Palstalla miehiä paikalla? Tarttis apua mikä partakone on hyvä ja mitä ominaisuuksia partakoneessa pitäs olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varmuuden vuoks harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen nainen, mutta mies on noitunut, jos koneessa ei ole säiliötä. Mä kylläkään en muista kummassa koneessa (se jolla ajetaan partaa harvemmaksi vai se jolla ajetaan posket sileäksi). Jos säiliötä ei ole, niin kaikki putu menee suoraan viemäriä tukkimaan.

Säiliöllisestä en ole kuullukkaan koskaan. Täytyy katsoa josko jossain mallissa mainittas säiliöstä. ja nimenomaan konetta ajateltiin kun entinen jo aika huono et ei höylää nyt.

Höylää mä en ole sen nähny käyttävän, tosin mitä luin niin on kuulemma niin ihmisen mieltymyksistä kiinni höylääkö vai käyttääkö braunin/philipsin konetta. mutta jos miehes joutus valitseen noista braunin koneista niin mitä ne tykkäis esim tästä http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=1ktv0zon6aqavk6r&kategoriaTunniste=Parranajo&path=Kodintekniikka%2FKaunTervLaitt%2FParranajo&myymala=Prisma+Kouvola&paikkakunta=Kouvola&osuuskauppa=YMP%C3%84RIST%C3%96&pageName=Main

tai tästä

http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=k7f1cb2e9uh6p4kq&kategoriaTunniste=Parranajo&path=Kodintekniikka%2FKaunTervLaitt%2FParranajo&myymala=Prisma+Kouvola&paikkakunta=Kouvola&osuuskauppa=YMP%C3%84RIST%C3%96&pageName=Main

http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:showAllKat=Parranajo&path=Kodintekniikka%2FKaunTervLaitt%2FParranajo&myymala=Prisma+Kouvola&paikkakunta=Kouvola&osuuskauppa=YMP%C3%84RIST%C3%96&pageName=Main

Halvempien ja kalliimpien ero on yleensä terissä ja esim. akun kestossa. Ihan halvimmissa malleissa ei ole kuin yksi terä, mikä yleensä vaatii käyttäjältä sitä että joutuu samaa paikkaa vetämään useaan otteeseen ennenkuin se leikkaa kaikki. Eli yleensä se ärsyttää ihoa enemmän, eli en suosittele. Kalliimmissa malleissa on kaksi terää, joka tietty nopeuttaa ajamista. Asteittain ominaisuudet paranee, akun kesto pitenee, tulee vedenpitävyyttä, liikkuvaa ajopäätä (joka myötäilee paremmin kasvojen muotoa paremmin), sitten alkaa tulla niitä merkkivaloja josta näkee akun varauksen ja milloin pitää laittaa laturiin ja parhaimmissa malleissa on sitten niitä pesujuttuja, eli ei tartte aukoo konetta, kunhan vaan laittaa partakoneen siihen telineeseen niin se putsaa ja pesee koneen itse.

Ja en ole mies, vaan olen ollut kodinkoneliikkeessä töissä ja työkaverit olivat kaikki miehiä.

[QUOTE="vieras";22500555]Hyvä höylä on paljon parempi kuin mikään kone![/QUOTE]

niin on. konetta en ole koskaan tykänny käyttää..

7074624.t.jpg

Halvempien ja kalliimpien ero on yleensä terissä ja esim. akun kestossa. Ihan halvimmissa malleissa ei ole kuin yksi terä, mikä yleensä vaatii käyttäjältä sitä että joutuu samaa paikkaa vetämään useaan otteeseen ennenkuin se leikkaa kaikki. Eli yleensä se ärsyttää ihoa enemmän, eli en suosittele. Kalliimmissa malleissa on kaksi terää, joka tietty nopeuttaa ajamista. Asteittain ominaisuudet paranee, akun kesto pitenee, tulee vedenpitävyyttä, liikkuvaa ajopäätä (joka myötäilee paremmin kasvojen muotoa paremmin), sitten alkaa tulla niitä merkkivaloja josta näkee akun varauksen ja milloin pitää laittaa laturiin ja parhaimmissa malleissa on sitten niitä pesujuttuja, eli ei tartte aukoo konetta, kunhan vaan laittaa partakoneen siihen telineeseen niin se putsaa ja pesee koneen itse.

Ja en ole mies, vaan olen ollut kodinkoneliikkeessä töissä ja työkaverit olivat kaikki miehiä.

Ei haittaa vaikka olet nainen. eli unohdan nuo halvemmat mallit heti, merkkivaloja mä en osaa kuvitella et tarvii olla, mut mikä sit on riittävän hyvä niistä teristä on varmaan se seuraava ongelma.

Mies käski sanomaan, ettei kannata ainakaan mtään alle 100€ konetta ostaa, kun ne on ihan kakkoja...great...pukinkontissa odottaa miehelle nimittäin 80€ maksanut kone. UPS! :D

Noh, ukko saa sitten palauttaa sen kauppaan ja vaihtaa välirahalla parempaan :)

[QUOTE="vieras";22500555]Hyvä höylä on paljon parempi kuin mikään kone![/QUOTE]
Joo. Paremmuusjärjestyksessähän ne menee about näin: Partaveitsi, partahöylä, partakone. Hyvä partaveitsi on vähän kalliimpi ja vaatii harjoittelua, en suosittelisi ainakaan krapula-aamuille :) Tosin laadukas veitsi onkin sitten isältä-pojalle -tuote.

Wilkinson Swordin höylät on olleet parhaita mitä tähän mennessä olen kokeillut. Saivat Gilletet tuntumaan lähinnä juustohöyliltä.

Yhteistyössä