Kertokaahan varsinkin muut palkanlaskijat lisää palkkojenne määrästä ja jos vielä jollain löytyy lisäksi tietoa miten/ millä perustein teillä työpaikalla palkka määräytyy.
Itsellä kokemusta nyt yli 3 vuotta ja palkka on reilut 2000 euroa.
Meillä työpaikalla laadittiin esimiesten toimesta erittäin epäreilu ja ammattitaidoton "taulukko" jonka mukaisesti esimies katsoo oletko esimerkiksi tarpeeksi positiivinen jne. Puolet näistä "kriteereistä" joita tässä kyseisessä palkkataulukossa on, ei liity millään tavalla itse palkanlaskennan työhön vaan siihen millainen persoona olet. Yksikin hetki, kun avaat mielipiteesi johonkin tilanteeseen hiemankaan negatiiviseen sävyyn, huonontaa tuota palkkataulukon pisteytystä. Kun taulukko on täytetty, käy esimies ja esimiehen esimies ja ties kuka läpi tuon taulukon ja katsovat, että viitsiikö tuon hepun palkkaa nostaa vai ei.
Työehtosopimustahan meillä ei ole minkä mukaisesti palkkaa katsoa joten esimiehet saavat itse keskenään soveltaa ja päättää mitä huvittaa. Ylitöitä meillä ei myöskään makseta, koska myös meillä on liukuva työaika. Palkasta annetaan jatkuvasti kehitysideoita ja parannusehdotuksia suoraan ylemmälle portaalle, mutta aina saadaan sama vastaus, että meillä on niin hyviä etuja, että ne korvaavat näitä palkan ja ylityökorvausten puutteita yms. Meillähän on tosiaan etuja terveyspalveluihin jne, mutta työn ohessa niitä ei joko ehdi käyttämään tai sitten ne ovat sellaisia etuja, ettei niitä onneksi tarvitse kuin harvat.
Työ on kaikin puolin unelmaa ja tuntuu omalta, mutta välillä tuntuu ettei siitä saa yhtä paljon takaisin, kuin mitä itse antaa.
Onko muilla tilitoimistoissa työskentelevillä kokemusta esimerkiksi yli 50 tunnin viikoista? Vai onko teillä työt jakautuneet niin tasaisesti, että työpäivät ovat aina 8 tunnin/7,5 tunnin mukaisia? Tuntuuko, että työtä on enemmän kuin tekijöitä ja lisää tulee vai onko kaikki suunniteltu niin, että ketään ei ylikuormiteta?
Kokemuksia kaivataan myös kirjanpitäjien yms näkökulmasta.