Paltaterminologiaa: Mikä on välikausipuku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tuohon "en käytä lapsellani välikausivaatteita"-ketjuun viitaten, monella taitaa olla hakusessa se että mikä on välikausipuku tai välikausivaate.

Välikausivaate on siis puku, takki tai housut jotka ominaisuuksiensa vuoksi soveltuu käytettäväksi väliauteen, eli toisin sanoen kevääseen ja syksyyn.

Välikausivaatteen EI TARVITSE olla tecciä vaan ihan tavallinen takki, puku tai housut ovat yhtälailla välikausivaatteita kun mikä tahansa tecci.

Lisättävää?

Aukesko? :D

Se on syys- tai kevätvaate.

Miksi muuten syksystä ja keväästä on tullut välikausia, onhan ne ihan oikeita vuodenaikoja. Syksy vielä kaikkein paras vuodenaika :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22147479:

Miksi muuten syksystä ja keväästä on tullut välikausia, onhan ne ihan oikeita vuodenaikoja. Syksy vielä kaikkein paras vuodenaika :D

Mä ajattelen sen nimenomaan välikautena koska syksylllä mä odotan talvea ja keväällä kesää...mulle ne on välitiloja :D Jos talvella jotakin odotan niin kyllä se on kesä, ei kevät :)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22147479:

Syys- ja keväthaalari / -puku on pitkä sana. Välikausi kattaa molemmat. Tosin tuulipuku on vielä lyhyempi ja ytimekkäämpi.

[QUOTE="mie";22147491]Syys- ja keväthaalari / -puku on pitkä sana. Välikausi kattaa molemmat. Tosin tuulipuku on vielä lyhyempi ja ytimekkäämpi.[/QUOTE]

Minä puhunkin yleensä vaan ulkovaatteista tai haalareista, koska oletan että muutkin tietävät mikä vuodenaika on meneillään :D

Tuulipukukin olisi harhaanjohtava kyllä, koska eikö se tarkoita tuulta pitävää vaatetta? Vai mikä on tuulipuku? Miksi se on juuri tuulipuku, jos se ei pidä tuulta?

Yhteistyössä