Palstalta poimittua: täitä, kihomatoja, luteita, märkärupea... missä helvetin paskasammioissa te asutte?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis kuuluuko uusavuttomuuteen myös se, että hygieniasta ei osata pitää huolta, ellei se äiti ole pesemässä pyykkiä, siivoamassa ja pitämässä muutenkin asiat kunnossa?

Raha-asiat on hunningolla; pikavippiä pikavipin perään ja sitten suuri parku, että miten helvetissä selviän näistä.

Ja tiedän, ettei nuo elukat kaikki johdu sotkusta, mutta kyllä se edesauttaa niiden leviämistä, jos ne kerran riesakseen saa.

Myös masennuslääkkeitä täällä muijat napsii kourakaupalla, kun olen lukenut niitäkin ketjuja.

Mutte hei! Ehän siinä, kunhan kakaroilla on Ticketit tjn vai mitä helvetin merkkejä ne nykyään pitää olla, että voi elvistellä toisille yhtä tyhmille muijille.

Olen puhunut.
 
fewfw
Päiväkodista noita kaikkia saa, ja siellä ne pyörii. Ihan yks hailee miten siistiä kotona on, jos muksut lainaa toistensa pipoja ja harjoja.. Ala-asteellakin on täiongelmaa. Kihomadot leviää myös tosi herkästi.
 
"poikia3"
Täit muuten taitavat viihtyä paremmin puhtaassa tukassa. Kihomadot ovat inhoja ja tarttuvat hetkessä päiväkodissa, siisteyttä tarvitaan, kun niitä häädetään. Ja märkäruven aiheuttaa bakteeri, en tiedä mistä esikoiseni sen sai, antibioottikuurilla se sitten lähti. Ja toki taas tarvittiin sitä hygieniaa, ettei se tarttunut muihin perheen jäseniin. Täitä meidän perheessä ei ole ikinä ollutkaan, ja koputan puuta, toivon ettei tulekkaan. Luteiden suhteen esitän saman toiveen, mutta niitä on ollut luksus-hotelleissa New Yorkissakin, joten huonolla tuurilla niitä voi tuoda matkoilta kotiin.
 
Missä pumpulissa sinä elät jos et tiedä, että päiväkodeista ja kouluista noita saa, ihan siistitkin kotitaloudet. Samoin kuin reissuista voi mukaan tulla luteita ja torakoita. Meillä ei onneksi ole näkynyt, mutta en olisi ihmeissäni jos vaikkapa täitä tulisi koulusta tuliaiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Höh, meillä ei ole ollut koskaan noita elukoita (toivottavisti ei tulekaan!), ei pikavippejä, ei masennuslääkkeitä, mutta ei muuten niitä tikettejäkään :/
Eikä meillä muuten yleensä oo kauheen puunattuakaan.....
 
"mä"
Kyllä tämä sama näin sivustaseuraajana ihmetyttää myös minua. Omassa nuoruudessa tai edes vanhempien nuoruudessa (50-luvulla) ei ollut vastaavanlaisia "kupan ja kuuden muun" tartuttamia lapsiperheitä kuin tällä palstalla vielä vuonna 2011. Ja silloin sentään möyrittiin pelloilla paskassa, eikä istuttu sisällä internetin ääressä.
 
"vieras"
[QUOTE="harmaa";24642599]Eiks ne masislääkkeet kuitenki oo ihan hyvä juttu.

Se joka tollasist laskee yks yhteen on kyl itse se hemmetin tyhmä muija..[/QUOTE]

Jep.
Uskomatonta jos vielä nykyaikanakin on ihmisiä jotka eivät tiedä että masennus on sairaus, johon on lääkitys kuten moniin muihinkin sairauksiin.
Olisiko se parempi sitten pysyä masentuneena, vai kuuluuko ap näihin joiden mielestä masennuskin paranee vain tahdonvoimalla? :D
 
"aloittaja"
Missä pumpulissa sinä elät jos et tiedä, että päiväkodeista ja kouluista noita saa, ihan siistitkin kotitaloudet. Samoin kuin reissuista voi mukaan tulla luteita ja torakoita. Meillä ei onneksi ole näkynyt, mutta en olisi ihmeissäni jos vaikkapa täitä tulisi koulusta tuliaiseksi.
Oliko se 80-luku sitten pumpulia... mene tiedä. Ei silloin ollut tuommosta syöpäläisinvaasiota.
 
"vieras"
[QUOTE="harmaa";24642599]Eiks ne masislääkkeet kuitenki oo ihan hyvä juttu.

Se joka tollasist laskee yks yhteen on kyl itse se hemmetin tyhmä muija..[/QUOTE]
Olen sitten tyhmä, koska en milloinkaan ole turvautunut masislääkkeisiin suuressakaan ahdingossa. Elin vaan sen pahan ajan ylitse.
 
"harmaa"
[QUOTE="vieras";24642928]Olen sitten tyhmä, koska en milloinkaan ole turvautunut masislääkkeisiin suuressakaan ahdingossa. Elin vaan sen pahan ajan ylitse.[/QUOTE]

Nojaa.Onnekas ehkä, muttet tyhmä.

Itse olen jatkanut elämistä ilman lääkkeitä, välillä on parempia kausia, hetkittäin olen todella huonona.Mut hei, mä vain yritän elää ahdingon yli.
Enkä todellakaan suosittele et kukaan yrittäis tätä "ylielämistä" näin kauaa.
 
Mitenhän noi kiusalliset ötökät, jotka tarttuu vaikka olis miten puhdasta, jos kohdalle osuu (täi itseasiassa hakeutuu mieluummin puhtaaseen) liittyy raha-asioihin ja masennukseen, joka on aivojen aineenvaihdunnasta johtuva sairaus, ei suinkaan se normaali reaktio johonkin elämän haasteeseen?
 
Kyllä noita täitä ainakin oli jo silloin kultaisella kasikytluvulla... muistan että niitä oli koulussa. Käytiin kaikki terkkarin luona täi tarkastuksessa (kyseessä oli pieni kylä koulu) Samaten 90-luvulla niitä oli oikein riesaksi asti. Kouluissa oli pahoja epidemioita. Kiersivät luokasta toiseen. Toiset oppilaat saivat niitä -kiitos pipojen säilyttämisestä naulakossa- ja toiset säästyivät. Omien lasteni koulussa oli nyt 2000-luvulla täi epidemia. Kouluissa ja tarhoissa ne saattavat tarttua nopeastikin isoon ryhmään lapsia ja nopeasti leviävät kunnes saadaan kuriin. Kannattaa opettaa omille lapsille, etteivät säilytä pipoja naulakossa vaan omassa repussa tai pulpetissa.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24642935:
kaikki nuo voi saada lapselle tai vaikka itselle, vaikka koti olis jynssätty hammasharjalla puhtaaksi
Lainaan itseäni:

"Ja tiedän, ettei nuo elukat kaikki johdu sotkusta, mutta kyllä se edesauttaa niiden leviämistä, jos ne kerran riesakseen saa".
 
[QUOTE="vieras";24642928]Olen sitten tyhmä, koska en milloinkaan ole turvautunut masislääkkeisiin suuressakaan ahdingossa. Elin vaan sen pahan ajan ylitse.[/QUOTE]

Niin tai sitten et sairastunut niin vakavasti kuin toiset. Masentuneen serotoniini (?) tasot saattavat pudota tai nouseta (miten se nyt olikaan) eikä niitä saada kuntoon muuta kuin lääkkeillä. Joku viisaampi osaa varmaan kertoa asian oikeaoppisesti :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24643065:
tiesitkö ap että se täi elää mieluummin puhtaissa hiuksissa kuin likaisissa
Minäkin olen isoäiti... tai mummo lapselle ja tykkään sun jutuistasi.:)
Tänään pojan tyttären kanssa nähtiin iso kurkiaura. Oikeestaan ne vasta haki sitä muodostelmaa.

Kuitenkin ne sanoi mummolle ja pienelle tytölle heipat ens kevääseen.


 

Yhteistyössä