palleatyrä

Itselläni oli ainakin ihan sietämätön polte rinnassa/ylävatsalla, enkä pystynyt edes vettä juomaan ilman lääkitystä. Sain Naistenklinikan äitiyspolilta sisätautilääkäriltä reseptin lääkkeeseen LOSEC. Älyttömän tehokas lääke, ilman sitä ei olisi elämästä tullut mitään. Ei voinut istua ei maata ei nukkumisestakaan mitään tullut, eikä auttanut sängyn päädyn kohotus eikä miedommat lääkkeet kuten Rennie.
Ruokatorvi oli tosi kipeän oloinen, tuntui ettei mitään enää voi syödä.
Mutta pyydä ihmeessä lääkitys jos vaivaa, ei kannata kärsiä.
Lääkäri sanoi, että LOSEC on turvallinen myös raskausaikana, eikä näille minun pienokaisille ainakaan mitään vahinkoa ollut, terveenä syntyivät.
 
Kiitos kun vastasit. Alkuraskaudesta on jo ollut vähän kestämistä. Nyt olen vielä koettanut pärjätä Renniellä.
Miten sitten synnytyksessä? Oliko esteenä, kun ponnistaessahan vaiva pahenee?
 
Kyllä lääkityksellä on pärjännyt, tietenkin painetta voi lisätä ylävatsalla/rintakehällä, mutta sen kanssa selviää vaikka inhottavaa onkin.
Pyydä ihmeessä lääkitys ajoissa!
Itselläni ainakaan ponnistus ei tuottanut ihmeempiä ongelmia.
Ja olen jo synnyttänyt kuusi kertaa, eli rauhallisesti vaan. Syömisen kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei ainakaan ehdoin tahdoin lisää oireita.
Vauva tietty painaa loppuvaiheessa ja jo se pahentaa vaivaa, ehkä hengästyttääkin helpommin ja voi pitää sykettä korkeammalla, joka taas nostaa verenpainetta ja vaikuttaa jaksamiseen yleisestikin.
 

Yhteistyössä