paljonkohan 10 henkisellä lestaadiolaisperheellä menee viikossa rahaa ruokaan?

  • Viestiketjun aloittaja melanie
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Luulen, että tuo 200?/viikko on varmaan aika lähellä totuutta, nimittäin sillä saa jo melkoiset läjät ruokaan, jos vähän katsoo mitä ostaa.
No meillä on 10 lasta + 2 aikuista. Lapset on iältään n. 16v - 2kk. Poikia on 4, tyttöjä 6.
Ruuat, pesuaineet, vaipat ja nuo mitä marketeistä yleensä tulee ostettua maksaa viikossa n. 300-400?. Joskus voi riittää tuo 200?:kin, se aina riippuu.
Mie ostan hedelmiä, kasviksia ja joskus myös ns. puolivalmisteita. Toisinaan myös valmisruokaa / eineksiä.
Eli paljolti se mitä menee, riippuu lasten iästäkin, ja siitä montako on esim. koulussa (= syövät siellä yhden ruuan päivässä. )
Meillä ainakin loma-aikaan ruokalaskut meinaan suurenee huomattavasti, kun kotona syö kaikki sekä lounaan että päivällisen (+ tietty ne ainaiset aamu-, väli- ja iltapalat), kun"normi-arkena" 6 lapsista ja mies lounastaa koulussa, no ja mies töissä.
 
Vieras
Meidän perheessä on 5 lasta, mutta ei olla lestadiolaisia.

Viime talvena laskettiin huvikseen meidän perheen maidon kulutusta. Viikossa maitoa ostettiin 35 litraa ja juustoa 2,2kg. Enkä minä itse edes juo maitoa kuin kahvissa...
 

Yhteistyössä