Paljonkos mainosten jakamisesta saa palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itiitii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Juuri noin, meidän lapset ovat kaikki menonsa mainostenjaolla kattaneet, pelikonsolihankitansa ems. Saavat noin 600-800?/kk palkkaa, alue noin 1000 taloutta, tykkäävät työstään.
[/quote]

Oho, onpas hyvä palkka mainostenjaosta .. montako kertaa / vko ?
Naapurin tyttö jakoi mainoksia 1 krt / vko ja 350 taloutta ja rahaa sai 35-50 euroa / kuukausi. Ja tuo 50 euroa / kk edellytti jo esim. Ikean kuvaston jakamista extrana. Eli todella surkee tuntipalkkka. Oma 15-vuotias tekee erinäisiä toimistotöitä kymmenisen tuntia viikossa ja saa 7 euroa tunnissa ja verovapaa raja ei vielä tänän vuonna tule vastaan.

Mun teinit jakaa mainoksia, ovat jakaneet jo vuosia. Työ ei ole mitenkään helppoa, jos mainoksia on paljon, ja jakoalue ei ole ihan omilla nurkilla. Niputtaminen käy työiltä näppärästi, vaikka mainoksia olisi valtavat määrät, mutta mainosten kuljettamiseen tarvitaan autoa tai monta reissua kärryjen kanssa. Mainoksia voi olla satoja kiloja. Ei se ole ihan pikkulasten hommaa, tai vanhempien pitää todellakin auttaa. Mekin autetaan meidän tyttöjä joka kerta. Kyllä, kiinteän peffan ja jalkalihakset siitä saa, ja raitista ilmaa, talvella myös jäätyneet sormet. Toinen alue on n. 300 taloutta ja palkka kuussa keskimäärin 100 - 120 euroa, toinen alue vähän vajaa 200 taloutta ja palkka n. 70- 80 euroa. Palkka tosiaan vaihtelee kappalemäärän mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vili:
Jos täyttää samana vuonna 14! Eli jos on syntyny vaikka lokakuussa niin pääsee jo tammikuusssaa töihin. Ite aijon kanssa mennä heti tammikuussa jakaa lehtiä.

Jep. kyllä voi. Samoin. Laitan sitten tammikuussa hakemuksen tonne hjexille

Joo Katoin ton mainos jakelun jutut ja Ikää pitää olla 14 tai sinun pitää täyttä samana vuonna 14 ja Palkka riippuu Kuinka pitkiä matkoja jaat mutta yleisesti 14v tai kohta täyttävät ottavat vain oman koti piirin jakamisen ja se ois sitte 2 kertaa viikos ja palkka sit riippuu keneltä työtä haat mutta ainakin yleisin palkka oisi noinn 100§ per kuukaus jos vain puolet sit palkka vain 50 § ja oon ite just koht 14 ; ))

Kyllähän tuo palkka on ihan riippuvainen siitä, mitä jaat ja millä. Itse jaan autolla, koko hommaan menee reilu 3h viikossa (yhtenä päivänä). Ja siitä saan 240e/kk. Tuntipalkka on helposta työstä mielestäni mainio :D.

Tämän kerron ihan vaan siksi, kun ketjussa on pääasiassa negatiivista juttua palkkauksesta.

tietääkö kukaan saisiko 13.v jakaa mainolsia kun tarvii rahaa omaan koiraan kevääseen mennessä niin jos ei saa niin tietääkö kukaan mistä hän saisi omaa rahaa.

Me jaettiinteini-ikäisinä veljeni kanssa mainoksia ja ilmaisjakelulehteä. Vaatimuksena oli 15 vuoden ikä, jonka minulla täyttyi mutta veljelläni ei, joten minun nimissäni hommaa tehtiin. Lehdestä sai 14 snettiä kappaleelta ja mainoksista 4 senttiä kpl. meillä oli 300 talouden jakoalue kerrostaloalueella, omakotitaloalueella lehdestä olisi maksettu kaksi senttiä enemmän kappaleelta. Lehdet tuotiin klo 13 mennessä ja klo 21 mennessä piti olla lehdet jaettuna, eli siis saman päivän aikana taittelu ja jako. Ihan hyvin ehdittiin, ei edes tehnyt tiukkaa ja ehdin sen jälkeen vielä treeneihinkin. Palkkaa tuli hieman reilu 100 euroa kuussa, minkä siis jaoimme veljeni kanssa. Meillä oli vanhempien kanssa sopimus, että niin kauan kuin tuota hommaa teemme, he maksavat elämisemme ja laskumme ja palkan sai käyttää omiin menoihin. Toimi siis meillä kannustimena tehdä jotain oman talouden eteen.

minä jaan, talouksia 150, aikaa menee tunti per kierros ja 2 kertaa viikossa. Kulukorvaus kuukaudessa noin 160 e. Ei ole iso raha mutta menee säästötilille ja jos 10 vuottakin jaksaa jakaa niin hyvät eläkerahat on jo säästössä. Rahan takia en sitä tee vaan ihan siksi että on tekemistä kun olen kotona lapsen kanssa.

JAKAJA ON SELLANEN JOKA JAKAA MAINOKSII AINA KUN PITÄÄ VARAJAKAJAN ON ESIM JAKAJ A ON KIPEENÄ TAI MUUTA SELLASTA VARAJAKAJA JAKAA SEN PUOLESTA JAKAJA EI SAA SIITÄ PÄIVÄSTÄ KOKONAISTA PALKKAA JAKAJA SAA ESIM 6E JAKAJA VARAJAKAJA SAA TOSTA TUPLASTI ELI 12E HYVÄT DIILIT ON uo katsotaan eduksi

Noniin, aika höpöä täällä jotkut kirjoitelleet.
Itse olen siis jakanut nyt n. 2kk lehtiä lukion ohella 2 kertaa viikossa (ke ja la). JOS mainoksia tulee paljon, keskiviikon lehdet tulevat jo tiistaina, mutta muuten ne tulevat vasta keskiviikkona kaikki. Jos lauantain lehtiä tulee paljon, osa tulee jo torstaina ja loput perjantaina. Minulla on 275 taloutta, mikä on ainakin itselleni oikein sopiva määrä. Joka kerta tulee alueen ilmaislehti + mainokset ja yhteensä niitä tulee n. 2-9. Itselläni menee 2-4 lajittelemisessa noin kolme varttia, mutta 7-9 lajittelu onkin jo eri juttu: siihen saattaa mennä kolmekin tuntia. Itse jakamiseen menee aika tarkalleen tunti ja kolme varttia.
Palkka muodostuu pääjakelusta (ilmaislehti) ja lisäjakeluista (mainokset). Saan yhdestä pääjakelun lehdestä 2.5snt ja lisäjakelun lehdestä 0.3377snt. Sen kun kertoo tuolla 275, niin saa sen mitä saan aina jokaisesta erilaisesta mainoksesta. Ilmaislehdestä saan siis 6.87e ja lisäjakelusta 0.93e. Jos kerralla tulee siis esim. ilmaislehti + 3 mainosta, saan siitä kerrasta palkkaa 9.66e. Kuukaudessa palkkaan saan n. 100e mainosten määrästä riippuen.
Palkka ei siis ole päätähuimaava, ainakaan työmäärään nähden. Ota huomioon että lehdet on jaettava säässä kuin säässä. Itselläni vielä lukio hiukan rasittanut puuhaa: pääsin viime jaksossa joka päivä neljältä, jonka jälkeen tulin kotiin jalittelemaan ja vielä jakamaan lehdet! Homma oli hoidettu joskus yhdeksän maissa ja sen jälkeen jos alkoi vielä miettimään jotain läksyjä, niin aika väsynyt jo oli. Monet myös ajattelevat, että "nooh, siihen menee kaksi päivää viikosta", mutta tämä ei ole ihan totta. Jos mainoksia tulee paljon, sinulla saattaa mennä lajittelemiseen ja jakamiseen ti, ke, to, pe ja la...
Homma on ihan hyvää silti alaikäiselle, joka ei juuri muuta saa - varsinkaan koulun/lukion/amiksen ohella! Jonkun verran sisukkuutta tämä työ tarvitsee, eikä luovuttaja tai rahan perässä juoksia pärjää. Itse ajattelen myös saavani tästä työkokemusta, liikuntaa ja raitista ulkoilmaa! Joten suosittelen niille jotka ovat sisukkaita! Kyllä palkkapäivänä tuntuu ihan hyvältä, kun se satakin euroa on kilahtanut tilille. (:

Noniin, aika höpöä täällä jotkut kirjoitelleet.
Itse olen siis jakanut nyt n. 2kk lehtiä lukion ohella 2 kertaa viikossa (ke ja la). JOS mainoksia tulee paljon, keskiviikon lehdet tulevat jo tiistaina, mutta muuten ne tulevat vasta keskiviikkona kaikki. Jos lauantain lehtiä tulee paljon, osa tulee jo torstaina ja loput perjantaina. Minulla on 275 taloutta, mikä on ainakin itselleni oikein sopiva määrä. Joka kerta tulee alueen ilmaislehti + mainokset ja yhteensä niitä tulee n. 2-9. Itselläni menee 2-4 lajittelemisessa noin kolme varttia, mutta 7-9 lajittelu onkin jo eri juttu: siihen saattaa mennä kolmekin tuntia. Itse jakamiseen menee aika tarkalleen tunti ja kolme varttia.
Palkka muodostuu pääjakelusta (ilmaislehti) ja lisäjakeluista (mainokset). Saan yhdestä pääjakelun lehdestä 2.5snt ja lisäjakelun lehdestä 0.3377snt. Sen kun kertoo tuolla 275, niin saa sen mitä saan aina jokaisesta erilaisesta mainoksesta. Ilmaislehdestä saan siis 6.87e ja lisäjakelusta 0.93e. Jos kerralla tulee siis esim. ilmaislehti + 3 mainosta, saan siitä kerrasta palkkaa 9.66e. Kuukaudessa palkkaan saan n. 100e mainosten määrästä riippuen.
Palkka ei siis ole päätähuimaava, ainakaan työmäärään nähden. Ota huomioon että lehdet on jaettava säässä kuin säässä. Itselläni vielä lukio hiukan rasittanut puuhaa: pääsin viime jaksossa joka päivä neljältä, jonka jälkeen tulin kotiin jalittelemaan ja vielä jakamaan lehdet! Homma oli hoidettu joskus yhdeksän maissa ja sen jälkeen jos alkoi vielä miettimään jotain läksyjä, niin aika väsynyt jo oli. Monet myös ajattelevat, että "nooh, siihen menee kaksi päivää viikosta", mutta tämä ei ole ihan totta. Jos mainoksia tulee paljon, sinulla saattaa mennä lajittelemiseen ja jakamiseen ti, ke, to, pe ja la...
Homma on ihan hyvää silti alaikäiselle, joka ei juuri muuta saa - varsinkaan koulun/lukion/amiksen ohella! Jonkun verran sisukkuutta tämä työ tarvitsee, eikä luovuttaja tai rahan perässä juoksia pärjää. Itse ajattelen myös saavani tästä työkokemusta, liikuntaa ja raitista ulkoilmaa! Joten suosittelen niille jotka ovat sisukkaita! Kyllä palkkapäivänä tuntuu ihan hyvältä, kun se satakin euroa on kilahtanut tilille. (:

Palkkaa siis saa, kun kyselin jakeluyhtiöstä tuntipalkkaa jakelutyölle, sitä ei voitu kertoa koska kyswymyksessähän on kuulemma urakkatyö. Kuitenkin yleensä urakkatyöstä saa yleensä parempaa palkkaa kuin perus- ja tai vähimmäistunitipalkka. Tämä sääntö ei kuitenkaan koske mainosjakelutyötä.

Minä jaoin lehtiä kuukauden ajan, kerran viikossa lauantaisin kun en muutakaan työtä ollut saanut niin otin týön ajan kuluksi ja muutaman lisäkympin toivossa.. toisin kävi..
Itse lehtien jaosta 4 kertaa 310 taloutta sain n.60e, ja 4 kerran kilomterikorvaukset oli sitten n.90e ja näistä miinus verot.. eli ei päätä huimannut palkka ja huvitti kun kilometrikorvauksetkin oli isommat kuin itse varsinaisen työn palkka.

No,sitten palkan ja palkkakuitin saatuani täytin ammattiliiton työttömyyskassaan laput,mihin merkitsin joka viikon lauantain kohdalle 2 tuntia työssä.. ja kuinkapa ollakaan,liitosta tuli kielteinen päätös.. että kun "työnantaja ei pysty valvomaan työaikaa,työttömyyskassa ei voi todeta että hakija täyttää sovitellun päivärahan edellytykset" ja tämä perustuu johonki työttömyysturvalain kohtaan, kysyin vielä tarkennusta liitosta niin sieltä sanottiin että mainostenjakelutyötä tekevä ei voi hakea soviteltua päivärahaa.. että siinä meni se ilo muutamasta lisäkympistä ja lippujen ja lappujen kiikuttaminen sossun luukulle,että saisi edes vuokran maksettua..
Että hienot on lait ja pykälät, tämmösiä töitä kohtaan.. koskee varmasti muitakin etänä ja itsenöisesti tehtäviä töitä..

Meillä päin vissiin saa niinku yhdestä pinosta missä on samoja mainoksia niin n. 3e. Eri mainoksia siis jos on vaikka neljä niin saa 12e ja bensarahat. Tuo siis yhdeltä kerralta ja ikäraja 15.:)

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain =);14780674:
Ohhoh, siinä onkin 14-vuotta ikäraja. Hitto :(

Lehtiä saa jakaa samana vuonna kun täyttää 14v sitä ennen voit ottaa jakohommat äitisi/isäsi nimiiin ainut huonopuoli on että jos isäsi/äitisi on töissä menee palkastasi vero ........

''nimi merkki (rahapulaa??)'' niin kyllä 13 vuotias saa jakaa lehtiä jos täyttää samana vuonna 14.
Olen itsekkin 13 vuotias, täytän heinäkuussa 14. olen jo pitkään yrittänyt etsiä töitä itselleni kesäksi, mutta enpä oo mitään löytäny.
Miun äiti on sairaalassa töissä nii se kysyy et pääsisinkö sinne vaikka arkisto hommiin, eli viemään papereita paikasta toiseen. suosittelen kysymään vanhemmiltaan että pääsisikö samankaltaisiin töihin.

Kaiken työn huomioonottaen olisko 1?/tunti.

Mainoksia saattaa olla kahdeksan + ilmaislehti päälle ja kaikki jaat kolmensadan talouden pinoihin. Onneksi ne tuodaan sulle jo kolme päivää aikaisemmin, koska tuo kolme päivää hädin tuskin riittää lajitteluun. Pienin osa työstä on itse jakaminen.

Anteeks mut kui hidas sä oikeen oot?Mun mies lajittelee kyl iha päivässä mainoksensa vaik niit olis 10 kerralla,ja talouksia hänellä on yli 2000

Anteeks mut kui hidas sä oikeen oot?Mun mies lajittelee kyl iha päivässä mainoksensa vaik niit olis 10 kerralla,ja talouksia hänellä on yli 2000

nii,ja parhaillaan on kuussa saanut palkkaa yli 2000 e.Nykyään noi autopiirithä ei nii kyl kannata ku bensa ja dieseli on niisaakelin kallista,mutta mies tekee tuota työtä ihan työnä.Ei nostele sossunluukuilta ainakaa rahaa.Ja tuolla palkalla me maksamme asuntolainamme pois.Usein tehdää viel nii et mies jakaa ja mä lajittelen mainoksia sille kun oon nyt äippälomalla =)

Yhteistyössä