V
Vili
Vieras
Jos täyttää samana vuonna 14! Eli jos on syntyny vaikka lokakuussa niin pääsee jo tammikuusssaa töihin. Ite aijon kanssa mennä heti tammikuussa jakaa lehtiä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Seppo:Siis mitä eroa on varajakajalla ja jakajalla?
Alkuperäinen kirjoittaja Vili:Jos täyttää samana vuonna 14! Eli jos on syntyny vaikka lokakuussa niin pääsee jo tammikuusssaa töihin. Ite aijon kanssa mennä heti tammikuussa jakaa lehtiä.
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain =);14780674:Ohhoh, siinä onkin 14-vuotta ikäraja. Hitto![]()
Noniin, aika höpöä täällä jotkut kirjoitelleet.
Itse olen siis jakanut nyt n. 2kk lehtiä lukion ohella 2 kertaa viikossa (ke ja la). JOS mainoksia tulee paljon, keskiviikon lehdet tulevat jo tiistaina, mutta muuten ne tulevat vasta keskiviikkona kaikki. Jos lauantain lehtiä tulee paljon, osa tulee jo torstaina ja loput perjantaina. Minulla on 275 taloutta, mikä on ainakin itselleni oikein sopiva määrä. Joka kerta tulee alueen ilmaislehti + mainokset ja yhteensä niitä tulee n. 2-9. Itselläni menee 2-4 lajittelemisessa noin kolme varttia, mutta 7-9 lajittelu onkin jo eri juttu: siihen saattaa mennä kolmekin tuntia. Itse jakamiseen menee aika tarkalleen tunti ja kolme varttia.
Palkka muodostuu pääjakelusta (ilmaislehti) ja lisäjakeluista (mainokset). Saan yhdestä pääjakelun lehdestä 2.5snt ja lisäjakelun lehdestä 0.3377snt. Sen kun kertoo tuolla 275, niin saa sen mitä saan aina jokaisesta erilaisesta mainoksesta. Ilmaislehdestä saan siis 6.87e ja lisäjakelusta 0.93e. Jos kerralla tulee siis esim. ilmaislehti + 3 mainosta, saan siitä kerrasta palkkaa 9.66e. Kuukaudessa palkkaan saan n. 100e mainosten määrästä riippuen.
Palkka ei siis ole päätähuimaava, ainakaan työmäärään nähden. Ota huomioon että lehdet on jaettava säässä kuin säässä. Itselläni vielä lukio hiukan rasittanut puuhaa: pääsin viime jaksossa joka päivä neljältä, jonka jälkeen tulin kotiin jalittelemaan ja vielä jakamaan lehdet! Homma oli hoidettu joskus yhdeksän maissa ja sen jälkeen jos alkoi vielä miettimään jotain läksyjä, niin aika väsynyt jo oli. Monet myös ajattelevat, että "nooh, siihen menee kaksi päivää viikosta", mutta tämä ei ole ihan totta. Jos mainoksia tulee paljon, sinulla saattaa mennä lajittelemiseen ja jakamiseen ti, ke, to, pe ja la...
Homma on ihan hyvää silti alaikäiselle, joka ei juuri muuta saa - varsinkaan koulun/lukion/amiksen ohella! Jonkun verran sisukkuutta tämä työ tarvitsee, eikä luovuttaja tai rahan perässä juoksia pärjää. Itse ajattelen myös saavani tästä työkokemusta, liikuntaa ja raitista ulkoilmaa! Joten suosittelen niille jotka ovat sisukkaita! Kyllä palkkapäivänä tuntuu ihan hyvältä, kun se satakin euroa on kilahtanut tilille.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain =);14780674:Ohhoh, siinä onkin 14-vuotta ikäraja. Hitto![]()
Kaiken työn huomioonottaen olisko 1?/tunti.
Mainoksia saattaa olla kahdeksan + ilmaislehti päälle ja kaikki jaat kolmensadan talouden pinoihin. Onneksi ne tuodaan sulle jo kolme päivää aikaisemmin, koska tuo kolme päivää hädin tuskin riittää lajitteluun. Pienin osa työstä on itse jakaminen.
Anteeks mut kui hidas sä oikeen oot?Mun mies lajittelee kyl iha päivässä mainoksensa vaik niit olis 10 kerralla,ja talouksia hänellä on yli 2000