Miten voi olla, ettei tiedä puolisonsa palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Joskus aina kuulee tai lukee, ettei puoliso tiedä paljonko toinen saa palkkaa. Mä en ole ikinä tajunnut miten se voi olla mahdollista. Selittäkää mulle.

Miten silloin voi yhtään arvioida mitä voi tehdä ja ostaa tai miten esim. asuntolainaa voi ja uskaltaa ottaa, jos ei edes tiedä mihin on varaa. Mä en osaisi olla.

(Tää ei sit koske niitä joilla on epäsäännölliset tulot (yrittäjät, provikkapalkkaiset jne), jolloin ei voi itsekään tietää täsmälleen paljonko saa. Mutta luulisi silloinkin edes suuruusluokan tietävän.)

Minä tiedän suuruusluokan noin suunnilleen.
Mulla on kyllä pääsy miehen tilille mutta en minä muista tuollaisia asioita.
Mies hoitaa lainat ja laskut, minä pidän huolen että meillä on ruokaa ja vaatetta.

Isommista hankinnoista neuvotellaan yhdessä.

en mä ainakaan tarkalleen ton miehen tuloista tiä, eikä kiinnosta en mä suunnittele ostoksia miehen rahoista, mä käytän omiani, mut meillä kyl ihan omat rahat muutenkin..

Meillä siis on ihan omat rahat ja omaisuudet, mutta kyllä mä miehen palkan silti tiedän. Mua ainakin helpottaa, kun osaa arvioida mihin toisella on varaa ja mihin ei.

(Tosin en oo kyllä ihan varma muistaako mies mun palkkaani. Olen yksi niistä joka hoitaa kaikki raha-asiat, vaikka rahat ovat kin erilliset.)

t. ap

Suurin piirtein tiedän vuosiansiot. Ei mua kiinnosta tietää, mulla on omat rahat ja miehellä omat. Asuntolainaa otettaessa lasketaan sit yhdessä mihin riittää. Ostin auton velaksi, en kyselly miehen mielipidettä, koska menee mun rahoista ja mä tiedän mihin mun rahat riittää. Ei ole mies vielä ikinä valittanut meidän järjestelystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä siis on ihan omat rahat ja omaisuudet, mutta kyllä mä miehen palkan silti tiedän. Mua ainakin helpottaa, kun osaa arvioida mihin toisella on varaa ja mihin ei.

(Tosin en oo kyllä ihan varma muistaako mies mun palkkaani. Olen yksi niistä joka hoitaa kaikki raha-asiat, vaikka rahat ovat kin erilliset.)

t. ap

Meillä se on juuri toisinpäin, mies hoitaa kaikki raha-asiat. Rahat meillä tulee omille tileille.

Yhteistyössä