Palkkatoive museoalalla, help!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sain kesätöissä palkkaa 1400 ?. Olin inventoimassa ja tein opastuksia. Toi siis vuonna 2005. Tiedä sitten miten paljon se on muuttunut ja miten paljon valmistuminen vaikuttaa asiaan.

Keskipalkat,

konservaattori
2 232 euroa
(vaihteluväli 1 733-2 559 euroa)

museoamanuenssi
2 439 euroa
(vaihteluväli 1 787-2 881 euroa)

museolehtori
2 597 euroa
(vaihteluväli 1 955-3 329 euroa)

museonjohtaja
3 346 euroa
(vaihteluväli 2 346-3 860 euroa)

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Mikä mahtaa olla museoala. Ajattelitko hakea Design-museon kuraattoriksi vai lipunmyyjäksi?

Sori, unohdin mainita työkuvan :) Eli museoavustajan työ, sisältää mm. esineiden luettelointia, opastusta, näyttelyn järjestämistä, museon avoinnapitoa ja sen sellasta.

No, mä ehkä pyytäisin 1700-1800 euroa, riippuen tietysti vähän siitä että onko kyseessä joku hyvin pienen paikkakunnan pieni museo, jonka budjetti on minimaalinen.

1750 vois olla hyvä :)

Apua, moni ehdottaa aika isoja palkkatoiveita! Itse olin ajatellut jotain 1500e.. Taitaa olla liian vähän. Kyseessä kuitenkin pieni museo ja mä olen vastavalmistunut vailla työkokemusta.

http://www.ek.fi/uusi_erityispalvelujen_tyonantajaliitto/fi/liitetiedostot/tes/MusTES20072010.pdf

Tuolla on museoalan työehtosopimus. Voi olla, että se 1500 on ihan kohtuullinen palkkatoive kuitenkin. En mä oikein osaa ajatella, itsellä on työkokemus ja koulutus :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja deziluu:
Aika isoja monien ehdotukset... ite oon alalla

Mitä itse sanoisit?

Vähän vaikea on sanoa, mut 1500 on aika hyvä. Pienen museon johtaja voi saada sen 1750, pelkkä opas lisineen 1400, mutta kun teet esineiden luettelointiakin ja koulutustakin on, niin 1500 on aika realistinen ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja ei näin:
No johan siivooja saa 1500e!

Nyt vähän itsekunnioitusta kehiin!!!

No ei se itsekunnioitus ihan kauheasti auta siihen, että museoalan palkkaus on todella huonoa :D

Kyllä se todellakin auttaa.

Jos hinnoittelee itsensä alas, niin kukaan ei maksa enempää.

Näin toimii palkkaneuvottelu.

Yhteistyössä