palkkasi tilitoimistossa/Gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eili

Vieras
Olen hakenut tilitoimistoon töihin ja palkkani tulee olemaan brutto 1700 euroa. Onko poikkeuksellisen huono palkka kun minulla on kuitenkin monta vuotta työkokemusta talouspuolen toimistotöistä? Mikä on palkkasi ja minkä kokoisessa kaupungissa asut? Saatko ylityökorvausta ja kuinka paljon per tunti kun on kiireisempi tilinpäätösaika eli tammi-maaliskuu eli töitä kuulemma lähes kaksinkertainen määrä kuin muuten. Onko kesälomasi aina heinäkuussa?

Olen hakenut tilitoimistoon töihin ja palkkani tulee olemaan brutto 1700 euroa. Onko poikkeuksellisen huono palkka kun minulla on kuitenkin monta vuotta työkokemusta talouspuolen toimistotöistä? Mikä on palkkasi ja minkä kokoisessa kaupungissa asut? Saatko ylityökorvausta ja kuinka paljon per tunti kun on kiireisempi tilinpäätösaika eli tammi-maaliskuu eli töitä kuulemma lähes kaksinkertainen määrä kuin muuten. Onko kesälomasi aina heinäkuussa?

Mulla kokemusta 15 v, palkka 3 100 /kk ei ylityölisiä, kaikki mahdolliset tuli vapaana. Asun etelä-lapissa pienessä 30 000:n asukkaan kaupungissa.

Nykyjärjestelmillä, jos niistä kaiken ottaa irti, ei työtä ole kaksin-kolminkertaisesti. Kun kuukausitasolla hoitaa hommat kunnolla, niin tilinpäätösaikana ei hoppu yllätä.

Olen tilitoimistossa palkanlaskijana ja palkka bruttona 2613e, kokemusta 10v. N. 200000 asukkaan kaupunki. Liukuva työaika eli tehdään enemmän kiireisenä aikana ja pidetään vapaata hiljaisempana. Kesäloma ei ole aina heinäkuussa, vaan toisena toivomanani ajankohtana eli juhannuksesta eteenpäin.

Tilitoimistot on usein aikamoisia riistäjiä palkan suhteen - palkka on siis aina huono, kun olet tilitoimistossa töissä.
Onhan tuo tessin mukainen palkka 3 tason tehtävistä eli käytännössä jos hoidat vaan reskontria ja yleisiä toimistohommia niin alkupalkaksi ok. Tosin kokemuksen puolesta (jos vähintään 3v) pitäisi saada lähemmäs 2000e/kk minimissään. Mutta jos olet ollenkaan fiksu, niin et todellakaan lähde tessin mukaisilla palkoilla töihin, sillä alalla on työntekijän markkinat, koska osaavia tekijöitä on vain vähän tarjolla.
Tilitoimistoissa ei juuri ylityölisiä tunneta, vaan se on sitä liukuvaa työaikaa, josta siis saa pitää vapaata yleensä 1:1. Kannattaa lukea taloushallintoalan tes - se on aika pitkälti tehty työnantajaa kunnioittaen.
Ja tammi-maaliskuu vaatii pitkää pinnaa ja ehtymättömiä voimavaroja. Jos työaika täyttyy muina vuodenaikoina niin tuona ajankohtana on joka tapauksessa noin kolmannes lisää työtä - niitä tilinpäätöksiä ja tasekirjoja ei todellakaan tehdä nappia painamalla, vaikka kuinka olisi jatkuvasti käytössä "nykyaikainen, ajantasainen sähköinen" järjestelmä. Toki huolellisesti vuoden aikana hoidettu työ ja em. järjestelmä auttaa vähentämään tuota ruuhkaa, mutta useimmiten ne työtä vaikeuttavat asiat ei ole sellaisia joihin itse pystyisi hirveästi vaikuttamaan, vaan asiakkaiden täsmällisyydestä on kyse.
Kesälomaa saa yleensä maksimissaan 3vko kerralla, kun/jos tuuraajia ei ole ja loma-ajan työt tehdään sisään, kuukausikirjanpidot on kuitenkin aina toimitettava verottajan ym. määräämien aikojen puitteissa ja niissä ei tosiaan ole mitään poikkeuksia kesän ajalta. Isommissa toimistoissa toimii varamiesjärjestelyt ja näin ollen lomiin pystyy vaikuttamaan paremmin, mutta turha toivo, että joka vuosi olisi loma heinäkuussa. Lomat ajoittuu touko-syyskuulle kuten määräykset sanoo ja pakon edessä tosiaan kaikille se 2vko vähintään kerralla, kun laista ei oikein voi poiketa.

Kiitos vastauksistanne. Olivat hyviä ja kattavia. Olisiko vielä tilitoimistossa työskenteleviä paikalla? Mitä kannattaisi pyytää palkkaa kun en ole ennen ollut tilitoimistossa töissä, mutta mulla on talouspuolen toimistotyökokemusta vuosia.

Olen tradenomi ja teen töitä laskentatoimessa, en suoraan tilitoimistossa mutta alalla kuitenkin. Mun alkupalkka oli jo 2200 €/kk enkä aio kyllä huonommalla palkalla tehdä.

Onko sulla ap alan koulutusta? Tässä kaupungissa jossa olen on 200.000 ihmistä about ja aion jatkaa ylempään korkeakoulututkintoon jolloin oletan palkankin nousevan. Työkokemusta nyt n. 2 vuotta.

Tilitoimistotyö on hyvä työ, ei tarvitse koskaan olla töissä juhannuksena tai jouluna, aina saa pyhinä olla perheen kanssa ja olla töissä suurinpiirtein toimistoaikoina. Venyminen ei haittaa koska kesällä on kivasti lomaa.

Tilitoimistoissa on eroja, jotkut maksaa paremmin ja jotkut ihan koiran palkkaa. Miehet myös uskaltaa pyytää enemmän palkkaa, naiset tyytyy aina osaansa. Jos haluaa palkan nousevan, pitää opiskella jatkuvasti uutta, tulla ammattilaiseksi, hankkia KLT-tutkinto jne. Jos olet kunnianhimoinen niin kyllä se palkassakin alkaa näkymään.

Saanko lisää vielä palkkatietoja? Ja voisitko mainita vielä teetkö tilinpäätöksiä työksesi eli olet kirjanpitäjä vai onko työnkuvasi suppeampi eli esim. avustavat työtehtävät. Lisänä paikkakunnan koko. Kiitos :)

Heselläkin saat enemmän kuin 1700. Jos joudut ihan kirjanpitoa tekemään (eitä pelkkiä reskontria) pitäis palkan olla vähintään 2000! Tosin sekin aika surkea :( Harmi että ala jossa täytyy koko ajan olla ajan tasalla ja osaamisen laaja on niin alipalkattu. Itse olen KTM ja jonkin verran olen tehnyt kirjanpitäjän hommia uran alkuvaiheessa (en tosin tilitoimistossa). Palkka on ollut 2700-3100 e.

Olin aikoinaan tilitoimistossa töissä. Jouduin pyytämään kahdesti palkankorototusta ennenkuin sain sen, mikä oli tessin mukainen minimipalkka. Yksi työkaveri teki töitä osa-aikaisesti kirjanpitäjänä ja hänen palkkansa oli todella surkea. Ihan kuin olisi ajateltu, ettei osa-aikaiselle työ on harrastus, josta riittää kun maksaa vähän kulukorvausta.

Suosittelen liittymään ammattiliittoon, kun työt alkavat. Sieltä saat tiedon, mikä on oikea palkka.

Saako palkanlaskennan puolella paremppaa palkkaa kuin kirjanpitopuolella?

Onko täällä merkonomeja, jotka ovat töissä tilitoimstossa, tai tekevät pelkkää reskontraa ja avustavia toimistotöitä, entä palkanlaskennassa? Olisi kiva kuulla palkka ja työkokemuksen määärä ja onko työpaikka yksityinen vai kunnallinen?

Onko täällä merkonomeja, jotka ovat töissä tilitoimstossa, tai tekevät pelkkää reskontraa ja avustavia toimistotöitä, entä palkanlaskennassa? Olisi kiva kuulla palkka ja työkokemuksen määärä ja onko työpaikka yksityinen vai kunnallinen?

Vanhaan ketjuun hieman jatkoa, kun itsellenikin ajankohtainen asia. Aloitin vasta työt tilitoimistossa palkanlaskijana. Alla on aika tuore merkonomin koulutus ja n. vuoden työkokemus palkanlaskennasta, mutta ei varsinaisesti tilitoimistossa.Eka paikassa oli palkka himpun alle 2200+liikuntasetelit +pitemmät vuosilomat. Tässä uudessa vakituisessa työssä palkka 2450+liik.setelit. Minulle on tarjottu ennen näitä töitä (kun olin vasta valmistunut) sekä palkanlaskijan töitä 1700€/kk sekä kirjanpitäjän töitä 1700€/kk. Kumpaakaan en ottanut vastaan palkan takia. Toiseen olisi pitänyt kulkea vielä 160km päivittäin töissä! Tietenki nuo palkat on kaikki bruttosummia. Ei ois paljon käteen jääny kulujen jälkeen....

Vanhaan ketjuun hieman jatkoa, kun itsellenikin ajankohtainen asia. Aloitin vasta työt tilitoimistossa palkanlaskijana. Alla on aika tuore merkonomin koulutus ja n. vuoden työkokemus palkanlaskennasta, mutta ei varsinaisesti tilitoimistossa.Eka paikassa oli palkka himpun alle 2200+liikuntasetelit +pitemmät vuosilomat. Tässä uudessa vakituisessa työssä palkka 2450+liik.setelit. Minulle on tarjottu ennen näitä töitä (kun olin vasta valmistunut) sekä palkanlaskijan töitä 1700€/kk sekä kirjanpitäjän töitä 1700€/kk. Kumpaakaan en ottanut vastaan palkan takia. Toiseen olisi pitänyt kulkea vielä 160km päivittäin töissä! Tietenki nuo palkat on kaikki bruttosummia. Ei ois paljon käteen jääny kulujen jälkeen....

Harmi että yleensäkään millään alalla vielä maksetaan kokopäiväisestä työstä alle 2000 e/kk :(
Tervetuloa ravintola alalle esim..esimiestehtävissä olen ja kokemusta yli 10v..palkka sen 2096 brutto plus lisät jotka aivan surkeat. Lauantait lasketaan arkipäiviksi ja iltalisä on 1.06e tunti... työ erittäin fyysistä hektistä ja paskasta.. selkä limassa painetaan kovassa kiireessä eikä viikonloppuvapaita juuri koskaan.. tauot..hah! Jos ylipäätään kerkeät itse syödä..teet sen seistenjuosten..yleensä ehtii kylmetä lautaselle kun tilauksia paistellaan samalla..:/ niin ja mitä tarkoittaa kahvitauko? Hehheh.... eilen taas klo 9-18 työvuoro..pääsin irtaantumaan klo 21.30
EIKÄ TOD.MAKSETA ylityökorvauksia tällä alalla. Missään.

Tervetuloa ravintola alalle esim..esimiestehtävissä olen ja kokemusta yli 10v..palkka sen 2096 brutto plus lisät jotka aivan surkeat. Lauantait lasketaan arkipäiviksi ja iltalisä on 1.06e tunti... työ erittäin fyysistä hektistä ja paskasta.. selkä limassa painetaan kovassa kiireessä eikä viikonloppuvapaita juuri koskaan.. tauot..hah! Jos ylipäätään kerkeät itse syödä..teet sen seistenjuosten..yleensä ehtii kylmetä lautaselle kun tilauksia paistellaan samalla..:/ niin ja mitä tarkoittaa kahvitauko? Hehheh.... eilen taas klo 9-18 työvuoro..pääsin irtaantumaan klo 21.30
EIKÄ TOD.MAKSETA ylityökorvauksia tällä alalla. Missään.
Kyseessä siis a la carte ravintola ei mikään pikaruokapaikka..

Yhteistyössä