

Pikaisesti vain omaa napaa, eli testasin tänä aamuna viimeisen pregchekin ja eipäs ainakaan ole viivanen vahvistunut. Nyt tosin näkyi jo ennen testin kuivumista, mutta hyvin vahvasti näyttää että tuo viiva on vain höyrähtäneen naisihmisen toive/kuvitelma. En raskauteen enää pätkääkään usko, mutta haen huomenna apteekista apteekin oman raskaustestin ja teen sen torstai aamuna. Mulla lugeja riittää torstai iltaan asti, mutta lopettelen luget varmasti jo torstai aamuna jos ja kun testi on negaa. Nyt tuntuu vahvasti siltä että PASiin lähdetään vasta ensi vuoden puolella (enkä edes tiedä tehdäänkö sitä heti tuoresiirtoa seuraavaan kiertoon) sillä haluan joulun pyhittää näistä mun hörhöilyistä... :D Pakkasessa meillä on kaksi ihan kelpo huurunenää kummatkin pakastettuna omiin olkiinsa. Toivottavasti siis päästään edes yhteen PAS siirtoon. Mulla kummatkin raskaudet alkaneet siis PAS siirroista niin jotenkin toiveikkaampi olo on jos siirtoon vain päästään.
 
Iitu78, ihanaa että teillä vielä toivoa <3
Saako kysyä mitä luovutettu munasoluhoito maksaa? Meille lääkäri vilautti sivulauseessa myös tätä hoitoa, mentiin ne mykäksi ettei osattu kysyä enempää... Oon ymmärtänyt ettei kela korvaa munasoluja, onko näin? Meillähän on myös se tilanne ettei munasoluja kypsy kuin hippunen, sitten ne ei hedelmöity ja ollaan yhdellä toivolla aina tuoresiirrossa eikä pakkaseen mitään.

Tiiku13 pp5
 
Briitta, mitkä sulla on tähänastiset kokemukset akupunktiosta? Käytkö myös kolme peräkkäistä kertaa pisteltävänä? Mulla siis jäljellä vielä yksi kerta ensi maanantaina.

Sen itsenäisyyspäivän kolmipäiväisen viikonlopun lisäksi tässä aikataulussa hirvittää sen tuloksen napsahtaminen just joulun alla. Virallinen testipäivä olis mulla (jos edellisen hoidon aikataulun mukaan mentäisiin loppuun asti) tapaninpäivä, mutta tuloksen tietäis kyllä just sopivasti siinä aaton aattona… Jos huonosti käy, tulee ankea joulu. Ja jos hyvin käy, tulee hilpeä mutta pahoinvoiva… ;)

Iitu78, hyvä että saitte uuden setin sovittua, niin voi taas katsoa eteenpäin.

Tiiku13, Iituhan on hoidoissa siellä Pietarissa, hinnat on varmaan ihan toista luokkaa kuin jos teettäisi lahjamunasoluhoitoa Suomessa. Jos en olisi tullut raskaaksi meidän kolmannesta ivf:stä, meidän seuraava "hoitotoimenpide" olis myös ollut psykologin konsultaatio lahjamunasoluihin siirtymistä varten - siis sen lisäksi, että meillä on käytössä lahjasiittiöt. Eli läheltä piti se vaihtoehto meilläkin. Meillä munasoluja tulee normimäärä ja hedelmöittyvät hyvin, mutta siitä eteenpäin kaikki menee päin seiniä, ja ollaan kolmesti päästy siis nippa nappa tuoresiirtoon. Ei puhettakaan, että pakkaseen saatais jotain.

Mun tuttu oli samasta tilanteesta saanut yhtäkkiä kahdeksan top-alkiota pakkaseenkin, ja ainoa ero aikaisempaan oli akupunktiossa käynti. Myös lääkäri oli kompannut, että hän on kuullut akupunktion auttaneen monilla, vaikka syytä siihen ei tiedetä. Niinpä minäkin kokeilen akupunktiota paraikaa, jos sillä voisi alkioitten laatuun vaikuttaa.

Kaikille lahjasoluilla hoidoissa oleville myös mainoksena, että on olemassa Lahjasoluperheet -foorumi, jossa kaikki ovat sen asian suhteen samassa tilanteessa. Foorumi on suljettu eli sen jäsenyyttä pitää hakea, mutta eipä siellä sitten olekaan ketään mahtisonneja siementään tarjoamassa. Itse pidän siellä hoitopäiväkirjaa myös. Eli vertaistukea tarjolla lahjasoluja käyttäville.
 
Aleksa2, aloin ihan katsomaan kalenteria ja olen sinne merkinnyt, että tämän suunnitelman mukaan meillä olisi siirto vk:lla 50 eli sehän on itsenäisyyspäivän jälkeinen viikko. Hyvä niin, jos näin on, mutta aikataulu tuntuu jotenkin oudolta huomioiden normaali oma kierto. Huomennahan se sitten (varmaankin) selviää, kun on se 0-ultra. Joulusta taitaa tulla aika jännä - toivottavasti saisimme molemmat parhaimman lahjan! Liikuttaa jo pelkkä ajatuskin, niisk ;)

Tähän kiertoonhan minä en löytänyt täältä meiltä päin tälle alalle erikoistunutta akupunktiohoitajaa, mutta olen käynyt neljä kertaa vyöhyketerapiassa, joka on hoitanut painelemalla myös akupisteet. Lisäksi olen syönyt jos jonkinmoista vitamiinia, jotka lisäävät veronkiertoa ja uudistavat soluja. Tehosta en osaa sanoa muuta kuin sen, että tämä kierto alkoi juuri ajallaan, ilman tuhruja (hyvin harvinaista). TOKI vaikutusta voi olla myös synarelalla, mutta samoin kävi myös edellisellä vyöhyketerapiakerralla, jolloin mitään lääkitystä ei ollut. Lisäksi en kärsinyt nyt ollenkaan PMS oireista - mikä on jo sinänsä aivan mahtavaa. Toivottavasti muita ei ärsytä tämä vaihtoehtohoitohehkutus. Tarkoitus ei ole kellekkään tyrkyttää tätä vaihtoehtoa, sillä jokainen toimii itselleen parhaalla tavalla :)

-Briitta, kp 5
 
Kiva kuulla, Iitu, että teillä on vielä uusi yritys tiedossa!

Tsemppiä Haaveelle ja toivotaan, että viiva vahvistuu torstaiksi!

Tiiku: toi sun viestisi kuvasi hyvin meidänkin tilannetta :| Jotenkin toivoisi, että edes joku osa siitä hoidosta menisi hyvin - joko tulisi paljon muniksia, hyvä muniksia tai että ne edes hedelmöittyisi, mutta kun ei! 3:sta IVF:stä tää on meidän eka PAS ikinä.

Mä tuun hulluksi näiden kipujen kanssa! Eilen aamulla oli vaan pientä menkkajuilintaa, mutta puolen päivän aikaan alkoi taas kovat kivut ja jatkui yöhön saakka. Eikä oo tosiaankaan mitään pientä nippailua tai särkyä, vaan välillä tosi terävääkin ja lähinnä tuntuu, kuin kohta olisi lähtö synnärille :LOL: Jotain samankaltaista muistelisin mulla olleen ekassa siirrossa, kun oli kemiallinen raskaus ja yritin jatkaa lugeja vuodosta huolimatta, niin kroppa meni jotenkin sekaisin. Mutta nyt lugeja on vielä yli viikko jäljellä ja burana tietty kielletty! Toisaalta viime siirron jälkeen ei ollut mitään kipuja ja se ainakin oli ihan puhdas nega, joten ehkä tää on kuitenkin parempi kuin täysi oireettomuus.

Neitoperho, pp6
 
Neitoperho: Muistatko katsottiinko sinulta hcg tässä kemiallisessa?

Tai onko muilla kokemusta kemiallisesta raskaudesta tai liian alhaisesta hcg-arvosta?

Mulla tosiaan pp13 mitattu hcg 13,8. En ole tehnyt nyt 3päivään raskaustestiä koska, minulla on vahva tunne kemiallisesta raskaudesta. Ärsyttää kun sain tänään uudelleen puhelun Naikkarilta ja hoitaja sanoi, että Lugesteroneja olisi jatkettava. Jonkun biokemistin (?) mukaan pienemmilläkin arvoilla on tultu raskaaksi..... mutta vaikuttaa epätodennäköiselta, sanoi hän.

Viikon päästä siis uudelleen verikokeeseen ja myös mittailemaan paastoveren sokereita (onkohan toi oikea termi :D?), koska sitä Metforemia tahtoisin. Eihän mulla siellä sokereissa taaskaan varmaan vikaa ole, mutta kun pco..

Mä en todellakaan haluaisi mitään toivonkipinöitä, koska oon suunnannut katseeni jo uuteen siirtoon, jota tässä nyt venaillaan tän pienen raskaushormoninousun takia :/

Te jotka olette kokeneet tällaisen minimaalisen nousun, onko siirto voitu tehdä jo seuraavaan kiertoon?

Mä uskon myös täysillä akupunktioon, pitäis ehkä käydä sellaisella! Ainkin viimeistään sitten jos kaikki (2) pakkastyyppiä menee hukkaan ja lähdetään kolmanteen viimeiseen keräykseen.

Melinda pp14 *pähkäilee tekisikö kotitestiä vai ei*
 
Viimeksi muokattu:
Oi ei, Melinda, me ollaan Felicitaksella ja siellä on pulju tiukasti kiinni viikonloppuisin (vaikka labra tietysti toimii, että esim. alkioitten viljely voidaan tehdä viikonlopun yli). Ja itsenäisyyspäivä kun on pyhä ja sattuu tänä vuonna perjantaille, siitä tulee kolmen päivän tauko klinikan toimintaan.

Katsotaan, miten lääkärisetä päättää ratkaista asian. Mulle vaan toinen lääkäri viime kerralla sanoi, kun pitkää viljelyä kyselin, että sellaista jos meidän rupualkioilla yritettäisiin, voisi olla, ettei mitään jäisi siirtoon. Toivottavasti ei ensimmäistä kertaa kävisi niin.
 
Melinda: ei mulla mitattu hcg:tä, tein vain kotitestejä. Ekana vuotopäivänä haalea viiva, kolmantena päivänä digitestillä "raskaana", kuudentena päivänä nega. En osaa sanoa, voiko PASia tehdä jo seuraavaan kiertoon. Teoriassa kai voi, jos hcg laskee nopeasti ja menkat tulee normaalisti. Mulla ainakin uusi kierto alkaa varsinaisesti vasta kun luget on lopetettu, eli seuraava kierto venyy aina sen verran kuin mitä on jatkanut lugeja yli normikierron pituueden. Olipas monimutkaisesti selitetty... Meidän klinikalla (yksityinen, Helsinki) tehdään siirtoja myös lauantaisin.
 
Täällä ei sitten tarvinnut odottaa torstaita. Vuoto alkoi tänään :( Mut olin jo henkisesti valmistautunut lopputulokseen :) Vitsi kun sais noi Luget lopettaa jo.... Vielä pakkasessa pari huurunenää omissa oljissa, joten jospa niistä tulis toivottu lopputulos. Miten pian te julkisella puolella olijat ootte päässy tuoresiirron epäonnistuttua passiin?

Kovasti plussa onnea kaikille piinailijoille, niinkuin Melinda hyvin sanoi: " jokainen onnistunut raskaus on taisteluvoitto meille lapsettomuutta vastaan sotiville".
 
Voi harmi Joseliini!

Mulla tuhruttaa vieläkin, tänään vähän enemmän kun eilen. Ja on menkkakipuja. Aamulla otin Panadolin ja sen jälkeen ei oo ihmeemmin jomotellut. Unohdin testata aamulla, huomenna sit viimenen kotitesti. En kyllä varmasti oo raskaana, vaan kahden eri progesteroni-lääkkeen käyttäminen vaan pitkittää tätä menkkojen alkua. Kai se pitää verikokeessa torstaina käydä, niin saa luvan lopettaa lääkkeet.

Meidän sairaalassa pitää olla hoidon jälkeen yks välikierto ennen PAS:sia. Sitä mekin sit yritetään, toistaiseksi vaan sulatuksesta on selvinnyt yksi kymmenestä. Eli ei ihan kauheen suuret toiveet oo siihen. Sit olis neljäs icsi, jos ne meidät siihen päästä. Jos ei, ni sit en tiedä.
 
Tiiku13, eli Pietarissa hoidoissa ollaan, multa ei tule enää munasoluja ja jos tulisi niin vaan yhtä tai kahta, ei kannata yrittää ja tuhlata ees rahaa enää ivf hoitoon. Pietarissa on hyvin luovuttajia, meillä hoidot pakastetuilla munasoluilla, minkä hinta 5520e. Kymmenen munasolun takuu, eli saman luovuttajan kaikki solut ainakin on luvattu yhdelle parille. Viimeksi saatiin 16, nyt tulevalta luovuttajalta on 14 munista. Eli niitä kai sit täydennetään toisella luovuttajalla niin, että on väh.se 10 solua hedelmöittymisvaiheeseen. Tuoreluovuttaja-hoito maksaa jotain 7700e. Sitä ei olla kokeilemassa, en löytänyt juurikaan eroa onnistumismahdollisuuksissa tuore/pakastesoluilla.
 
Joseliini: voi harmi. :(

Melinda: inhottava tilanne. Jaksamisia sinne. Teitkö uuden testin?

Ciram: torstai on toivoa täynnä. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka se plussa vielä tulisi...

Täällä on tullut jos jonkinlaista oiretta. Rinnoissa omituisia tuntemuksia, lieviä menkkakipuja ja jopa pientä pahoinvointia... Onkohan pelkkää Lugen aiheuttamaa harhaa? No joka tapauksessa kaapissa olevat 3 raskaustestiä kuumottaa. Mulla olis siellä 2 One Step-liuskaa ja Clearbluen digi. Uskaltaisko to testata? Silloin olis pp10. Pe virallinen testipäivä...

Popcorn pp8
 
Kiitos Iitu. Just tuon halusin tietää jos matka kutsuu meitäkin... Eli koko sarja maksaa tuon, vai tuleeko jokaisesta siirrosta uusi maksu?

Mä oon kummastellu jomotusta nivusluissa ja muita outoja vaimeita aistimuksia, jotka viimein etäisesti tunnistin supistuksiksi.. On hiukka aikaa edellisistä ;/) mutta mitä se tarkoittaa??? Aiheuttaako luget tämmöistä? Vai yrittääkö kohtu taas päästä eroon vieraasta :-(
Neitoperho, onksulla tällaista kans vai terävämpää? Mulla on vaimeita, ikäänkuin tosi syvällä olevaa kramppaavaa aaltoilua, vähän siinä ilmenevää huonovointisuutta ja luun jomotusta nivusissa ja alaselässä.
 
Joseliinille pahoitteli negasta!

Multa löytyy noita kipuja kyllä joka lähtöön :D Supistusten kanssa tuli sellaisia menkkamaisia tuntemuksia ja lihakset meni jumiin. Kohdun kohdalla tuntuu terävämpiä vihlovaa ja hetkellistä kipua. Munasarjoissa sellaista tylppää jomotusta. Nivuset ja sisäreidet on särkeneet monta päivää ja niihin tulee sellaisia hermokipumaisia tuikkauksia. Pahin kipu on kuitenkin sellaista kouristelevaa, vähän kuin kovat kuukautiskivut, mutta paljon terävämpiä ja samalla selkä ja reidet menee kramppiin. Että ota näistä nyt selvää... Eilen meinasin oksentaa kivusta, mutta tänään ollut lähes kivuton. Vaikeaa noista on sanoa, mistä johtuvat. Kohdun ärsytyksestä sisältä tai ulkoa, alkion kiinnittymisestä, lugeista ja gonapeptylistä, lähestyvistä melkoista vai kaikista noista. Ei voin kuin odottaa ja arvailla jälkikäteen ;)
 
Popcorn, mulla oli virallinen testipäivä pp10 eli ehkä se jo pitäis näkyy..uskallatko testata)?
Tiiku, tuohon summaan tuli alkionsiirrosta 200e lisää ja jos alkioita ois jääny sitte vielä pakastettavaksi, se pakastus olis jotain 300e mutta sitte pakastesiirrot taas halpoja ku pelkät lääkkeet ja sit jotain maksua alkioiden käsittelystä+siirto, harmitti siis todella ettei jääny viime kerrasta mitään pakkaseen, vaan koko hommaa alusta ja nuo kustannukset.
 
Heräsin aamulla niin, että vatsa oli sekaisin, tutut menkkajomotukset alkaneet ja reidet maitohapoilla. Ihan niin kuin aina ennen kuukautisia. Tiputtelu olisi normaalisti alkanut jo, mutta luget pitää sen poissa niin kuin edellisillä kerroillakin. Sitähän se toissapäiväinen kipuilukin siis taisi olla, vain lugejen sivuvaikutuksilla höystettynä. En vain tajunnut silloin, kun alkoivat pari päivää aikaisemmin kuin yleensä. Ei taida siis mennä montaa päivää vuodon alkuun :(

Viime aikoina mun kierto on ollut pikkuisen normaalia pidempi ja olisin veikannut lauantaita ekaksi vuotopäiväksi, mutta nyt näyttää ettei päästä kyllä sinne asti. Eli superlyhyt kierto taitaa tulla ja tuskin alkioilla olisi näin lyhyessä luteaalivaiheessa ollut edes mahdollisuutta kiinnittyä. Nyt sitten saa joka kerta vessassa käydessä jännätä, joko paperi värjääntyy. Perjantai-aamuna taidan testata, jos nyt sinne asti pääsen ilman vuotoa, vaikka silloin on vasta pp9. Saapahan ainakin jotain arviota siitä, tuleeko illan pikkujouluista kosteat.

Neitoperho, pp7
 
Viimeksi muokattu:
Aleksa, eikös sinulla ollut tänään 0-ultra? Miten meni??

Meillä oli myös tuo pitkään odotettu lääkärikäynti ja ei kyllä ole mitkään hehkutusmielialat. Lääkäri meinasi, että koska näkyy vain viisi follia, niin siirretään hoito kystan vuoksi helmikuulle. Itkuhan siinä pääsi. Näemmä joskus vollottaminen kannattaa, kun lääkäri heltyi ja hoito toteutetaan kuitenkin joulukuussa. Punktio on itsenäisyyspäiväviikonlopun jälkeen - jos nyt ylipäätään on mitään saalista saatavana. Ei tämä kyllä ole täysipäisen hommaa. Olen pitänyt itsenäni vahvana ja järkevänä ihmisenä... ja p...at. Minun pää ei ainakaan tämmöistä kestä. Kyllä alkaa mieli kääntyä siihen, että eiköhän hoidot ole tämän hoidon jälkeen tässä ja kannattaisi keskittyä ihan muihin asioihin. Jos vaikka aloittaisi uuden harrastuksen ja treenaisi maratonille.

Mitään "ylimääräistä" lääkekokeilua ei täällä meillä julkisella lähdetä tekemään vaan tietyn kaavan mukaan hommat hoidetaan. Kuulemma mitään "humpuukkihoitoja" julkisin varoin ei voida toteuttaa. Se Gonapeptyl - vai mikä se nyt oli - ei kuulemma ole kiinnitystä edistävä lääke vaan irroituspiikki, näin lääkäri minua tänään valisti. Että semmoista.

Sorry, tämä superomanapaisuus, nyt ei oikein irtoa muuta :ashamed:

-Briitta, tänään 1. puregon pistos
 

Yhteistyössä