Palstaennakkoluuloja

Ymmärrän ajatuksesi, ja itse kyllä ehkä myös tyypitän ihmisiä vähän sen perusteella, mitä he lukevat ja millaisista elokuvista he pitävät. Tai luon ennakkokäsityksiä, sisustamiseen liittvyin asioiden perusteella en niinkään- ehkä siksi, että niillä on itselleni vähäisempi merkitys.
Hyvin yleistäen väitänkin siis, että kirjamaku kertoo ihmisestä enemmän kuin kodin sisustus. Ja tajuan itsekin, ettei se ole ainoastaan niin. Mutta minulle mariskooli (jollainen meillä on, yksi, lahjaksi saatu, ja vielä kirjahyllyssä) on vaan kippo, jossa säilytän avaimia- joka ei avaa minulle uusia maailmoja, kuten kirjat tekevät.
 
Mummeliisa: meillä on kirjat ns. vaatekaapissa. Käytävällä on kaappirivit, joista 3+yläkaapit ovat täynnä kirjoja. Osa kirjoista on varastossa. Kukaan ei voisi varmaankaan arvata, että ne kaapit sisältää kirjoja.
Olohuoneessa on vaan hienosteluvitriini.
 
Minä tiedän ja tunnustan ajatukseni irrationaaliseksi.
Tiedän paljon poikkeuksia ja SILTI ekana vieraassa paikassa tsekkaan kirjahyllyn.
Toivon oikotietä ihmisen tuntemiseen?
Hmm... mitähän ajattelisit minun kirjahyllyni nähdessäsi? Tosin kirjahylly on annettu pois, koska se oli lahja mieheltä, jota en halua muistaa. Niinpä kaikki kirjani ovat pinossa pöydällä makuuhuoneessa ja laatikoissa sen alla.

Sieltä löytyy Grishamia, Sheldoinia, Austenia kahdella kielellä, Shakespearea, Maaria Leinoa, Uuno Kailasta.. on Waltaria, Potteria, Twilightia ja Himoshoppaajia pitkä rivi. Binchyt omistan kaikki, Eragoneista osan, Raamattuja on viisi, koraaneja yksi, muita uskonnollisia kirjoja myös. On lasten kasvatusta, gynekologiaa ja psykologiaa, yksi kirjoista on oma kirjoittamani, kolme sukulaisen. Kaari Utriota on paljon, Edith Södegrania yksi, Buccaneers löytyy kahtena kappaleena, Wuthering heights kolmella kielellä, Kazan susikoira on lapsuuden klassikko ja aina rakas. :heart: Torey Haydenin kirjoja on muutama, mutta vain yksi lukemalla kulutettu, elämänkertoja löytyy Mannerheimista, Katariina Suuresra, Aurinkokuninkaasta, Kuningatar Victoriasta ja parista sukulaisesta, on harrastekirjoja joitain, historiankirjoja enemmän kuin kymmenen mutta vähemmän kuin viisikymmentä... Eikä niitä kaikkia (kirjoja) edes muista, mutta mielenkiintoista olisi tietää, millaisen mielikuvan minusta kirjahyllyä vilkaisemalla saa.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä niitä kaikkia (kirjoja) edes muista, mutta mielenkiintoista olisi tietää, millaisen mielikuvan minusta kirjahyllyä vilkaisemalla saa.
Itse ajattelisin vaan, että ihanaa, kun olet löytänyt lukemisen ilon. Oma kysymys tuli siitä mieleen, että kun tuota omaa väliaikaista kirjahyllyä vilkaisee niin suurin osa on jotain chick-litiä tai höpödekkareita. Kaikki järkevämmät on Suomessa varastossa.

Alkoi vaan naurattaa, kun muistelin joskus että joskus vuosikymmen sitten kaveri aina uuden miehen kylään kutsuessaan taktisesti piilotti kaikki höpökirjat alahyllylle ja nätisti pisti näytille kaikki Gibranit, Kunderat, runokirjat jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
Itse ajattelisin vaan, että ihanaa, kun olet löytänyt lukemisen ilon. Oma kysymys tuli siitä mieleen, että kun tuota omaa väliaikaista kirjahyllyä vilkaisee niin suurin osa on jotain chick-litiä tai höpödekkareita. Kaikki järkevämmät on Suomessa varastossa.

Alkoi vaan naurattaa, kun muistelin joskus että joskus vuosikymmen sitten kaveri aina uuden miehen kylään kutsuessaan taktisesti piilotti kaikki höpökirjat alahyllylle ja nätisti pisti näytille kaikki Gibranit, Kunderat, runokirjat jne.
:D Mä aina ajattelen et on vähän tylsää jos hylly on täynnä vaan jotain Kahlil Gibrania ja Paul Coelhoa :D Pitää olla hömppääkin :heart:
 
- Nuoren äidin lapsi on AINA vahinko ja nuori äiti on huono äiti/tyhmä/ei tiedä mistään mitään :)

- Nuoret vanhemmat ryyppää aina viikonloppuisin, mikään muu ei missään nimessä kiinnosta.

- Lapselle tulee traumoja ja olet äärimmäisen paska vanhempi jos uskallat viedä hänet muutamaksi tunniksi-päiväksi hoitoon. Lisäksi, tietenkin olet menossa ryyppäämään :) Kannattikohan nyt varmasti tehdä lapsia, kun sellaiseenkin on tarvetta?

- Kaunis nainen on ehdottomasti tyhmä / yrittää viedä varatut miehet.

- Ulkomaalaistaustainen on AINA rikollinen tai kiero ainakin.

- Olet tyhmä jos et karppaa.

- Kaikki miehet pettää.

- Kaikki naiset pettää.

- Jos olet uraäiti, niin olet äärettömän itsekäs ja vihaat lapsiasi.

- Jos olet kotiäiti, olet myös tyhmä ja itsekäs.

- Jos et imetä, olet huono äiti.
 
vier
Alkoi vaan naurattaa, kun muistelin joskus että joskus vuosikymmen sitten kaveri aina uuden miehen kylään kutsuessaan taktisesti piilotti kaikki höpökirjat alahyllylle ja nätisti pisti näytille kaikki Gibranit, Kunderat, runokirjat jne.

JA kauhea flashback nuoruuteen jonnekin 90-luvulle. Ja sen yhden nuoren miehen kämppään jossa oli pöydällä, huolettomasti juuri kädestä jätettynä, Baudelairen kokoelma.

Kuulemma aina se sama kirja, kuulin muilta tytöiltä. Liekkö ollut hidas lukija ;)
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
Hmm... mitähän ajattelisit minun kirjahyllyni nähdessäsi? Tosin kirjahylly on annettu pois, koska se oli lahja mieheltä, jota en halua muistaa. Niinpä kaikki kirjani ovat pinossa pöydällä makuuhuoneessa ja laatikoissa sen alla.

Sieltä löytyy Grishamia, Sheldoinia, Austenia kahdella kielellä, Shakespearea, Maaria Leinoa, Uuno Kailasta.. on Waltaria, Potteria, Twilightia ja Himoshoppaajia pitkä rivi. Binchyt omistan kaikki, Eragoneista osan, Raamattuja on viisi, koraaneja yksi, muita uskonnollisia kirjoja myös. On lasten kasvatusta, gynekologiaa ja psykologiaa, yksi kirjoista on oma kirjoittamani, kolme sukulaisen. Kaari Utriota on paljon, Edith Södegrania yksi, Buccaneers löytyy kahtena kappaleena, Wuthering heights kolmella kielellä, Kazan susikoira on lapsuuden klassikko ja aina rakas. :heart: Torey Haydenin kirjoja on muutama, mutta vain yksi lukemalla kulutettu, elämänkertoja löytyy Mannerheimista, Katariina Suuresra, Aurinkokuninkaasta, Kuningatar Victoriasta ja parista sukulaisesta, on harrastekirjoja joitain, historiankirjoja enemmän kuin kymmenen mutta vähemmän kuin viisikymmentä... Eikä niitä kaikkia (kirjoja) edes muista, mutta mielenkiintoista olisi tietää, millaisen mielikuvan minusta kirjahyllyä vilkaisemalla saa.
Monipuolinen, kiehtova ihminen.

Minä itse hyllyineni puolestani vaikutan pikemminkin kaaottiselle - paitsi muutamalle, joilla kärsivällisyyttä lukea hyllyt kokonaan.
:)
 
Jos kyseenalaistat tai kritisoit jotain asiaa/ mielipidettä/ asuntoa / kuvaa palstalla olet kateellinen.
Jos kehut olet perseennuolija, joka haluaa sisäpiiriin.
Etenkin tiettyjen nikkien kehuminen/heidän kanssaan samaa mieltä oleminen johtaa automaattiseen ja armottomaan ruskeakielisyystuomioon, sinullla ei voi olla omia mielipiteitä jos ne ovat samoja kuin joidenkin nimimerkkien, vaan olet teeskentelevä perseennuolija. Niih.
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
Minä tiedän ja tunnustan ajatukseni irrationaaliseksi.
Tiedän paljon poikkeuksia ja SILTI ekana vieraassa paikassa tsekkaan kirjahyllyn.
Toivon oikotietä ihmisen tuntemiseen?
Mitäs sitten, jos sitä ei ole? Mä tuolla taannoisessa sisustus- ja kirjahyllykeskustelussa ihmettelin saamaani kielteistä vastaanottoa kirjahyllyttömyyteen, kunnes nyt tässä keskustelussa tajusin, että palstalaisten koneet on varmaan aika usein käytössä ja e-kirjat siksi niin vieras käsite... Aina oppii uutta.

Yksi totuus on:

Perheen on muutettava lapsen kotihoidon takia omakotitalosta kerrostaloon, oli syy työssäkäymiseen ja lapsen tarhahoitoon mikä tahansa.
 

Yhteistyössä