Palstatohtori apuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mulla 2v jolla iho ongelmat ovat kasvaneet viimeisen 2 viikon aikana aivan sietämättömiksi. Ongelmia on ollut aina enemmän tai vähemmän, mutta lumen tulo pahensi atooppista ihoa entisestään.

Ongelmana on siis kutiseva iho, eli se ei niinkään näytä kuivalta mutta kutisee aivan törkeän paljon. Lääkärissä ollaan juostu, ja suosittelevat vain perusvoiteita, kortisonivoiteita ja ataraxia.
Atariaxia annetaan joka ilta ennen nukkumaan menoa (noin viikon verran nyt), perusvoidetta levitellään 2-5 kertaa päivässä ja yleensä kerran yöllä
Kortisonia en nyt laita koska olemme lähdössä ulkomaille, ja tuo ohentaa ihoa, joten ei hyvä mennä aurinkoon kortisonikuurin jälkeen.
Iho kutisee kauttaaltaan, mutta pahimpana taipeet, pylly ja maha. Ei saa nukuttua kun itkee vain ja raapii kuin riivattua. Mä olen ihan lohduton, ja tiedän juuri miltä tuntuu sillä itse myös atoopikko.
Myös Physiogeliä laitettu, mutta se kirvelee iholla ja lapsi huutaa tuplaten kun tuota rasvaa laitetaan.

Yksi iso ongelma on se, että iho näyttää todella hyvältä. Lääkärit ei oikein usko mun tarinoita, koska ihossa ei muita jälkiä ole kuin kynsistä raapimisjäljet. Iho tuntuu kostealta, ja jos ulkopuolisena katsoisin ihoa veikkaisin viimeisenä että lapsella on atopia.

Mitä avuksi? Käy kylvyssä melkein päivittäin, koska se tuntuu helpottavan edes vähän. Kylpyveteen laitan öljyä. Myös lactolinea saippuaa kokeiltu, että tappaisi bakteerit ettei ihoon tulisi tulehduksia, mutta en usko että tuo lactoline on meille se paras vaihtoehto.

Otetaan vastaan ehdotuksia. Mä olen ihan vailla ideoita nyt

Onko allergiat tutkittu? Ootteko minkälaisilla lääkäreillä käyny? Näkyykö ihossa jälkiä yön jälkeen, kun on raapinut sitä? Me käydään yhden lapsen kanssa useamman sadan kilometrin päässä lääkärissä, koska lähempää ei löytynyt sellaista, joka olisi osannut lastamme hoitaa ja joka olisi ottanut tosissaan. Tällä hetkellä meillä on ihan erilainen lapsi, kun mitä oli tuossa 1.5 vuotta sitten. Vaikka joskus tuntuu kurjalta, varsinkin pimeellä lähtee ajamaan pitkää matkaa, niin aina reissu on ollut sen arvoinen! Ja lääkäriin saan sähköpostitse yhteyden aina, kun tarvetta on! Tsempit ap:lle!!

Harkitsin jotain muuta antihistamiinia kuin ataracia, edim aerius mikstuuraa(reseptillä) niin saattais auttaamyös päiväaikaiseen kutinaan. Koita perusvoiteena locobase repair voidetta. Aurinko varmasti helpottaa tilannetta.

Yhteistyössä