Paljonkos luulette, että menee rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä ennemmin luovut siitä pitsaideasta kun tilaat jostain kebulasta...

Aikusille ja teineille joutus kuitenkin tilaan n. 1 pitsan per naama ja pienemmille ehkä puolikkaat. Sillä rahalla keksii jo aika paljon kaikkee juhlavampaakin tarjottavaa. Ja saa jo tehtyä tosi paljon omatekostakin pitsaa jos haluaa, eli ei oo es rahasta kii.

Siis musta kebulan pitsat on se mitä haetaan kun ei viitti eikä kiinnosta. Ja vieraisiin on sentäs vähän kiva panostaa. Ja kuten sanottua, ei tossa iso säästö kyl tuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Onko tuossa laumassa ulkopuolisia? Pitäkää nyyttikestit... Jokainen tuo jotakin

No tuossa on siis meidän perhe (2 aikuista ja 7 ja 9v lapset) ja minun siskon perhe (2 aikuista ja lapset 19v, 18v, 17v, 13v, 10v ja 1v). Vähän nyyttäriperiaatteella ois tarkoitus mennä, mutta silti suurin osa tulee todennäköisesti meidän maksettavaksi.

Mä tekisin niin että sanoisin että omat juomat halukkaille mukaan, ostaisin aikuisille pari kaljaa/sidukkaa per naama (yhteensä 8) ja limpsat muille, ja säästyneet rahat panostaisin ruokiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
No antakaa nyt herranen aika ihmisen järjestää vierailleen tarjottavaa jos haluaa! Ei se uusi vuosi nyt onneksi ihan joka viikko ole. Ja vuoroin vieraissa luultavasti?

No kun en kauheasti haluais ja rahaakaan ei älyttömästi ole törsättäväksi. Tämä on meillä vaan tapa, että vietetään uutta vuotta yhdessä meillä ja kyllähän vieraat yleensä jotenkin kustannuksiin osallistuvat, mutta suurin osa jää meidän maksettavaksi, vaikka periaate näissä meidän yhteisissä tapahtumissa on, että yhdessä maksetaan.

Tätä mä en just ymmärrä, tullaan kylään vuosi toisensa jälkeen ja maksatetaan suurin osa toisilla. Siksi kannatan sitä pizzojen tilaamista, minullakin on niin ruokahaluisia sukulaisia, etten muuta ehtisi kuin ruokaa vääntää - ja paljon :) Minusta se on ihan korrekti tapa, en minäkään kavereille/sukulaisille mene syömään ja juomaan ilmaiseksi. Sitä paitsi jos oma perhe syö vähän, on kohtuutonta laittaa vieraille moninkertainen määrä ruokaa vain koska he ovat "vieraina"

Yhteistyössä