Palstamiehet HOI!!!

Minkälaisia liikuntaharrastuksia teillä on lastenne kanssa? Onko enemmänkin leikkejä, vai ihanko koekeilette erilaisia urheilulajeja? Käyttekö kesäisin uimassa ja pyöräilemässä ja talvisin luistelemasa ja hiihtämässä?

Vai eikö ole minkäänlaisia?

Saa äiditkin vastata, mutta nyt kiinnostaa nimenomaan isien osuus.
 
"vieras"
Kesäsin leikkipuistoissa juokseminen ja puuhailu, jalkapallo, pyöräily, urheilukentällä touhuaminen, uimarannalla polskiminen, metsissä liikkuminen, marjastus jne. kaikenlaista. Talvisin jää vähemmälle, lähinnä pulkkamäki ja pihahommat.
 
  • Tykkää
Reactions: VesperV
Jaahas, no ehkä tämä ei ole oikea foorumi kysellä nimenomaan isien osallistumisesta. Missähän sellaisia tavoittaisi, onko kellään vinkkejä? Jotka vieläpä harrastaisi liikuntaa ja käyttelisi keskustelupalstoja... :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27614661]Kesäsin leikkipuistoissa juokseminen ja puuhailu, jalkapallo, pyöräily, urheilukentällä touhuaminen, uimarannalla polskiminen, metsissä liikkuminen, marjastus jne. kaikenlaista. Talvisin jää vähemmälle, lähinnä pulkkamäki ja pihahommat.[/QUOTE]

Niin ja pihalätkän pelaaminen =)
 
[QUOTE="vieras";27614680]Niin ja pihalätkän pelaaminen =)[/QUOTE]

Nuo oli kaikki hyviä. Hienoa että teet monenlaista puuhaa laidasta laitaan! Isien ja poikien tuntuu olevan helpompi keksiä yhteisiä liikunnallisia harrastuksia.
 
Kesäisin: pyöräily, jalkapallo, uinti, rullaluistelu (vanhempi haluaisi mukaan juoksulenkeille, mutta olen kehottanut odottamaan vielä ainakin vuoden tai pari)
Talvisin: uinti, sähly, luistelu, hiihtäminen, laskettelu

Lisäksi höntsäillään erilaisia pihapelejä naapuruston lasten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: VesperV
Kyllä tanssipeleissä tulee hiki kumminkin. :D
Aah joo, niinpä tuleekin! Lasketaan siis mukaan.

Itse toivoisin isältä aktiivisuutta etenkin harrastuksissa joissa oppisi paljon käytännön taitoja, ehkä erästelyä ja eri urheilulajeja. Ja joissa voitaisiin puuhata koko perhe yhdessä! Yleensä miehet on liikunnallisempia ja rohkeampia kokeilemaan ja usuttamaan lastakin kokeilemaan silloin, kun äiti jo tahtoisi rajoittaa.
 
[QUOTE="vieras";27614769]Ai sä oot siis mies.Ei sillä että ois mitään väliä,ja ihan hyvällä siis vaan.Musta on muuten tosi kiva että täällä palstailee myös isiä,mukava saada asioihin sekä isien että äitien näkökulmaa. :)[/QUOTE]

En oo mies. Mutta aviomieheni on palstamies.
 
"hmh"
Aah joo, niinpä tuleekin! Lasketaan siis mukaan.

Itse toivoisin isältä aktiivisuutta etenkin harrastuksissa joissa oppisi paljon käytännön taitoja, ehkä erästelyä ja eri urheilulajeja. Ja joissa voitaisiin puuhata koko perhe yhdessä! Yleensä miehet on liikunnallisempia ja rohkeampia kokeilemaan ja usuttamaan lastakin kokeilemaan silloin, kun äiti jo tahtoisi rajoittaa.
No oletko sitten valinnut isän tätä seikkaa ajatellen?

Jos valitsee miehen sen perusteella miten se ratkaisee tietokoneongelman tai miten se onnistuu tilaamaan taksin ei se välttämättä kerro sen miehen eräretkeilykyvyistä yhtikäs mitään. Paras on tuo testata ennen lapsen hankintaa. On myös aika kohtuutonta odottaa että isäksi tultuaan sohvaperunasta kuoriutuisi jotenkin liikunnallinen ja erähenkinen urosjoutsen.
 
  • Tykkää
Reactions: VesperV
[QUOTE="hmh";27614801]No oletko sitten valinnut isän tätä seikkaa ajatellen?

Jos valitsee miehen sen perusteella miten se ratkaisee tietokoneongelman tai miten se onnistuu tilaamaan taksin ei se välttämättä kerro sen miehen eräretkeilykyvyistä yhtikäs mitään. Paras on tuo testata ennen lapsen hankintaa. On myös aika kohtuutonta odottaa että isäksi tultuaan sohvaperunasta kuoriutuisi jotenkin liikunnallinen ja erähenkinen urosjoutsen.[/QUOTE]

En ole valinnut tätä ajatellen miestäni :D Hän ei varmaankaan ole ihan optimaalisen liikunnallinen, mutta varmasti suoriutuu hienosti tässäkin asiassa, kun sen aika on. Ei ole siis sohvaperuna eikä muutenkaan kelvoton vätys, vaan ihan perusjamppa.

Hiihto ja uinti tosin jäänee minun heinikseni ainakin näillä näkymin...
 
En ole valinnut tätä ajatellen miestäni :D Hän ei varmaankaan ole ihan optimaalisen liikunnallinen, mutta varmasti suoriutuu hienosti tässäkin asiassa, kun sen aika on. Ei ole siis sohvaperuna eikä muutenkaan kelvoton vätys, vaan ihan perusjamppa.

Hiihto ja uinti tosin jäänee minun heinikseni ainakin näillä näkymin...
Niin ja kaiken lisäksi on muuten sissi, eli erästelytaitoja löytyy. Nykyään tosin eniten käytössä on nuotion teko, että saa makkarat äkkiä hiillokselle ;D
 
E:n isä
Minä valmennan lapsen ringette joukkuetta ja sen lisäksi käydään hölkkälenkeillä yhdessä kerran pari viikossa. Isä 33v, lapsi 9v. Kesällä käydään biitsillä ja skimbaamassa pari kertaa vuodessa jossain pidemmällä lapissa.
 
  • Tykkää
Reactions: VesperV
Alkuperäinen kirjoittaja E:n isä;27614928:
Minä valmennan lapsen ringette joukkuetta ja sen lisäksi käydään hölkkälenkeillä yhdessä kerran pari viikossa. Isä 33v, lapsi 9v. Kesällä käydään biitsillä ja skimbaamassa pari kertaa vuodessa jossain pidemmällä lapissa.
Minkä mittaisia lenkkejä ja millaisella teholla juokset 9-vuotiaan kanssa? Kysyn tätä, kun oma 8-v. hinkuaa mukaan lenkeille, mutta jotenkin koen hänet vielä hiukan liian nuoreksi.
 

Yhteistyössä