Palsta tohtorit, mitä veikkaatte?

Oisin heti huolissani, pelkään aina pahinta, kuten kaikki tietää, tieto luo tuskaa...

Mutta jos oisin nyt realisti, veikkaisin, että on syönyt jouluruokia, ja saanut masun niistä kipeeksi ja lämpö johtuis vaan jostain viruksesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Oisin heti huolissani, pelkään aina pahinta, kuten kaikki tietää, tieto luo tuskaa...

ai sullakin hyvä etten oo ainut ku ei tarttee ku ohimoon koskee niin jo on paniikki kohtaus valloillaan mut joo itse kysymykseen niin epäilen jouluruokaa koska mulla ainakin ottaa jo takapakkia eli maha vetää kärrynpyörää ja on etova olo

:x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mistä kohtaa kipeä? Syökö ja juoko normaalisti? Onko suoli toiminut? Leikkiikö, suostuuko esim hyppäämään matalalta jakkaralta tms?
Ei kohdistettu kipukohtaa, eipä juuri syö mutta juo, kakkaa tulee toistaiseksi. Leikkii ja kohta kertoo mahan olevan kipeä.

Asiaa hankaloittaa kun poika ei puhu :/
 
Ammattilainen
En olisi vielä huolissani. Toi 38 ei ole edes "Virallisesti" kuume pikkulapsella. Eikös se raja ole 38,5. Ainakin meidän mukuloilla on heti 39-40 kuume jos on jotakin oikeesti vialla. Niin kauan kuin juo ja on virkeä, niin en olisi huolissani enkä ainakaan jaksais lähteä lasta kiusaamaan mihinkään päivystykseen. Ettei vaan olis liikaa maistunu jouluherkut.. ? Olisko sulla jotain maitohappobakteeria tai gefilusmehua tms?
 
dr äiti
Alkuperäinen kirjoittaja paula-a:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Oisin heti huolissani, pelkään aina pahinta, kuten kaikki tietää, tieto luo tuskaa...

ai sullakin hyvä etten oo ainut ku ei tarttee ku ohimoon koskee niin jo on paniikki kohtaus valloillaan mut joo itse kysymykseen niin epäilen jouluruokaa koska mulla ainakin ottaa jo takapakkia eli maha vetää kärrynpyörää ja on etova olo

:x
Lapsen mahakivun kanssa ei saa viivytellä! Päivystykseen vinhaa vauhtia, voi olla jotain välittömästi leikattavaa.Itsekin olen käyny jokaisen lapseni kanssa ko tilanteessa.
 
no joo joo taas
Alkuperäinen kirjoittaja dr äiti:
Lapsen mahakivun kanssa ei saa viivytellä! Päivystykseen vinhaa vauhtia, voi olla jotain välittömästi leikattavaa.Itsekin olen käyny jokaisen lapseni kanssa ko tilanteessa.

Just tän takia päivystyksissä on aina ruuhkaa kun hysteeriset mammat vie pilttejään turhaan sinne. :headwall: AP:n pojalla ei ole mitään niin hälyyttävää oiretta että tarttis päivystykseen viedä. Kanattaa ainakin soittaa sinne neuvontanumeroon, jos ei palstamammojen neuvoihin uskalla luottaa.
 
hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja no joo joo taas:
Alkuperäinen kirjoittaja dr äiti:
Lapsen mahakivun kanssa ei saa viivytellä! Päivystykseen vinhaa vauhtia, voi olla jotain välittömästi leikattavaa.Itsekin olen käyny jokaisen lapseni kanssa ko tilanteessa.

Just tän takia päivystyksissä on aina ruuhkaa kun hysteeriset mammat vie pilttejään turhaan sinne. :headwall: AP:n pojalla ei ole mitään niin hälyyttävää oiretta että tarttis päivystykseen viedä. Kanattaa ainakin soittaa sinne neuvontanumeroon, jos ei palstamammojen neuvoihin uskalla luottaa.
Peesi =)

 

Yhteistyössä