Paljonkohan remontit maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remonttiedessä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

remonttiedessä?

Vieras
Esim. vessan remontti, eli kaakelit lattiaan ja seiniin, jos sen tekee itse, entä jos sen teettää kokonaa jollain muulla?

Entä sitten, jos kolmen makuuhuoneen muovimatot vaihtaa laminaattilattiaan, itse tekemällä, entä muulla teetettynä?

Entä keittiö, jos kaapit vaihtaa, paljonko maksaa?

Suht pienistä huoneista kyse. Kiitän ja kumarran, jos joku osaa edes suuntaa antavaa hintaa veikkaamaan johonkin kohtaan =)

Riippuu NIIIIIN älyttömän paljon firmasta, mistä kaapistoja ottaa, laminaattien laaduista (hinnasta siis ) jne, mitä mikäkin remppa maksaa. Tässä pari esimerkkiä meidän rempoista (alusta loppuun itse tehtyjä kaikki! );
* Toinen wc; lattiaan laatat, seinälle lasikuitutapetti + maalaus, uusi pönttö, yksi avohyllystö, kattoon paneelit, sekä uusi peili. Kaikkiaan makso itsetehtynä n. 500 euroa, pönttö oli kallein yksittäinen ostos tässä rempassa.
* Keittiössä kaikki uusiksi, paisti kodinkoneet (liesituuletinta lukuunottamatta ), kaapistot makso kaikkinen runkoineen, vetimineen päivineen 1750 euroa, koko remppaan meni suunnilleen 2500 euroa, loppusumma meni siis laattoihin, lattiaan, vesieristeisiin jne.
Osa kaapistoista teetetty mittatilaustyönä tuohon keittiöön

Se riippuu niin kauheana siitä millaiset materiaalit otatte!! Ja siitä millainen pohja esim. vessassa on alkaa tekemään töitä. Riittääkö pelkkä kaakeleiden laitto vai pitääkö laittaa uudet juoksut, levyt, kosteuseritykset jne. Esim. meillä taloyhtiö maksaa vesieristykseen asti kaiken, myös pöntön, hanat, putkityöt, mutta omakotitalossa kaikki maksetaan itse. Tuleeko kalusteita? Meille remppafirman arvio kylpyhuoneen remontista oli kaikkineen 10000?, itse tehtynä rahaa menee vain murto-osa.

Laminaattia saa halvimmillaan jollain viidellä eurolla neliö, kalleimmillaan monta kymppiä. Alle muovi, mahdollisesti uudet listat? Laminaatin saa itse tehtynä halvalla jos haluaa, se on myöskin helppoa hommaa!!

Keittiössä vaikuttaa myös kauhean paljon mitä teette!! Vaihdatteko kaiken vai ehkä vaan pelkät ovet jne....

Juu rahaa saa menemään vaikka rajattomasti. Kannattaa myös miettiä, että ottaako halvinta mahdollista ja teke kaiken uusix muutaman vuoden pääst vai ostaako kerran kunnollista ja se kestää pitkään.

Yhteistyössä