Palkanlaskija sanoin, että mulla on 51 lomapäivää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä helvettiä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä helvettiä...

Vieras
kertynyt, osa kertynyt äitiysloman aikana ja osa sitä ennen. Nyt otin lopputilin, ja viimisessä palkkalaskelmassa on "yksikköjä" eli ilmeisesti lomapäiviä maksettu 30!

Kyllä lopputili on yleensä lopputili ja kaikki siinä samassa.
Jos palkanlaskija on sanonut sulle väärin? Ja miten niitä on edes kertynyt noin paljon "jemmaan",
kun vuoden vaihteeseen mennessä jos lomapäiviä on pitämättä, ne pitäisi maksaa vuoden lopussa sitten rahana.

Jäin marraskuussa 2011 äitiyslomalle ja siitä maaliskuun loppuun kertyi lomaa yhteenä 3 päivää eli vuoden 2012 talvi- ja kesäloma. Huhtikuusta 2012 syyskuun alkuun kertyi 15 päivää.

[QUOTE="aapee";28253086]Jäin marraskuussa 2011 äitiyslomalle ja siitä maaliskuun loppuun kertyi lomaa yhteenä 3 päivää eli vuoden 2012 talvi- ja kesäloma. Huhtikuusta 2012 syyskuun alkuun kertyi 15 päivää.[/QUOTE]

Siis 30 päivää, ei kolme.

[QUOTE="aapee";28253086]Jäin marraskuussa 2011 äitiyslomalle ja siitä maaliskuun loppuun kertyi lomaa yhteenä 3 päivää eli vuoden 2012 talvi- ja kesäloma. Huhtikuusta 2012 syyskuun alkuun kertyi 15 päivää.[/QUOTE]

Miten voi saada noin paljon kasaan marraskuusta 2011 maaliskuun loppuun 30 päivää? Viidessä kuukaudessa 30 päivää? Vai ymmärsinkö selityksesi väärin? Vai tarkoititko, ettet pitänyt ennen äitiyslomaa ollenkaan vuosilomaa tuolloin vuonna 2011, eli sinulla olisi säästössä kaikki vuoden 2011 lomat?

[QUOTE="vieras";28253276]Miten voi saada noin paljon kasaan marraskuusta 2011 maaliskuun loppuun 30 päivää? Viidessä kuukaudessa 30 päivää? Vai ymmärsinkö selityksesi väärin? Vai tarkoititko, ettet pitänyt ennen äitiyslomaa ollenkaan vuosilomaa tuolloin vuonna 2011, eli sinulla olisi säästössä kaikki vuoden 2011 lomat?[/QUOTE]

Siis lomaa oli kertynyt 4/2011-3/2012 eli täydet lomat seka 4/2012-8/2012. Vuoden 2011 kesäloma oli ansaittu 4/2010-3/2011.

Sulla on siis jäänyt toissa talven talviloma ja koko viime vuoden lomakertymät pitämättä ja sitten oli vielä ne keväällä\kesällä 2012 äitiysloman loppupuolelta kertyneet päivät. Kyllä tuosta minunkin laskujeni mukaan tulee 6pv, 30pv ja 15pv, eli se 51 päivää, mitä on kertynyt. Ja Fruity puhuu nyt vaan oman työpaikkansa tai toimialansa näkövinkkelistä noista lomistaan, eli ei ne lomat nyt noin nopeasti ole pois maksettava äitiyslomalle jäädessä. Harva pystyy kaikki saldojaan pitämään pois ennen äitiyslomaansa ja aina noita lomia jää odottamaan tuonne pitämättömien saldoihin. Mulle tuli nyt aapee ihan mieleen sellainen juttu, että sinun lopputilistäsi on jäänyt vahingossa osa maksettavasta lomakorvauksesta pois. Tuo sun juttu on niin selkeä, että varmasti yhteyttä ottamalla asia korjaantuu. Eli nätti puhelu ex-pomolle ja pyydät loppuja palkkoja maksuun.

Meillä äitiysloman vaihtuessa hoitovapaaksi maksetaan edellisen lomakauden loman minimi, eli 15 päivää rahana. Eli jos olisit meillä töissä, olisit saanut hoitovapaan alkaessa min 15 päivää lomaa rahana ja nyt loput.

Millon sun työsuhde loppuu? Sullahan on kuitenkin irtisanomisaika, oisko ensin maksettu vanhat lomat ja kohta tulee vielä ns. lopputili, eli se irtisanomisajan palkka?

Mä olen ollut nyt kaks mammalomaa töistä (hoitovapaalla välissä) eikä mulle ainakaan mitään lomia oo firman puolesta maksettu. Pari lomaa olen ottanut, loput lomapäivät on vielä odottamassa töihinpaluuta/irtisanoutumista.

[QUOTE="vieras";28253488]Millon sun työsuhde loppuu? Sullahan on kuitenkin irtisanomisaika, oisko ensin maksettu vanhat lomat ja kohta tulee vielä ns. lopputili, eli se irtisanomisajan palkka?[/QUOTE]

Miten irtisanomisaika liittyy lomapalkkaan... irtisanouduin hoitovapaalla.

Millon sun viimenen "työpäivä" on? Eli millon olet irtisanoutunut, koska onhan sulla irtisanomisaika vaikka hoitovapaalla oletkin. Ei se työsuhde sinä päivänä katkea kun olet ilmoittanut ettet palaa. Sulla on irtisanomisaika miltä ajalta saat lomapalkkaa, koska töissähän et noita päiviä ole.

Yhteistyössä