paloi pinna

meil noi tapaamiset takkuaa, koska ex:lle ja hänen uudelleen syntyi sairas lapsi tammikuussa. ollaan sosiaalitoimistossa jouduttu sopimaan väliaikainen tapaamissopimus, koska alkuperäistä ei voi nyt noudattaa. mies tapaa lapsiaan vaan yhtenä iltana viikon aikana. viikonlopuiksi ei omien sanojensa mukaan voi lapsia ottaa kun kaikki aika menee sairaalassa ja minä sitten joustin siinä, ajattelin että on kohtuutonta pyytää ottamaan lapsia viikonloppuisin (joka toinen viikonloppu lapsien kuuluisi olla isällään). eilen pääsin tuulettumaan kun vanhempani ottivat lapset yökylään. pääsin tanssipaikalle niin ensimmäisenä käveli vastaan ex akka kainalossa!! mies näkee ihan kamalan vähän lapsia ja juuri meni kaksi kuukautta ettei lapset tavanneet isäänsä ollenkaan. kyllä pisti vihaksi.. olisi tavannut mielummin meidän lapsia kun aikaa tuntui olevan, mut viina oli taas tärkeämpää!!! harmittaa vaan lapsien puolesta kamalasti, isompi ikävöi isäänsä tosi paljon..
 
voi että! :hug: Ihan aiheesta olet suuttunut! Että osaakin olla ajattelematon isä ja sä kun vielä olet kuitenkin miettinyt heidän parastaan et saavat siellä sairaalassa aikaansa viettää. Sanopa sille et omien lapsien pitäisi olla etusijalla saati baarireissujen.
 
kenen kanssa tuli vastaan, joku muu kuin tämä uusi nainen? Hyväksyykö hän miehen seikkailut?

Meillä mies kaipasi kahdenkeskistä aikaa, mutta juoksi kuitenkin baareissa ja humalassa minut haukkui...ja sen jälkeen olisi pitänyt vannoa rakkautta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 14:59 vieras kirjoitti:
kenen kanssa tuli vastaan, joku muu kuin tämä uusi nainen? Hyväksyykö hän miehen seikkailut?

Meillä mies kaipasi kahdenkeskistä aikaa, mutta juoksi kuitenkin baareissa ja humalassa minut haukkui...ja sen jälkeen olisi pitänyt vannoa rakkautta.
siis mun entinen paras ystävä oli tää nainen.. heillä oli vuoden mittainen suhde avioliittomme aikana. heillä vakavasti sairas lapsi sairaalassa ja baarissa hilluvat..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 15:53 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 14:59 vieras kirjoitti:
kenen kanssa tuli vastaan, joku muu kuin tämä uusi nainen? Hyväksyykö hän miehen seikkailut?

Meillä mies kaipasi kahdenkeskistä aikaa, mutta juoksi kuitenkin baareissa ja humalassa minut haukkui...ja sen jälkeen olisi pitänyt vannoa rakkautta.
siis mun entinen paras ystävä oli tää nainen.. heillä oli vuoden mittainen suhde avioliittomme aikana. heillä vakavasti sairas lapsi sairaalassa ja baarissa hilluvat..
Joskus on pakko myös nollata tilannetta. Juttelitko exäsi kanssa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 15:53 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 14:59 vieras kirjoitti:
kenen kanssa tuli vastaan, joku muu kuin tämä uusi nainen? Hyväksyykö hän miehen seikkailut?

Meillä mies kaipasi kahdenkeskistä aikaa, mutta juoksi kuitenkin baareissa ja humalassa minut haukkui...ja sen jälkeen olisi pitänyt vannoa rakkautta.
siis mun entinen paras ystävä oli tää nainen.. heillä oli vuoden mittainen suhde avioliittomme aikana. heillä vakavasti sairas lapsi sairaalassa ja baarissa hilluvat..
huh huh...koeta jaksaa moninkertainen petos. Eli suuntaa vaan tulevaan. Suunnittele menot sen pohjalta että ex ei apua. Näin olet oman elämäsi "herra". Meillä mies tekee niin, että ei kysy yhtään minulta aikatauluista yms. vitkuttaa, ollako vaiko eikö olla. Ero varmaan edessä...Kun nyt elän oman aikataulun mukaa, koska häneen ei voi luottaa, olen "itsekäs".
 
jaaha
Sairaan lapsen syntymä on raskas asia, ja en yhtään ihmettele ettei isä jaksa nyt mitään muuta.
Päävastuu kuitenkin on sinulla, näistä lapsista. Yhdinperheessä päävastuu jaetaan, mutta oletan että kuitenkin on tämän sairaan lapsen äidillä mutta tarvitsee miehensä tukea.

En jaksa uskoa että olisivat olleet hillumassa baarissa, entäs jos ovat pitkästä aikaa pääseet jonnekin tuulettumaan ja sitten mennään ottamaan ryyppy murheeseen, nollaamaan raskas tilanne..

Yhtäkaikki, tapaamisiin ei voi pakottaa. Jos ei ota, niin ei ota. IHan sama millaisia sopimuksia teette tai miten soitat perään, jos isä ei ota lapsia niin mikään taho ei voi pakottaa, itselleen hän siinä hallaa tekee, kun lapsiaa ei ota, mutta kunhan perhetilanne rauhoottuu niin ehkä isä sitten taas.. :flower:
 
juu
ymmärrän isän ja puolison tunteet kyllä, ja elävät raskasta aikaa..sinä kirjoitit myös,että vihdoin pääsit tuulettumaan kun sait lapsesi mummolaan,ehkä exälläsi sama tilanne, muuta ajateltavaa kuin sairas lapsi!!! olisit aikuisena kysynyt tilannetta, ja ehkä pahoitellut heidän tilannettaan!!
ja yhdyn tuohon, että pakottaa et voi, isältä se myöskin pois, ja ikävä kyllä teidän lapsiltanne!! mutta ehkä isä ja puoliso eivät jaksa juuri surun keskellä ottaa vastuuta nyt lapsista,mutta toivon että tilanne muuttuu kun jos asiat menevät sairaan lapsen kohdalla parhain päin!! koitahan jaksaa sinäkin!!!
 
vielä ap lle
AP itse oli helpottunut kun pääsi vihdoinkin tuulettumaan tanssipaikalle. Sinnehän ei ryyppämään menty, tuulettumaan vaan, katsomaan ihmisiä, tanssimaan ja niin edelleen. Hetkeksi irti ja omaa aikaa.

Mutta kun vastaan kävelee ex akka kainalossaan, he eivät olekaan pitkän ja raskaan tilanteen jälkeen tuulettumassa, vaan pitämässä hauskaa, bilettämässä ja vastuuttomasti ryyppäämässä, heidän -ja tämän nyxän -pitäisi jaksaa vielä sinun (ja miehen) lapset oman rankan tilanteensa päälle.

Ymmärrystä itsellesi vaadit, muttet kykene sitä osoittamaan muille.

 
Monellako täällä on sairas lapsi ja tietää millaista on kun on sairas lapsi?? Varmasti henkisesti erittäin raskasta vanhemmille ja on todella hyvä,että nämäkin vanhemmat ovat lähteneet tuulettumaan,kuten ap:kin oli lähtenyt.

On jotenkin hassua,että monet ihmiset eivät osaa hypätä ns. toisen housuihin ja ajatella asiaa myös toiselta kantilta...Miehellä on varmasti henkisesti erittäin raskasta,että ymmärrän hyvin,ettei lapsiaan jaksa nähdä enää niin usein.

Mutta hyvä,että kuitenkin näkee edes jonkun verran...ettei kokonaan unohda.

Ja ap:lle,että elämä on kompromissejä...nyt sinä joudut tulemaan asioissa vastaan,mutta muista,että joskus voi tulla tilanne missä ex tulee asioissa sinua vastaan...ymmärrystä nyt kehiin,vaikka ketuttaisi...

 
touho
kummallisen kärkkäitä vastauksia täällä...

koita ap jaksella... ihmiset jotka ajttelevat etupäässä omaa napaansa, ärsyttävät välillä ihan suunnattomasti. ikävä kyllä heitä ei voi muuttaa, täytyy koittaa vaan hyväksyä.

 
Tajuan erittäin hyvin ap:n ajatukset, minusta on aivan uskomatonta, että lasten isä on ollut näkemättä omia lapsiaan kaksi kuukautta. Ja sitten kuitenkin tekee valinnan lähteä "tuulettumaan" mieluummin kuin viettää aikaa omien lastensa kanssa. Kyllä tässä on kyse ihan järjestelykysymyksestä, asiat on vain laitettava tärkeysjärjestykseen.

Ap, sinut on petetty aika kauhealla tavalla, ja lisäksi olet joutunut todella kurjaan tilanteeseen tämän tapaamisjutun kanssa. Lapset siinä kärsivät eniten ja ihmettelevät, miksi isä ei halua tavata heitä. Koeta olla katkeroitumatta, keskity omaan elämääsi, älä edes enää ajattele tuota ex-miestäsi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 10:17 Peppari kirjoitti:
No jos on valehdeltu ettei voi ottaa lapsia kun kaikki aika menee sairaalassa, niin kyllähän se ottaa pattiin kun suoraan valehdellaan.
tätä just tarkoitin.. en ole heitä kieltänyt pitämästä hauskaa tai rentoutumasta, mut jos valehteelee ettei lapsia voi ottaa kun on koko ajan sairaalassa ja kykenee silti tuulettumiseen järjstämään aikaa, ni silloin tärkeysjärjestys mättää. ja joo en voi tietää mitä on olla sairaan lapsen vanhempi, mut vaikka mun ex saisi kymmenen lasta joista puolet on sairaita, ni eihän meidän lasten tarpeet silti mihinkään häviä. miehen on kannettava vastuu vaik väsäis miljoona lasta. ja mua ärsyttää suunnattomasti se et mulle aina sanotaan et pitää ymmärtää... olen ymmärtänyt ja olen joustanut, mut sekään ei ilmeisesti riitä. kukaan muu ei katso kun poika itkee isänsä perään ja puhuu kuinka isä ei koskaan hae häntä, pienempi vierastaa isäänsä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 10:58 minä kirjoitti:
Tajuan erittäin hyvin ap:n ajatukset, minusta on aivan uskomatonta, että lasten isä on ollut näkemättä omia lapsiaan kaksi kuukautta. Ja sitten kuitenkin tekee valinnan lähteä "tuulettumaan" mieluummin kuin viettää aikaa omien lastensa kanssa. Kyllä tässä on kyse ihan järjestelykysymyksestä, asiat on vain laitettava tärkeysjärjestykseen.
Niin samaa mieltä! Eikö tuossa 2 kuukaudessa ole voinut tuulettua? Tai edes sanoa suoraan menevänsä tuulettumaan?!
 
onnea vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 15:53 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 14:59 vieras kirjoitti:
kenen kanssa tuli vastaan, joku muu kuin tämä uusi nainen? Hyväksyykö hän miehen seikkailut?

Meillä mies kaipasi kahdenkeskistä aikaa, mutta juoksi kuitenkin baareissa ja humalassa minut haukkui...ja sen jälkeen olisi pitänyt vannoa rakkautta.
siis mun entinen paras ystävä oli tää nainen.. heillä oli vuoden mittainen suhde avioliittomme aikana. heillä vakavasti sairas lapsi sairaalassa ja baarissa hilluvat..
jotkut ihmiset on niin hyvioä ja viisaita
- onnitelua kädestä pitäen teille kaikille :LOL:
 
Osamiehistä unohtaa lapset kun liitto on ex, se käy kumman helposti. Varmaan syynä omat syyllisyydentunteet:helpommalla pääsee, kun ei ole lapsia muistuttamassa. Olet kurjassa tilanteessa, miten selittää lapselle tuollainen hylkääminen. Ero yksinään on jo rankka.

Naisten odotetaan loputtomiin ymmärtävän ja joustavan miehen halujen mukaan.

Elä omaa elämääsi, älä enää laske sen varaan, että mies on missään muodossa mukana.

Hyvä että käyt terapiassa, auttaa jaksamaan kun saa myös ulkopuoliselle purkaa tuntojaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 10:49 onnea vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 15:53 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 14:59 vieras kirjoitti:
kenen kanssa tuli vastaan, joku muu kuin tämä uusi nainen? Hyväksyykö hän miehen seikkailut?

Meillä mies kaipasi kahdenkeskistä aikaa, mutta juoksi kuitenkin baareissa ja humalassa minut haukkui...ja sen jälkeen olisi pitänyt vannoa rakkautta.
siis mun entinen paras ystävä oli tää nainen.. heillä oli vuoden mittainen suhde avioliittomme aikana. heillä vakavasti sairas lapsi sairaalassa ja baarissa hilluvat..
jotkut ihmiset on niin hyvioä ja viisaita
- onnitelua kädestä pitäen teille kaikille :LOL:
Onpa ilkeää ja vahingoniloista tekstiä. Empatiakyvyt jääneet lapsuudessa kehittymättä. Älkää välittäkö, tässä sitä ymmärrystä tarvitaan.
 
Mun mielestä typerää sääliä heitä kun on sairas lapsi, ja että pitäisi ymmärtää.
Kun on ne lapsi/lapset, jotka OVAT terveitä ja jotka KAIPAAVAT isäänsä!
Ei aikuisen ihmisen tarvitse päästä "nollaamaan" jonnekin baariin!
Mitäs jos tuo heidän lapsensa kuolisi? Unohtaisiko isä, että hänellä yhä edelleen on elävä ja terve lapsi?
 

Yhteistyössä