Paljonkos luulette, että menee rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Kun hommaa uudenvuoden sapuskat (pitsaa, salaattia, patonkia, nakkeja, lihapullia, perunasalaattia, sipsejä, karkkia, olutta, sidukkaa ja limpparia) neljälle aikuiselle, neljälle teinille ja neljälle lapselle?

Määriä pitäis vähän tietää, paljonko olutta, paljonko karkkia jne.

Pitsat ite tehden vai kaupan lärpäkkeitä? Täytteitä? Lihapullat itetehden vai eines? Perunasalaatti ite tehden vai eines?

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Määriä pitäis vähän tietää, paljonko olutta, paljonko karkkia jne.

Pitsat ite tehden vai kaupan lärpäkkeitä? Täytteitä? Lihapullat itetehden vai eines? Perunasalaatti ite tehden vai eines?

Pitsa tehdään itse (3 tai 4 pellillistä ), täytteeksi jauhelihaa, kinkkua, tomaattia, ananasta, salamia, juustoa, auraa, paprikaa nyt ainakin. Lihapullat ja perunasalaatit tulee kaupasta. Olutta varmaan yksi laatikko(?), sidukkaa ei mene kuin pari, ja karkkia ja sipsiä uppoaa tuohon laumaan varmaan aika reilusti.

Noihin kaikkiin saa laskea 2-3e/laji. Niin täytteisiin, kuin perunasalaatteihinkin. Nakit jne. kyllä tulevat jonkinlaisiin tarjouksiin, sipsit n. 2e iso pussi, limsat 5e/4pulloa jne. Bisse n. 18-20e. Omatekoinen pizza tuntuu tulevan melkein kalliimmaksi kuin kebab-liikkeestä tilattu, kumallista kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja menee:
Noihin kaikkiin saa laskea 2-3e/laji. Niin täytteisiin, kuin perunasalaatteihinkin. Nakit jne. kyllä tulevat jonkinlaisiin tarjouksiin, sipsit n. 2e iso pussi, limsat 5e/4pulloa jne. Bisse n. 18-20e. Omatekoinen pizza tuntuu tulevan melkein kalliimmaksi kuin kebab-liikkeestä tilattu, kumallista kyllä.

Muoks. Toki täytteen määräkin on eri, mutta mulle ainakin 5-6e kebab-liikkeen pizzasta jää aina osa syömättä.

pitsan täytteetkin maksaa aika paljon, melkein tulis halvemmaksi ostaa valmiina tai tehdä vaikka jotain voitaikinasta. Mutta mutta pärjäisin satkulla jos oikein budjetoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
pitsan täytteetkin maksaa aika paljon, melkein tulis halvemmaksi ostaa valmiina tai tehdä vaikka jotain voitaikinasta. Mutta mutta pärjäisin satkulla jos oikein budjetoisin.

No minäkin mietin, että tuleeko halvemmaksi jos ostaa valmiit pitsat. Ja säästyisihän siinä aikaakin, kun en tiedä moneltako vieraat tulee ja mies pääsee töistä vasta klo 16.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

No minäkin mietin, että tuleeko halvemmaksi jos ostaa valmiit pitsat. Ja säästyisihän siinä aikaakin, kun en tiedä moneltako vieraat tulee ja mies pääsee töistä vasta klo 16.

Hae lidl niitä pitsoja, ne on siä halpoja. Esim 3 kpl isoa salami pizzaa oli 3,60 ?, mikä taas esim ristoranten pizza maksaan yksinään 2,40 ?.

pyydätkö toisia aikuisia osallistuun kuluihin jotenkin?
Meillä on kans jo perinteeks muodostuneet uuden vuoden pippalot ja aina oon itte tehny melkeen kaikki tarjoiltavat. Mutta vieraat on sit tuonu sipsejä ja limukoita mukanaan. Ajattelinki et kysysin tänä vuonna et mitä aiotte tuoda,ni ei tulis päällikkäisyyksiä.

Nakkisarvetkin on hyviksi todettu. Esim. sämpylätaikinaa, väliin sinappia, ketsuppia ja valkosipulia ja tietty nakki :) Sitten vaan rullaat sarveksi, päälle juustoraastetta. Ja uppoavat niin lapsiin kuin aikuisiinkin!

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
pyydätkö toisia aikuisia osallistuun kuluihin jotenkin?
Meillä on kans jo perinteeks muodostuneet uuden vuoden pippalot ja aina oon itte tehny melkeen kaikki tarjoiltavat. Mutta vieraat on sit tuonu sipsejä ja limukoita mukanaan. Ajattelinki et kysysin tänä vuonna et mitä aiotte tuoda,ni ei tulis päällikkäisyyksiä.

Kyllä he jotenkin osallistuvat. Meitä on kuitenkin vain kaksi aikuista ja kaksi erittäin huonosti syövää lasta. Vierailla on sitten mukanaan tuo teinilauma, johon sapuskaa uppoaa ihan pohjaton määrä..

Totta kai teet pitsaa jos se on vielä perinne! En tajua miksi vieraista pitäisi selvitä mahdollisimman vähällä vaivalla ja rahalla, jos pienellä vaivalla saa vähän extraa siihen juhlintaan. Juhlathan ne on!

Tee pitsaa vähän halvemmilla täytteillä, tonnikala ja kinkku ei oo kalliita, tai salami jos laittaa säästeliäästi. Tai kato mikä on tarjouksessa. Eihän pitsa itse tehtynäkään kallis ole, jos ei tunge paljoa kalliita täytteitä. Pohja-aineet ei maksa käytännössä mitään, samoin ei tomaattikastike, ja jos ostaa kohtuuhintasen juuston ja kolme-neljä täytettä per pitsa, se on siinä.

Voit tehdä pitsat uuniin työntöä vaille valmiiksi jos et tarkkaan tiedä koska vieraat tulee.

Hauskaa iltaa!

Ahaa. No sitten täytyy pizzaa saada :) Eikö olisi selkeintä, että tilaatte pizzat, ja jokainen pesue maksaa omansa? Niin mekin aina on tehty. Muut lisukkeet sitten tilanteen mukaan. Ei mulle ainakaan pizzan jälkeen enää paljoa muuta mahtuis :)

Neljään pellilliseen pitsaa menee jo juustoa tosi paljon, mutta jos ostaa kilon arkijuuston niin siitä jää hiukan myöhempää käyttöä varten. Mä veikkaisin että täytteet on n. 5e/pitsa plus juusto, eli yhteensä 30e. Kaljakori n. 18e, siideriin 10e, limppareihin 10e, karkkiin 7e, sipseihin 6e. Lihapullat tekee edellispäivänä nopsasti itse, säästää siinäkin, jauhelihaan menee n. 5e. Patonkeja on tosi paljon eri hintaisia, samoin nakkeja. Satasella pärjää jos tarkkaan miettii, mitä ostaa ja tekee mahd. paljon itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
No antakaa nyt herranen aika ihmisen järjestää vierailleen tarjottavaa jos haluaa! Ei se uusi vuosi nyt onneksi ihan joka viikko ole. Ja vuoroin vieraissa luultavasti?

No kukas tässä on kieltänyt? Ap itsekin pohti, kannattaako pizza tilata vai tehdä, minusta selkeintä on tilata. On hyvää, eikä emännän tartte köökissä koko päivää viettää, kun mieskään ei ole auttamassa. Lisäksi voi laittaa jotain lisukkeita, salaattia, sipsiä tms. Ja toki saa tehdä kaiken itsekin jos haluaa :) Rahanmenostahan tässä alunperin kyse olikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
No antakaa nyt herranen aika ihmisen järjestää vierailleen tarjottavaa jos haluaa! Ei se uusi vuosi nyt onneksi ihan joka viikko ole. Ja vuoroin vieraissa luultavasti?

No kun en kauheasti haluais ja rahaakaan ei älyttömästi ole törsättäväksi. Tämä on meillä vaan tapa, että vietetään uutta vuotta yhdessä meillä ja kyllähän vieraat yleensä jotenkin kustannuksiin osallistuvat, mutta suurin osa jää meidän maksettavaksi, vaikka periaate näissä meidän yhteisissä tapahtumissa on, että yhdessä maksetaan.

Kun hommaa uudenvuoden sapuskat (pitsaa, salaattia, patonkia, nakkeja, lihapullia, perunasalaattia, sipsejä, karkkia, olutta, sidukkaa ja limpparia) neljälle aikuiselle, neljälle teinille ja neljälle lapselle?

Sun kandee silti mennä sinne lidl, noi melkein kylllä saatkin sieltä ja on oikeasti just tollaset tuotteet reilusti halvempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Hae lidl niitä pitsoja, ne on siä halpoja. Esim 3 kpl isoa salami pizzaa oli 3,60 ?, mikä taas esim ristoranten pizza maksaan yksinään 2,40 ?.

tÄÄLLÄ on yhdessä kebab paikassa kaikki pitsat ja kebabit aina 4e, kun ottaa ne esim. 4 täytteellä niin on aika täyttävää, ei noita kovin montaa tarvi ottaa ja on hyviä varmasti ja edullisia

Yhteistyössä