Palstan snobit? Kermaperseet esiin!

• Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
peesi
[QUOTE="huh";26750522]Onneksi en ole ainoa joka lukee sen juttuja monttu auki![/QUOTE]

Ihmettelin itsekin kun lueskelin niitä viestejä eikä kukaan muu ollut ihmeissään jutuista. Tai sellainen "Hei minä kunniallinen rouvaihminen tässä sivistyt yli-ihminen ja todella erityinen luojan lahja". Ei pahalla mutta mitä ihmettä? :O

Enpä ole koskaan huomannut mitään erityistä tässä henkilössä. :O Eikä se ole siis paha asia, tavallinen tallaaja on hyvä asia olla! :)

"vieras"
Ihmettelin itsekin kun lueskelin niitä viestejä eikä kukaan muu ollut ihmeissään jutuista. Tai sellainen "Hei minä kunniallinen rouvaihminen tässä sivistyt yli-ihminen ja todella erityinen luojan lahja". Ei pahalla mutta mitä ihmettä? :O

Enpä ole koskaan huomannut mitään erityistä tässä henkilössä. :O Eikä se ole siis paha asia, tavallinen tallaaja on hyvä asia olla! :)
Hän on nyt kaikintavoin elämänsä aallonharjalla, antaa olla vain kaikessa ylivoimainen :) Onhan se vähän liikuttavaakin.

"huh"
[QUOTE="vieras";26750570]Hän on nyt kaikintavoin elämänsä aallonharjalla, antaa olla vain kaikessa ylivoimainen :) Onhan se vähän liikuttavaakin.[/QUOTE]

Säälittävää ja huolestuttavaa. Kaikessa on muiden yläpuolella, ja kaikki onnistuu paljon paremmin kun tavan tallaajilla.

Jos nyt on siellä ylhäällä, niin miltä tuntuu pudotus?

Onpas astrolabea arvosteltu kitkerästi.
Itse en nähnyt oamkuvassaan mitään outoa. On mielestäni vain kauniin sielun merkki, jos kokee taustansa, koulutuksensa ja sydämensä sivistyksen "velvoitukseksi" kohdella kauniisti vähemmän onnekkaita.
Ja nimenomaan niin toimivaksi minä astrolaben miellän.

:)

• Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja Data
"vieras"
[QUOTE="huh";26750606]Säälittävää ja huolestuttavaa. Kaikessa on muiden yläpuolella, ja kaikki onnistuu paljon paremmin kun tavan tallaajilla.

Jos nyt on siellä ylhäällä, niin miltä tuntuu pudotus?[/QUOTE]

Jospa hän jää sinne. Ei toivota mitään pahaa, vaikka välillä vähän ärsyttää tai naurattaa. Ei ilo ja onni ole koskaan liiallista. Siinä voi vaan tulla noita kaikkivoipaisuuskohtauksia ja asiantuntijuutta viiden minuutin kokemuksella, mutta se on inhimillistä.

"vieras"
Kyllä niin duunari olen henkeen ja vereen ja ylpeä siitä.
"Snobeilut" ja kaikki rajoittavat etiketit ja teatterikiikarimaailmat ei kiinnosta, kokeiltu on ;D
Sivistys on paljon muuta kuin hienot sukujuuret ja kulttuuritäyteinen, etikettejen ohjaama elämä.

"huh"
[QUOTE="vieras";26750623]Jospa hän jää sinne. Ei toivota mitään pahaa, vaikka välillä vähän ärsyttää tai naurattaa. Ei ilo ja onni ole koskaan liiallista. Siinä voi vaan tulla noita kaikkivoipaisuuskohtauksia ja asiantuntijuutta viiden minuutin kokemuksella, mutta se on inhimillistä.[/QUOTE]

Kannattaa vaan muistaa että se toisten ylenkatsominen ei ketään kaunista

"vieras"
[QUOTE="huh";26750700]Kannattaa vaan muistaa että se toisten ylenkatsominen ei ketään kaunista[/QUOTE]

Se on aika yleistä, että kun itselle tapahtuu joku iso uusi asia, sitä tuntee jonkunaikaa olevansa se paras kertomaan kaikille, miten tämä asia on. Vaikka kun tulee uskoon, innostuu kuntoilusta, menee naimisiin, saa lapsen, aloittaa opinnot jne jne. Ei sitä itse huomaa, että paasaa niin kovasti :) Ja on tosiaan se ykkösasiantuntija heti kerrasta. Siitä se sitten palautuu normitasolle, kun se huuma, olipa se mikä hyvänsä, vähän tasoittuu.

Lunatic
[QUOTE="huh";26750522]Onneksi en ole ainoa joka lukee sen juttuja monttu auki![/QUOTE]

Juu no et.

Jossain omassa prinsessakuplassa tuntuu elävän, selitykseksi käytökselleen keksii aina uusia hienoja diagnooseja, jumalaisen sukutaustan ja muuta hänen mielestään erikoista ja fantasiamaista.

Sekaisin kuin seinäkello. Mutta mahtuuhan tänne meittiä jokalähtöön.:xmas:

vi3rAS
Onpas astrolabea arvosteltu kitkerästi.
Itse en nähnyt oamkuvassaan mitään outoa. On mielestäni vain kauniin sielun merkki, jos kokee taustansa, koulutuksensa ja sydämensä sivistyksen "velvoitukseksi" kohdella kauniisti vähemmän onnekkaita.
Ja nimenomaan niin toimivaksi minä astrolaben miellän.

:)
Kyllä minusta siinä ei ole mitään nöyrää jos "kokee velvollisuudekseen kohdella kauniista vähemmän onnekkaita". Eikö siinä ole ensinnäkin laitettu ihmisiä arvojärjestykseen, itsensä sinne ylös? Toisekseen jos se on velvollisuus, niin eihän se ole mikään sydämen teko. Tulee vähän sellainen vähättelevä olo.

Kyllä minusta siinä ei ole mitään nöyrää jos "kokee velvollisuudekseen kohdella kauniista vähemmän onnekkaita". Eikö siinä ole ensinnäkin laitettu ihmisiä arvojärjestykseen, itsensä sinne ylös? Toisekseen jos se on velvollisuus, niin eihän se ole mikään sydämen teko. Tulee vähän sellainen vähättelevä olo.
Noblesse oblige.

Ei se ole muiden vähättelyä jos tajuaa oman arvonsa ja osaa arvostaa taustaansakin.

Eikä se, että jotain tekee "Sydämensä velvoittamana" tee siitä mitenkään vähemmän arvokasta. Päinvastoin oikeastaan. Silloin on sitoutunut (vähän sen Jeesuksen "Rakasta vihollistasi"(kin) -ohjeen mukaan ) toimimaan hyvin, lempeästi ja kauniisti niitäkin kohtaan joihin ei ole persoonana mieltynyt tai jotka jopa kokee vastenmieliseksi.
Moinen vaatii ihmiseltä paljon enemmän kuin kohdella kauniisi niitä joita kohtaan tunnetasolla kokee viehtymystä.
Se on sitä "obligea" ja se mielletään yhdeksi "aidon aatelisen" (tässä yhteydessä toki kielikuva enemmän kuin titteli tai perimäjuttu) merkiksi.

Minusta astrolabessa on nimenomaan tuota

Beati mites, quoniam ipsi possidebunt terram.

;)

• Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
Kirjoitit mitä ajattelin. "Kauniin sielun merkki" (mielestäni) on jos tekee ilman, että kohottaa tekemisellä ja siitä ylpeilemällä itseään.
Voi pojat, tätä sanojen helinää! :D

vi3rAS
Noblesse oblige.

Ei se ole muiden vähättelyä jos tajuaa oman arvonsa ja osaa arvostaa taustaansakin.

Beati mites, quoniam ipsi possidebunt terram.

;)
Toki itseään pitää arvostaa, mutta silti minusta tekstistä välittyy kuva, jossa koetaan, että itse on korkeammalla kuin muut. Jokaisella meistä on jotain valtaväestöstä poikkeavaa taitoa tai kykyä, mutta ei silti tarvitse antaa kuvaa, jossa uhraudumme (=kommentti, jossa sanottiin ettei koskaan tule saamaan kiitosta) koko maailman puolesta sille parasta antaen.

[QUOTE="vieras";26750631]Kyllä niin duunari olen henkeen ja vereen ja ylpeä siitä.
"Snobeilut" ja kaikki rajoittavat etiketit ja teatterikiikarimaailmat ei kiinnosta, kokeiltu on ;D
Sivistys on paljon muuta kuin hienot sukujuuret ja kulttuuritäyteinen, etikettejen ohjaama elämä.[/QUOTE]

Tätä ei voi kuin peesailla. Lisäksi en voisi ikinä syödä ruokapöydässä missä minua varten olisi enemmän kuin yksi lasi tai aterimet. Liian stressaavaa. :D

"Mira"
Nyt viimeistään astrolabe teki itsestään täyden idiootin. Tähän astikin olen pitänyt häntä ihan huuhaa tyyppinä vaan tämä oli jo kaiken huippu...tukehdun kohta nauruun täällä :) OMG!

Eikä se, että jotain tekee "Sydämensä velvoittamana" tee siitä mitenkään vähemmän arvokasta. Päinvastoin oikeastaan. Silloin on sitoutunut (vähän sen Jeesuksen "Rakasta vihollistasi"(kin) -ohjeen mukaan ) toimimaan hyvin, lempeästi ja kauniisti niitäkin kohtaan joihin ei ole persoonana mieltynyt tai jotka jopa kokee vastenmieliseksi.
Hmm, ehkä se eroavaisuus tuleekin tässä, siinä siis että on valmis määrittelemään muut "vastenmielisiksi" tai "onnettomiksi" tai miksi milloinkin. Tällöin minusta ei tapahdu aitoa kohtaamista, siihen liittyy se määrittely ja määrittely on yleensä samalla myös arvottamista.

Suuri osa ihmisistä toki näin tekee. Se minusta henkilökohtaisesti kylläkin tuntuu siltä, ettei toista kohtaa tasa-arvoisena ja tasavertaisena ihmisenä, vaan ikään kuin ylempää näennäisen nöyrästi auttaa muita, vaikka samalla arvottaa heitä.

Yhteistyössä