Onko muka liian iso lasku viikon ruokaostoksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeastiko tuhlari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lisäys: Meillä ruokabudjetti (sisältää kaikki pesuaineet, wc paperit yms ja välillä jotain extraa) on 600? kuussa, meitä on kolme aikuista ja kolme lasta. Lapsista yksi ei vielä syö kiinteitä. Kyllä sitä sais tästä vielä typistettyä, mutta mun mielestä ei ole mitään tarvetta.

Vois laskea, että 100?/ kk per nenä on sopiva ruokaraha jos perheessä on enemmän ku 3 hlöä. Yksin asuvan ruokamenot taitaa olla melkein 200?/kk...?

Meillä menee jo vauvan korvikkeisiin, purkkiruokiin ja vaippoihin melkein 200?/kk. Mut valintakysymys tietenkin (osittain), kestot, itse tehty ruoka ja tissimaito tulis halvemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lisäys: Meillä ruokabudjetti (sisältää kaikki pesuaineet, wc paperit yms ja välillä jotain extraa) on 600? kuussa, meitä on kolme aikuista ja kolme lasta. Lapsista yksi ei vielä syö kiinteitä. Kyllä sitä sais tästä vielä typistettyä, mutta mun mielestä ei ole mitään tarvetta.

Vois laskea, että 100?/ kk per nenä on sopiva ruokaraha jos perheessä on enemmän ku 3 hlöä. Yksin asuvan ruokamenot taitaa olla melkein 200?/kk...?

Meillä menee jo vauvan korvikkeisiin, purkkiruokiin ja vaippoihin melkein 200?/kk. Mut valintakysymys tietenkin (osittain), kestot, itse tehty ruoka ja tissimaito tulis halvemmaksi.

Niin, meillä on kestot yhdellä ja mun laps on 99% vaipaton, muuten kestoja. Yks juo vielä jonkun verran korviketta kun on ollut ongelmia maidon kanssa; mun on täysimetyksellä. Tuo yksivuotias syö lähinnä kotona tehtyä ruokaa; siinä on kyseessä sekä valinta että oakko. Söis useammin purkkiruokaa jos sopivaa olis, muttakun on tomaatille ja paprikalle yliherkkä ja ei syö lihaa =/ Lähes kaikki kaupan kasvisruoat on nykyään sellaisia joissa on tomaattia tai paprikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
No ei minusta ollut paljoa.
Meitä on enemmän... 2 aikuista ja 10 lasta, joista kuopus tosin pelkästään rintamaidolla - vielä, mutta mie saan menemään viikossa kauppaan n. 400? :ashamed:

Lähtökohtana se, että perunoita saapi ostaa viikoksi sen 10kg, ja leipää eräänkin pussillisen, kun ei oo vielä päässyt sellaiseen vaiheeseen, että jaksais ja kehtais itse taas alkaa vääntämään leivät :ashamed:

Ei teidän lähellä olis leipomoa mistä saisit hakea? Tekisit tilauksen ja pistäsit pakkaseen? Mä tapaan hakea Seinäjoelta Fazerilta (tai mies hakee siis) ja tuon heti kerralla monta laatikkoa leipää, hintaero on huima kun hakee sieltä eikä tuokkaa kaupasta samoja pusseja :wave:

Hei miten tuo menee käytännössä? Kerro pliis ku meidänkin pitäis supistaa ruokamenoissa ja ollaan seinäjoen läheltä.. Pakkanen kyllä olis..

Ei mielestäni iso summa. Mä käyn pari kertaa viikossa kaupassa ja sinne uppoo kerralla 60-80e eli viikossa 120-160e..riippuu todella paljon siis siitä mitä syödään.
Viikonloppu ostoksiin menee aina vähän enemmän kun on herkkuja mukana :whistle:
Ja meitä 5 henkee..

Yhteistyössä