Palstalta muit ajotka eivät ole syöttäneet lapsilleen

  • Viestiketjun aloittaja Löytyykö
  • Ensimmäinen viesti
Löytyykö
muuta kuin kasviksia ja lihaa? Meillä on pastat, perunat, riisit harvinaista "herkkua". Leipäkin on aina täysjyvää/moniviljaa, leivon usein itsekkin ja lisään graham sämpylöihin kaikenlaisia siemeniä lisäksi.
Kasvikset on tosiaankin miljoona kertaa maukkaampia kuin esim. joku spaghetti. Kesällä uudet perunat on herkkua, Spaghettia ei ole ollut vuosiin ja jasmin tai basmati riisi kiehuu kanan lisukkeeksi ehkä kerran kuussa, muuten mennään kasviksilla ja vihanneksilla =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:45 Kummastelen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:43 Ford Prefect kirjoitti:
Jaa mä odottelen tässä kun tolle db puhkee keliakia, niin mitäs me sitte syödään? :/
?
Siis jos meillä syötäis nyt niinkun teillä...

Tarvii hiilarii (ja sokerii aivoillekin)

Ajattelin nyt ihan omalle kohdalle. :wave:
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:43 Aapee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:42 hmm kirjoitti:
mitäs arvon aapee sitten sanoo kun lapset menee hoitoon ja kouluun...
Hmm, mitä meinaat? Lapset saattavat joskus jopa oppia ;)
Siellä hoidossa ja koulussa kun voi olla ruokana pastaa, riisiä, perunoita vaikka joka päivä....
 
täh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:48 Ford Prefect kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:45 Kummastelen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:43 Ford Prefect kirjoitti:
Jaa mä odottelen tässä kun tolle db puhkee keliakia, niin mitäs me sitte syödään? :/
?
Siis jos meillä syötäis nyt niinkun teillä...

Tarvii hiilarii (ja sokerii aivoillekin)

Ajattelin nyt ihan omalle kohdalle. :wave:
En ole ap!
Mutta eikös hiilareita nyt saa muualtakin kuin spagetista, perunasta, riisistä :whistle: ;)
Esim. vaikka hedelmistä, vihanneksista, kasviksista, marjoista, täysjyvä viljastakin, kun teet vaikkapa kastikkeen, siihen tulee lihaa, kermaa, ehkä syövät puuroa, mysliä, murot on ihan hanurista... jne.. Siis jos ei lisukkeena käytä' noita juttuja kuten spaghetti, paeruna ja riisi niin ei siinä kyllä mitään häviä, vai häviääkö? Kyllähän noillakin pelkästään tietty elää :whistle:
 
miksi
Miksi teillä ei ed. mainittuja syödä.

Kyllä meillä syödään vehnän alkiopastaa,ruispastaa tai muuta täysjyvä makaroonia tai spagettia.
Ja tietty perunoita! Muusina ihan ihanaa... keitettyinä lohkoina ym.
 
hääh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:50 hmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:43 Aapee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:42 hmm kirjoitti:
mitäs arvon aapee sitten sanoo kun lapset menee hoitoon ja kouluun...
Hmm, mitä meinaat? Lapset saattavat joskus jopa oppia ;)
Siellä hoidossa ja koulussa kun voi olla ruokana pastaa, riisiä, perunoita vaikka joka päivä....
Eikö siellä tarjota ollenkaan kasviksia missään muodossa????!! Miksi ei???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:51 Männynkäpy kirjoitti:
Juu hiilareita täälläkin tarvitaan!! Ja monipuolista ruokaa..

Mä sua foortti jo toisessa ketjussa koitin ahdistella kun vilkuilin profiiliis.. B)

Et saako kysyy mitkä inskat käytössä?
Foortti. :D

Meni jonkun aikaa ennenkun tajusin. :LOL:

Poika saa aamulla 3yksikköö protafanea ja 1 atrapidiä ja iltapäivällä 2 tota prot. (nimet VOI olla vähän väärin...) Sitte on novorpid jos tarttee ja on nyt tartten, kun imetymättömyys laahaa perässä viikkoja aina flunssan jälkeen. Ja varmaan nyt nostaavat annostuksia, herralla iltapäivällä-illalla-yöllä saattaa olla 20-30 noi sokerit. :/ :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:51 täh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:48 Ford Prefect kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:45 Kummastelen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:43 Ford Prefect kirjoitti:
Jaa mä odottelen tässä kun tolle db puhkee keliakia, niin mitäs me sitte syödään? :/
?
Siis jos meillä syötäis nyt niinkun teillä...

Tarvii hiilarii (ja sokerii aivoillekin)

Ajattelin nyt ihan omalle kohdalle. :wave:
En ole ap!
Mutta eikös hiilareita nyt saa muualtakin kuin spagetista, perunasta, riisistä :whistle: ;)
Esim. vaikka hedelmistä, vihanneksista, kasviksista, marjoista, täysjyvä viljastakin, kun teet vaikkapa kastikkeen, siihen tulee lihaa, kermaa, ehkä syövät puuroa, mysliä, murot on ihan hanurista... jne.. Siis jos ei lisukkeena käytä' noita juttuja kuten spaghetti, paeruna ja riisi niin ei siinä kyllä mitään häviä, vai häviääkö? Kyllähän noillakin pelkästään tietty elää :whistle:
Kasviksista KEITETTYNÄ saa hiilarii, ei oikein raakana. Hedelmistä saa hedelmä sokerii, joka taas turhan lyhytvaikutteinen. Eikä hedelmät o ns ruokaa-ruokaa. Eikä marjat. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:56 Ford Prefect kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:51 Männynkäpy kirjoitti:
Juu hiilareita täälläkin tarvitaan!! Ja monipuolista ruokaa..

Mä sua foortti jo toisessa ketjussa koitin ahdistella kun vilkuilin profiiliis.. B)

Et saako kysyy mitkä inskat käytössä?
Foortti. :D

Meni jonkun aikaa ennenkun tajusin. :LOL:

Poika saa aamulla 3yksikköö protafanea ja 1 atrapidiä ja iltapäivällä 2 tota prot. (nimet VOI olla vähän väärin...) Sitte on novorpid jos tarttee ja on nyt tartten, kun imetymättömyys laahaa perässä viikkoja aina flunssan jälkeen. Ja varmaan nyt nostaavat annostuksia, herralla iltapäivällä-illalla-yöllä saattaa olla 20-30 noi sokerit. :/ :wave:
Eli kolmipistoshoito? Meillä likalla monipistoshoito (6 X päivässä)
Inskoina levemir ja novorapid.

Juu, sori toi mun "maalaisuus": foortti..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 14:01 Männynkäpy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:56 Ford Prefect kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:51 Männynkäpy kirjoitti:
Juu hiilareita täälläkin tarvitaan!! Ja monipuolista ruokaa..

Mä sua foortti jo toisessa ketjussa koitin ahdistella kun vilkuilin profiiliis.. B)

Et saako kysyy mitkä inskat käytössä?
Foortti. :D

Meni jonkun aikaa ennenkun tajusin. :LOL:

Poika saa aamulla 3yksikköö protafanea ja 1 atrapidiä ja iltapäivällä 2 tota prot. (nimet VOI olla vähän väärin...) Sitte on novorpid jos tarttee ja on nyt tartten, kun imetymättömyys laahaa perässä viikkoja aina flunssan jälkeen. Ja varmaan nyt nostaavat annostuksia, herralla iltapäivällä-illalla-yöllä saattaa olla 20-30 noi sokerit. :/ :wave:
Eli kolmipistoshoito? Meillä likalla monipistoshoito (6 X päivässä)
Inskoina levemir ja novorapid.

Juu, sori toi mun "maalaisuus": foortti..
:D =) :LOL:

Lempinimi.

Joo mä oletan/odotan että kohta ne nostaa noita määriä. Ei noi ilta arvot oo järin hyviä. Ja meinaavat et jos laittais sen pumpun, mut mä pelkään, et se irtoo yöllä tai hoidossa... :/ :ashamed: :wave:
 
:p Eiks just lapsille pitäis syöttää ja tarjota erilaisia ja monipuolisia ruokia säännöllisesti. Päiväkodeissa ja kouluissakin painotetaan sitä että lapsi edes uskaltaa maistaa erilaisia ruokia. Tarjoa ihmeessä edes harvakseltaan niin lapset tottuu makuun. Noita kaikkia on niin useassa sapuskassa, ettei mitään voi koulussa ym. syödä. Eihän perunat, riisit ja makrut mitään myrkkyjä ole. Eriasia minusta on esim. allergiat ja uskonnolliset syyt. ;)
 
Meillä syödään perunoita kerran päivässä, toki myös kasviksia joka aterialla ja lihaakin melkein joka päivä (eli joskus papuja, linssejä sen sijaan). Toisella aterialla on ehkä perunoita muussa muodossa, tai TÄYSJYVÄmakaronia tai -luomuriisiä. Leipänä ruisleipää tai sämpylöitä joissa kuitupitoisuus 10 % paikkeilla. Marjat ja hedelmät välipalana ja puuron päälle.
 

Yhteistyössä