Palstavainoharha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MolliMelooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MolliMelooni

Aktiivinen jäsen
07.06.2009
12 569
-2
38
Häme
Kokevatko muut palstaa lukevat tällaista vainoharhaa? Huomaan, että mun on hyvin vaikea suhtautua useimpiin aloituksiin täällä tosissani. Etenkään noihin ilmiselviin provoihin. Mun on siis vaikea uskoa niiden takana olevan jonkun aidosti provoilevan tyypin, vaan ne tuntuvat niin yksioikoisen typeriltä, että huomaan pitäväni niitä käänteiskäänteispsykologisina aloituksina ja yrityksinä saada ihmiset ilmaisemaan huomaamattaan sellaisia vastustavia mielipiteitä, joita eivät oikeasti kannata.

Esim.
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...i-ja-hoikkaa-laihaa-normaaliksi-ja-kauniiksi/

Ensiajattelemalta siellä provoaa joku läski, joka haluaa haukkua laihoja. Eli todellisuudessa siellä on joku laiha, joka haluaa esiintyä ääliömäisenä, tökerönä läskinä saadakseen ihmiset haukkumaan lihavia ihmisiä. Paitsi, jos kyseessä onkin läski, joka esiintyy laihana ihmisenä, joka haluaa saada läskit ihmiset näyttämään ylimielisiltä, jotta saisi laihat ihmiset näyttämään pösilöiltä...

En oikeasti tiedä, kuinka älykkäiksi tai suunnitelmallisiksi näitä provoajia kannattaisi arvostaa.

Mä olen huomannut, että monet aloitukset on kirjoitettu hyvin samanlaisesti, pisteet puuttuu tietyissä kohdissa jne. Ammattivalittajan aloitukset tunnistaa, ainakin tämä "Mies sanoi edellisestä liitosta olevaa lasta äpäräksi." Ja luulen, että "pahoinpitely kotona ja raskaana" on samalta kirjoittajalta, kirjoitustyyli on niin samanlainen. Monesti niitä samankaltaisia aloituksia tulee useampi samoihin aikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28483440:
Mä taas en juurikaan viitsi nähdä vastaamisen vaivaa, jos provotutka piippaa (kuten se tosi usein piippaa). Paitsi jos mulla on todella tylsää.

Noh, mutta toisinaan provo poikii muhevan keskustelun aiheen vierestä ja aapeen unohtaen. Siinä se palstailun juju minulle.

Itseäni ei nimenomaan kiinnosta onko aloitus provo vai ei, jos aihe on mielenkiintoinen / keskustelua herättävä. Eihän sillä ole keskustelun kannalta mitään väliä onko aloituksessa kerrottu totta vai ei, asiasta voi silti keskustella.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Noh, mutta toisinaan provo poikii muhevan keskustelun aiheen vierestä ja aapeen unohtaen. Siinä se palstailun juju minulle.

Näin minustakin. Jos joku aihe olisikin provo, en koe mitenkään nolaavani itseäni vastaamalla siihen ja "lankeamalla provoon", jos aiheesta on muuten kiva keskustella. Liioitellut provot minua eivät edes kiinnosta (tyyliin pyyhkeestä raskautuminen, vonkaputousjutut jne).

Yhteistyössä