Paljonkohan saisi lainaa näillä tuloilla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
jipe
riippuu pankista. siitäkin, laskevatko sinun mahdollisia äitiyspäivärhoja tai kotihoidontukeja ollenkaan teidän tuloiksi. Ja riippuu myös siitä, onko itse tehnyt luotettavia laskelmia omista menoista ja tuloista pidemmältä ajalta... siis että voivatko ottaa huomioon ns. todelliset menot vai laskevatko pankkien arvioiden mukaan.
 
jossu
Pankin virkailijan mukaan meidän tuloilla (jotka silloin oli n.2100/kk, siis miehen palkka tämä) ihannelaina oli n.125000e. Lapsia meillä oli tuolloin kaksinkertainen määrä ap:n tilanteeseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Pankin virkailijan mukaan meidän tuloilla (jotka silloin oli n.2100/kk, siis miehen palkka tämä) ihannelaina oli n.125000e. Lapsia meillä oli tuolloin kaksinkertainen määrä ap:n tilanteeseen.
eikö teillä muita tuloja ollut kuin miehen palkka?
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Pankin virkailijan mukaan meidän tuloilla (jotka silloin oli n.2100/kk, siis miehen palkka tämä) ihannelaina oli n.125000e. Lapsia meillä oli tuolloin kaksinkertainen määrä ap:n tilanteeseen.
eikö teillä muita tuloja ollut kuin miehen palkka?
oli minun äitiyspäiväraha ja lapsilisät (jotka teki yhteensä lähes normaali keskipalkkaisen palkan), mutta niitä ei silloisessa pankissa huomioitu mitenkään meidän tuloiksi. pelkästään laskivat palkkatulon.
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Meidän yhteenlasketut nettotulot oli lainanhakuhetkellä suunnilleen saman verran.. lainaa irtosi 139t?.. mutta taitaa siihen lainansaantiin vaikuttaa menotkin, eikä pelkät tulot.. meillä on menoja aika paljon..
juuri nuista menoista kuulutin, että pankki laskee omalla systeemillään menot tietyn kokoiselle perheellä ja meillä ei ainkaan mene mitenkään niin paljon rahaa kuin pankin laskelmat osoittaa. lainaa hakiessamme meillä oli tarkat erittelyt kaikista menoista viimeisen vuoden ajalta ja pankissa sitten katsottiin menoiksi nämä meidän ilmoittamat todelliset menot.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tänäpäivänä tuskin mitään.
peesi. mun nettotulot on 2000, ja oon yksin yhden lapsen kanssa. tosi nihkeetä oli lainansaanti joistain pankeista. tietysti se on pankin kannalta aina parempi, että velallisia on kaksi, mutta koska lapsiakin on kaksi, niin ehkä se on sitten aika plusmiinusnolla-tilanne?! mut ainahan kannattaa kysyä.
 

Yhteistyössä