Paljonkohan mä tartten tallinnaan rahaa mukaan?? Ja muutama muu kyssäri.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ystävän kanssa lähdetään, 2 yötä hotellissa, aamupalat kuuluu hintaan. Terassikierrosta ja shoppailua, riittääköhän 370? mukaan? Hitsi, en ole ikinä käynyt Tallinnassa. Kannattaako missä vaihtaa rahaa, ja kannattaako vaihtaa heti kaikki? :)

Älä ainakaan satamassa vaihda, monex tekee aikamoista ryöstöä. Itse en ole pitkään aikaan ottanut euroja mukaan, vaan nostanut visalla kruunuja automaatista. Kalja/ siideri maksavat terassilla n. 30-50kruunua, pääruoka 150-250kruunua, shoppailu = hinnat aika samat kun Suomessa, jotain halvempaa, jotain kalliimpaa.

Eikö sulla ole korttia, siis Masteria esimerkiksi? Sillä on paljon helpompi höylätä, eikä tarvitse miettiä rahan vaihtoa. Mutta kyllä tuo summa riittää varmasti, ja pääset vielä kauneushoitolaankin, johon muuten kannattaa Tallinnassa mennä! On tosi halpaa verrattuna Suomen hintoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kuula:
Eikö sulla ole korttia, siis Masteria esimerkiksi? Sillä on paljon helpompi höylätä, eikä tarvitse miettiä rahan vaihtoa. Mutta kyllä tuo summa riittää varmasti, ja pääset vielä kauneushoitolaankin, johon muuten kannattaa Tallinnassa mennä! On tosi halpaa verrattuna Suomen hintoihin.

oi vitsi jalkahoidon tarpeessa kyllä olisin =)

mulla ei ole kun visa electron, en halua luottokortteja ollenkaan.

ei tallinnassa tarvitse käteistä käytännössä kuin bussilippuvihon ostamiseen. kaikki muu kortilla.

visa electron toimi jo 2000-luvun alussa laajemmin kuin Helsingissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtaminen järjetöntä:
ei tallinnassa tarvitse käteistä käytännössä kuin bussilippuvihon ostamiseen. kaikki muu kortilla.

ai että siellä torilla ja kojuissa voi maksaa kortilla? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtaminen järjetöntä:

ai että siellä torilla ja kojuissa voi maksaa kortilla? :o

ei voi. Mut silleen mekin tehään että kortilla nostetaan käteistä tarpeen mukaan. Munkin electronilla. Ei tarvi olla aina miettimässä missä vaihtaa ja paljonko.

Onko sulla Electronia? Sillä voi maksaa lähes joka paikassa (paremmin kuin Suomessa), ja nostaa automaateista, jos haluat ostaa markkinakojuista, joissa kortti ei kaikissa käy. En ole itse enää vaihtanut aikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja l.:
Nykyään kortilla maksaminen maksaa, jos valuutta on muu kuin euro. Hinta on max. 1,95 % ostoksesta (viitekurssiin lisätään tuo marginaali). Tuli voimaan 1.6.

Niinno laskutetaan siitä rahanvaihdostakin, ei sekään ilmaista ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Nykyään kortilla maksaminen maksaa, jos valuutta on muu kuin euro. Hinta on max. 1,95 % ostoksesta (viitekurssiin lisätään tuo marginaali). Tuli voimaan 1.6.

Näin. Ja jos vaihtaa liika kruunuja ja sitten kruunut taas euroiksi, niin siinä vasta häviäkin.....

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:

Näin. Ja jos vaihtaa liika kruunuja ja sitten kruunut taas euroiksi, niin siinä vasta häviäkin.....

kaippa ne tuhlattua johki tulee ;)

tosta rahasta, en osaa kyl yhtään aatella paljonko siel menee esim. ruokaan. ja että paljonko tarviis olla mukana.

aika vähän tuo summa on muutamaksi päiväksi... mulla menee jo päivän aikana tuon verran vähintään, jos haluu jotain ostella ja terdeillä istua, kampaamoa yms.. tarvii enemmän

Voi nostaa Electronilla rahaa, mutta jokainen nosto on maksullinen. Kannattaa siis nostaa tarpeeksi iso summa kerralla. Tallinnassa, varsinkin keskustassa, on hintataso jo aika lähellä Suomen hintoja. Mun mielestä mitään kovin ihmeellistä ostettavaa siellä ei ole. Noi kauneushoitolat ovat sitten asia erikseen.. Me olemme parhaillamme Pärnussa ja täällä ovat hinnat ihan toista luokkaa kuin Tallinnassa - just syötiin ravintolassa 4 aikuisten annosta sekä lisukkeet ja hinta jäi alle 25 euron...

Alkuperäinen kirjoittaja ei riitä:
aika vähän tuo summa on muutamaksi päiväksi... mulla menee jo päivän aikana tuon verran vähintään, jos haluu jotain ostella ja terdeillä istua, kampaamoa yms.. tarvii enemmän

no just joo, en mä nyt kuitenkaan 700e ajatellu sinne pistää meneen.

Me ollaan mietitty ihan samaa.
Electronia ei ole, mutta voiko tollasella sirullisella debit mastercard-kortilla maksaa siellä myös (ei visaa)??
Tai nostaa automaatista suoraan? Se siis ilmeisesti tulee halvemmaksi, kuin vaihtaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Me ollaan mietitty ihan samaa.
Electronia ei ole, mutta voiko tollasella sirullisella debit mastercard-kortilla maksaa siellä myös (ei visaa)??
Tai nostaa automaatista suoraan? Se siis ilmeisesti tulee halvemmaksi, kuin vaihtaa?

Nostan tätä =)