PALOVAMMOISTA!!!!!!!

kärventyny kuha täällä terve (auauau)
vain mulle voi käydä näin.
eilen illalla mun selkä ja flunssa meni niin pahaks että vaan makasin puolikuolleena sängyssä.
menin sit keittiöön ja laitoin vedenkeittimen päälle ja kuppiin panadol hot-jauhe. kaadoin tulikuuman veden kuppiin,laitoin kupin pöydälle,istuin ja jollain ilveellä kaadoin ne nesteet syliini :x huusin kun hyeena,ikinä ei varmaan oo niin sattunu,poikakin pelästy mun ölinää.. :ashamed:
no,mies laitto pojan nukkuu ja mä makasin suihkussa ja itkin kivusta ja kylmästä kovalla lattialla kipeen selkäni kanssa... :x
mies soitti päivystykseen ja ne sano et kivulle ei voi tehdä mitään,että puolisen tuntia kylmää vettä niin se paloprosessi pysähtyy.
no,ei ihan puoli tuntia riittäny,makasin kylmässä suihkussa klo21-6 :x
yritin välillä kylmiä rättejä,mutta nekin lämpeni niin nopeesti ja tuska alko taas.. olin varmaan koominen näky yöllä kun istuin pimeessä suihkussa emännänjakkaralla silmälasit päässä ja kalja kädessä ja kattelin läppäriltä greyn anatomiaa ja huljuttelin alapäätäni :LOL:
no joo,sillon kuuden aikaan tulin pois suihkusta ja sattu niin stanasti,koitin kuitenki kärvistellä ja sit keksin et ruiskasen sumutepullolla aina kun sattuu.. ja sainkin sit untakin ehkä 7aikaan.

mutta nyt tilanne tämä (tähän tarviin apua)
enää ei polttele ja satu,mutta tulipunaset läntit (siis vatsassa,häpyluun päällä ja toisessa reidessä) on muuttunu violetiks ja reiteen on tullu kellertäviä vesikelloja :x ällöttävän näköstä,muttei kivuliasta..

tarviiko lähtee lääkäriin??
eilen ne sano et ei ne voi oikeen muuta tehdä kun laittaa jotain voidetta,mut ei sekään kipua poista....
en vaan haluis lähtee lääkäriin kun en saa mitään housuja/hametta päälle... :ashamed:

ja selkä muuten tykkäs toooosi hyvää tosta suihkuyöstä... :whistle: :xmas:

tää on niin tätä. :kieh:
 
Kannattas varmaan käydä, saat sieltä palokohtien päälle sellaset rasvalaput joita pitää sitten aika ajoin vaihdella. Helpottaa, auttaa paranemista ja vähentää arpien muodostumista.

www.osaakirjottaa.com. :D <br><br>
 
Hyi kauhee! :eek: :hug:
Mä opin hoitsuopinnoissa et AINA kun tulee pienikään VESIKELLOpalovamma niin kannattaa mennä näyttään jotta ne mahd puhdistaa ja opettaa miten alat hoitaan ettei tule tulehdusta. Kannattaa mennä näytille kyllä kun vesikelloihin asti meni. Särkyyn särkylääkettä.

Ps vesikelloja EI saa sit puhkoa tulehdusvaaran takia ja tosiaan niiku muutkin sanoo, ne rasvasidokset hyviä. Mut nyt eka lääkäriin kipikapi.<br><br>
 
voikohan niitä lappuja laittaa kotona?? on tosiaan sellanen alue kärventyny,että mä en saa housuja/hamettä päälle ja alasti on kohtuukelju lähtee tonne pakkaseen :xmas:
oikeesti....
eikä siis enää oo kipee,arka vaan koskettaessa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 10:20 kuha kirjoitti:
voikohan niitä lappuja laittaa kotona?? on tosiaan sellanen alue kärventyny,että mä en saa housuja/hamettä päälle ja alasti on kohtuukelju lähtee tonne pakkaseen :xmas:
oikeesti....
eikä siis enää oo kipee,arka vaan koskettaessa..
Apteekista saa ja voi laittaa ite mut sit lääkäriin. :wave:
 
Voi sinua "onnetonta". Olis luullut että selkäkipu sinulle jo riittää!!!!! En osaa vastata tuohon, että pitääkö lähteä lääkäriin, mutta jos kipu yltyy, niin varmaan ainakin sitten. Ja repesin täysin tuolle "kärventunyt kuha täällä terve" :LOL: :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 10:20 kuha kirjoitti:
voikohan niitä lappuja laittaa kotona?? on tosiaan sellanen alue kärventyny,että mä en saa housuja/hamettä päälle ja alasti on kohtuukelju lähtee tonne pakkaseen :xmas:
oikeesti....
eikä siis enää oo kipee,arka vaan koskettaessa..
Voi laittaa kotona. haette vaan apteekista
 
Violetti väri ei kyllä kuulosta kovin lupaavalta, soita ainakin lääkäriin, kuvaile palovammat ja kysy sit mielipidettä. Mut siis palovammojahan on kolmea sorttia, ekan asteen on sellanen punotus, niinku auringonpolttamat, tokan asteen on vesikelloja ja kolmannen asteen on sit vakava syvälle kudokseen yltävä vaurio, joka paranee huonosti, iho ei siis vaan punoita, vaan on tosi pahan näkönen ja vesikellojakin saataa olla joissain paikoissa, mut siis iho on ihan vereslihalla ja näyttää melko yvälle tuhoutuneelta. Minkäs asteen vammoja ovat? Yleensä ekan asteen paranee itellään, tokan asteen vammat täytyy näyttää jos ovat nivelessä tai laajoilla alueilla tai pikkulapsilla ja kolmannen asteen aina, varsinkin jos ovat vähänkään yli vauvan kämmenen kokosia. Jos on ykkösen tai kakkosen, niin rasvasimpia rasvalappuja vaan päälle ja sidetaitosta siihen ja rasvalaput vaihetaan kaks kolme kertaa päivässä. Homma hoidetaan mahd. steriilisti ja haava pidetään puhtaana. Pitäs alkaa paranemaan. Jos tulehduksen merkkejä näkyy, niin lääkäriin.
 
Löytyykö pitkää takkia ja polvisukkia tai vähän pidempiäkin? Sellaisessa itsepaljastajan asussa varmaan pääsisi menemään. Sorry, hieman naurattaa, mutta mutta ei voi muuta, kun ajattelee, kuinka joku leväyttää takin auki siellä lääkärissä alapää paljaana...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 10:35 vieras kirjoitti:
Löytyykö pitkää takkia ja polvisukkia tai vähän pidempiäkin? Sellaisessa itsepaljastajan asussa varmaan pääsisi menemään. Sorry, hieman naurattaa, mutta mutta ei voi muuta, kun ajattelee, kuinka joku leväyttää takin auki siellä lääkärissä alapää paljaana...
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
joo ei löydy,kiitti vaan... :LOL:
tää oli kyl hyvä :D
 
Mun kaveri ala-asteella kaatoi kuumat (vedenkeittimestä) teevedet päälleen. Oli pari kuukautta sairaalassa ja tehtiin ihonsiirtoja.

Että mua vähän kummastuttaa miten siellä ei mitenkään kummemmin sairaalassa reagoida :/
 
Aloekukka
Department of Surgery, Faculty of Medicine, Ramathibodi Hospital, Mahidol University, Bangkok, Thailand.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=abstractplus&db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=abstractplus&list_uids=7561562

In a study of twenty-seven patients with partial thickness burn wound, they were treated with aloe vera gel compared with vaseline gauze. It revealed the aloe vera gel treated lesion healed faster than the vaseline gauze area. The average time of healing in the aloe gel area was 11.89 days and 18.19 days for the vaseline gauze treated wound. Statistical analysis by using t-test and the value of P < 0.002 was statistically significant. In histologic study, it showed early epithelialization in the treated aloe vera gel area. Only some minor adverse effects, such as discomfort and pain were encountered in the 27 cases. This study showed the effectiveness of aloe vera gel on a partial thickness burn wound, and it might be beneficial to do further trials on burn wounds.

pitäkää siis aloe veraa kaapissa. aina sattuu ja tapahtuu. mut sp, läkäriin nyt kipikipi. kuulostaa jo aika ikävältä tuo vammasi.
 
soitin terkkariin ja selitin tilanteen,niin vastaus oli tyly; voivoi kun meillä ei oo aikoja,koita naapurikunnan päivystävään,hei tuuttuuttuut... :eek: \|O

että nyt sit lähdetään 20kilsan päähän vajaan kilometrin sijasta jonottamaan :headwall:

näin se homma etenee :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 11:31 kuha kirjoitti:
soitin terkkariin ja selitin tilanteen,niin vastaus oli tyly; voivoi kun meillä ei oo aikoja,koita naapurikunnan päivystävään,hei tuuttuuttuut... :eek: \|O

että nyt sit lähdetään 20kilsan päähän vajaan kilometrin sijasta jonottamaan :headwall:

näin se homma etenee :xmas:
Tosi inhottavaa, mutta tuttu tilanne meilläkin jos et soita heti aamusta niin sitten saa lähteä päivystykseen vajaan 20km päähän. Sinuna menisin kuitenkin sinne.
 
no niin.. aikukiva... lähdettiin lekuriin vähän ennen yhtä ja nyt päästiin kotiin :xmas: ja siis se mun toimenpiteeni kesti max.puoli tuntia.. että pikkasen puuduttavaa.. :whistle:

viikon verran tarvis rasvailla ja laittaa noit siteitä ja tarroja, rakkulat oli sen verran pahan näköset :x
mutta ei oo kipeet... nyt sit kärvistelemällä päivä kerrallaan,noi tarrat tuntuu nimittäin hyvin ikävältä iholla :x :x :x

että tälviisii... :)
 
Mulle kävi reilu vuosi sitten samanlailla et kippasin sellasen ISOn mukin syliin kiehuvaa vettä (olin teetä rupeemas tekeen) Aikalailla viikko meni rasvalappuja ja kääreitä vaihdellessa, ja muistoks jäi reiteen aavistuksen verran ihoa tummempi alue. Paranemisia :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 17:56 Candide kirjoitti:
Hyvä muistisääntö on, että jos palovamma-alue on oman kämmenen kokoinen tai isompi, niin AINA lääkäriin viimeistään siinä vaiheessa! Sen kokoinen on jo vakava palovamma.
se oli vähän mun kämmentä pienempi kun aamulla lopeitn suihkuttelun,mutta laajeni päivän mittaan :x vesikellotkin paisu vasta tänä aamuna,yöllä ne oli vaan pikkurillin pään kokosia...

onneks ei tän pahemmin käyny!!! =)
 

Yhteistyössä