Palstalaiset: Mikä on teidän koulutuksenne ja mitä teette työksenne?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ihan niinkuin olisin vastannut tähän. DI, työni on jotain ohjelmistosuunnittelijan ja tuotannonsuunnitelijan välistä. Työnkuva ei oo ihan sitä mitä opiskelin, mutta työkokemuksen takia se osaaminen just tässä hommassa alkaa olla vahvaa. Ongelma on se, että kovin montaa vaihtoehtoista duunia ei Suomessa oo. Oon pikkasen alipalkattu, joten joskus tekis mieli vielä lähteä.

50 vee lähestyy ja tiedän varsin hyvin, että parempiin hommiin 40v on jo aika paljon. Toki jos spesifiä osaamista löytyy, niin ikäkään ei haittaa. Mutta omalta kohdalla tosiaan niillä vahvimmilla alueilla ei oo tarjolla paljoakaan.

Tässä firmassa olis kyllä esimiehen paikka tarjolla pari vuoden päästä. Sitäkin tulee punnittua, mutta kyllä se homman määrä ja vastuu vaan taas lisääntyisi. Aika vaikee sanoo, että viittikö. Toisaalta sitten taas se, että painais just tätä samaa eläkkeelle saakka... Toisaalta tässä tulee kuitenkin sopivasti uutta koko ajan.

Sen verran sijoitusvarallisuutta kerrytellyt, että downshiftaaminenkin olisi mahdollista. En vaan keksi mitään tarpeeksi mielekästä tekemistä. Miljoonia ei ole, ei edes sitä yhtä, joten harkiten pitää pelata.

Itse kun olen muuten vähän erakkoluonne, niin työn kautta tulleet ihmissuhteet on melkoisen tärkeitä. Olen sen monen osalta nöhnyt, että kun jää eläkkeelle niin näiden tippuminen pois voi olla melkoisen musertavaa. Omiin lapsuuden ja nuoruudenkavereihin on hirveen vähän yhteyksiä. Kun ei vaan oo jaksanut kun työ ja perhe lähinnä sen ajan ja energian vie.
 
vierailija
Yo-merkonomi, kaupallisella alalla, lähes koko ura kenttätehtävissä. Käytännössä jokaiselta päivältä tuli vähintään verovapaa puolipäiväraha ja toisinaan kokopäiväraha. Verovapaat km korvaukset keskim 200 km/pv olivat myös mukava lisä kun aina siitä jää jotain ylikin
Mutta olen nyt eläkkeellä, vähän yli 3K€/kk brutto mikä on ihan siedettävä
 

Yhteistyössä