palstan tarkoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummie

Vieras
Onko isovanhempien palstan tarkoitus vain ja ainoastaa isovanhempien haukkuminen ?
Todella ikävää luettavaa, voiko noin suuri osa nuorista perheistä olla anoppi/mummo vastaisia?
Käsi ojossa pyydetään lastenhoitajaksi tai ostelemaan vaatteita lapselle, seläntakana haukutaan mummien/anoppien sanomiset/hoito apu ?
Onko parempi että pitää todella etäiset suhteet aikuisiin lapsiperheisiin?
:heart: Rakastakaa toisianna sukupolvesta toiseen. :heart:

niinpä sinä sen kirjoitit "oletteko todella niin anoppi/appi vastaisia"... Voin sanoa että koskaan ei ole ollut heitä kohtaan mitään, mutta heillä tuntuu olevan koko maailma mua vastaan... ja en ole todellakaan tehnyt muuta kuin "vienyt" heidän pojistaan toisen ja tehnyt kolme ihanaa lasta poikansa kanssa, onko tuossa jotakin mitä voi kääntää mun vihaksi? Eli älähän yleistä, minä mieluusti haluaisin olla hyvissä väleissä mummon ja papan kanssa, mutta koska he eivät minusta pidä niin mieluummin hylkäävät poikansa perheen!

Ja palstan tarkoitus on varmaankin "vapaa sana" - eli puolin jos toisinkin mielipiteiden vaihtoa, hyvistä ja pahoista kokemuksista liittyen isovanhempiin, mutta samalla myös isovanhempien oma juttupalsta missä voivat kertoilla päivänsäteistään =)

Kaikkea hyvää kaikille isovanhemmille ja :flower: myös!

Nykynuoret on niin kovia sanomaan ja moittimaan että eipä siinä vanha mummo pärjää.
Ennen piti miniä olla hiljaa ja opetella talon tavoille. Nyt pitää mummojen istua nurkassa, korkeintaan siivoomaan ja passaamaan kelpaavat.
Jos miniät edes teeskentelisivät kohteliasta, mutta ei.
Eikä lapset nykyään kiitä isommistakaan saamisista saati pienemmistä.
Mummon kuukauden eläke ei ole niin arvokas että siitä kannattaisi kiittää.
No, mummo lähteekin nyt jouluksi etelään eikä odota joululahjoja itsekään. Olen ilmoittanut että tavataan sitten uudenvuoden merkeissä.

Suurelta osilta tämän osaston kirjoitukset menevät enemmän tahi vähemmän haukkumisiksi.Se on valittavasti totta.
Olen sen useammin kuin yhden tai kahden kerran kirjoittanut että minulla anoppi mukava kaikkineen juttuineen ja touhuineen.Itsekkään taatusti ole parhaimmasta päästä oleva miniä.
Omien vanhempieni kanssa yhteen otan kyllä.
Appivanhemmille edes kehtaisi ihan miten vain puhua,rauhallinenkin puhe onnistuu.
Olen ehkä sen verran voimakas luonne,jonka myös anoppi ja appi tietävät ja siksi ei tule riitoja.Osaamme pitää suumme kiinni.
Saimme kuitenkin ainakin yhden lapsen josta isovanhemmat(miehen,minun puoleltani jo viides) todella onnellisia.Nauttikoon pojasta ja hänen seurastaan.Ei ole tähän asti valittamista ollut.
Kaikki kelpaa mitä lahjaksi on saatu,ostettu taikka itse tehty.
Myös minun äitini tekee pojalle paljon vaatetta.Kumpikin kysyy mitä tarvitaan tai kun syntymäpäivä tai joulu lähestyy sanon itse mistä vaatteesta tarve.
Ei siinä sen kummempaa.
=) <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 15:30 Mummi tämäkin kirjoitti:
Nykynuoret on niin kovia sanomaan ja moittimaan että eipä siinä vanha mummo pärjää.
Ennen piti miniä olla hiljaa ja opetella talon tavoille. Nyt pitää mummojen istua nurkassa, korkeintaan siivoomaan ja passaamaan kelpaavat.
No, mummo lähteekin nyt jouluksi etelään eikä odota joululahjoja itsekään. Olen ilmoittanut että tavataan sitten uudenvuoden merkeissä.

Nyt siis osat ovat vaihtuneet päikseen....

Olen ap tuolta anopin pitkälle menemis aloituksesta..
En lukenut vastauksia tähän aiheeseen enenpää,mutta itse kirjoitin palstalle syyskuussa toivossa,että isovanhemmat vastaa..
Mutta vastauksia tulee muiltakin,eli luulin palstan olevan sellainen jossa jo isovanhemmiksi tulleet vastaisivat minulle.
Sama taitaa olla isät osiossa,moniko isä saa suunvuoron,kun akat heittää mielipiteitään kehiin.Ei pahalla,mutta näinhän se on:)
Joten mietinkin,että jos haluan miehisen vastauksen,menen lennokkisivulta kysymään, tai isovanhemman niin teen sen et- lehden sivuilta.Kiitos ja öitä :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 15:30 Mummi tämäkin kirjoitti:

olet viisas mummu, oikein levollista ja rauhaisaa joulua sinulle!

minä en niiltä mummeilta odota mitään paketteja... mutta voishan noi etes sen vertaa muistaa että synttäreinä soittas!!! kylläpä toi poika sit on saanu paketinki!!! kaikki ei vaan ole samanlaisia mummeja kuin sinä ketjun aloittaja.

Näyttää tosiaan siltä, että suurin osa tälle palstalle kirjoittajista valittaa lastensa isovanhemmista. Mutta ei kai tänne ole tarkoitus tulla kiittelemäänkään vaan purkamaan tuntojaan?

MInulla oli mielestäni maailman parhaat appivanhemmat ja muistin aina sitä joka käänteessä kiitelläkin, mutta nyt joudun valitettavasti pyörtämään puheeni. Poika on nyt 1,5 v eikä hänellä käytännössä ole lainkaan toisia isovanhempia. Omat vanhempani onneksi ovat toista maata, asuvat vaan valitettavan kaukana.

Palasimme juuri kahden viikon lomamatkalta, jonka yhtenä tarkoituksena oli se, että isovanhemmat tutustuvat lapsenlapseensa kerrankin rauhassa ja kunnolla. Kuitenkaan he eivät viitsineet edes sen aikaa lasta hoitaa, että olisimme saaneet mieheni kanssa syödä rauhassa (söimme siis koko seurue yhdessä) puhumattakaan siitä, että olisimme voineet kenties tunnin verran lepäillä kahdestaan tms. 10 tunnin lentomatkan aikana mummi kävi kerran meitä katsomassa kaksi minuuttia matkallaan vessaan. Että sellainen reissu ja laatuaikaa lapsen kanssa.

Olemme kerran tai kaksi pyytäneet hoitoapua kun olemme itse olleet tosi sairaana. Ei ole tullut, kun pelkäävät saavansa tartunnan. Kateellisena kuuntelen, kun kaverien äidit tulevat matkojen takaa auttamaan lapsen hoitamisessa, kun tyttärellä on esim. työmatka ja hoitojärjestelyt ovat muuten vaikeita hoitaa. Meillä ei. Oma äitini tulisi varmasti avuksi, jos ei olisi niin kiireinen työelämässä itsekin. Anoppi ja appi ovat siis molemmat varhaiseläkkeellä (eivät sairaita) ja asuvat lähellä.

Mitään lahjoja en halua, voimme tavaraa ostaa itsekin. Olisi vaan mukavaa, että viettäisivät aikaa lapsenlapsensa kanssa muutenkin kuin silloin kun käymme heillä kahvilla kerran kuukaudessa. Mutta kun ei kiinnosta. Kuitenkin reissullakin kuulin vähintään joka tunti että kuinka poika on mummin kulta ja niin ihana...

No valivali, sainpahan purkaa tuntojani ; ) Pärjätään me kolmistaankin, ei siihen isovanhempia tarvita!

Maailmassa on paljon ihania mummoja ja pappoja, mutta monien isovanhempien ongelma on tuo jo edellä mainittu, eli kun miniä/vävy tulee sukuun, hänen pitäisi olla hiljaa ja oppia suvun tavoille... Ottakaa kuitenkin huomioon, että tämä "kokelas" on jo oppinut oman sukunsa tavoille ja maailma on muutenkin muuttunut, niin, että ne nuoret ovat jo paljon kokeneita ja nähneitä ja luoneet jo itse oman maailmankuvansa ja tapansa elää. Ajat muuttuvat ja niin tapojenkin pitää, kaikkien ihmisien kuuluu kunnioittaa toisiaan ei pelkästään nuorten vanhoja. Kyllä minullakin hermo menisi komenteleviin isovanhempiin, tosin toisaalta jos olisin isovanhempi, hermo menisi myös komenteleviin miniöihin/ vävyihin.

Minulla on paljon tuttavia, joilla on loistavat välit omiin- ja appivanhempiin, mutta on myös niitä, jotka elävät oman äitinsä tai anoppinsa jatkuvan seurannan alla ja kuuntelevat jatkuvaa motkotusta siitä, kuinka tekevät asioita väärin.

Minä en ole koskaan pyytänyt anopiltani mitään, en lahjoja tai lastenhoitoapua. Haukun silloin, jos on oikeasti aihetta. Harvoin on. Monestihan näitten haukkujen takana on kuitenkin oikeasti paha mieli, silloin ymmärrän arvostelijoitakin.

Yhteistyössä