Paljonko voi pyytää rekisteröimättömistä chihuahuan pennuista?

  • Viestiketjun aloittaja ^^
  • Ensimmäinen viesti
"Nirppu"
Toivottavasti alottaja on huomioinut myös sen, että kaikki pennut eivät selviä synnytyksestä välttämättä hengissä. 5 pentua on chihulle paljon, yleensä max 3 selviää hengissä.
 
tehtailua
Etkös sä kirjoittanu jo kerran, että teille syntyi 5 chihuahuan pentua? Jos emällä ei ole papereita, on testattava se emä ja sen emän vanhemmat (joilla on paperit oltava).
 
"poppis"
Rekisteröinti maksaa hyvin paljon vähemmän, kuin se mitä rekatulla pennulla voi pyytää. Pennun rekkaaminen maksaa reilusti alle 100e
Meille kasvattaja sanoi, että pennun rekkaus maksaa 20e/pentu.
Olen törmännyt väitteeseen, että jos pennut rekistöröisi se nostaisi pennun hinatta niin paljon, että ennemmin myy halvemmalla ei-rekattuja pentuja. Öh, miten se nostaa pennun hintaa niin kamalasti, jos on virallinen paperi, ettei se kannata?
 
"memmu"
En maksais mitään, en edes ottais vaikka ilman annettaisiin! Sekarotunen mikä sekarotunen ja jos ei ole rekattu niin jokaisessa järkevässä ihmisessä sen pitäisi herättää epäilyksiä! SUURIA EPÄILYKSIÄ! Vaikka kuinka olisi rokot. sirut. madot. yms.... ei ei ja vielä kerran ei! Pysykää ihmiset kaukana tuollaisesta!
 
Kakao
Suomessa vaan on sellainen systeemi että kun maksaa alvit eli tekee pentuja yrittäjänä niin ei se ole tehtailua.

Tehtailijat ei maksaa mitään veroja, ei tarveystarkasta yms.

Yrittäjä toivoakseni noudattaa eläinsuojelulakia. Jolloin tehtailu ei käytännössä luonnistu.
Näin useimmiten tapahtuu koska muuten yrittäjä ei saa enää elantoa yrityksestään.
Koska yrittäjän toimintaa valvoo Evira. Tehtailijat eivät ole tarkastuksista kuulleetkaan.
En voi tietää onko ap oikeasti alv velvollinen vai ei. Mutta toivoa sopii.
 
^^
[QUOTE="poppis";22842161]Meille kasvattaja sanoi, että pennun rekkaus maksaa 20e/pentu.
Olen törmännyt väitteeseen, että jos pennut rekistöröisi se nostaisi pennun hinatta niin paljon, että ennemmin myy halvemmalla ei-rekattuja pentuja. Öh, miten se nostaa pennun hintaa niin kamalasti, jos on virallinen paperi, ettei se kannata?[/QUOTE]

Tuohan sitä tehtailua sitten on jos joku, rekisteröidä sen takia, että saa enemmän rahaa :O
 
tehtailua
[QUOTE="poppis";22842161]Meille kasvattaja sanoi, että pennun rekkaus maksaa 20e/pentu.
Olen törmännyt väitteeseen, että jos pennut rekistöröisi se nostaisi pennun hinatta niin paljon, että ennemmin myy halvemmalla ei-rekattuja pentuja. Öh, miten se nostaa pennun hintaa niin kamalasti, jos on virallinen paperi, ettei se kannata?[/QUOTE]

REKISTERÖINTIMAKSUT 2011
Maksuluokka 1
Rekisteröintimaksu kennelnimen omistavien, kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneiden Kennelliiton ja rekisteröitävän rodun rotuyhdistyksen jäsenien, Kennelliiton hyväksymässä rekisterissä olevien koirien jälkeläisille. 38,00 € / pentu
Maksuluokka 2
Rekisteröintimaksu tuontikoirille ja koirille, joiden kasvattajat eivät täytä 1. luokan ehtoja. 68,00 € / pentu
 
tehtailua
Tuohan sitä tehtailua sitten on jos joku, rekisteröidä sen takia, että saa enemmän rahaa :O
Mutta, silloin tietää ettei emällä toistuvasti teetätetä pentuja. Rahaa menee papereihin, terveystutkimuksiin ja astutusmaksuun. Usein rekatun emällä ja isällä on jalostuksellista näyttöä näyttelyistä. Ja koirasta tietää, että se on puhdas. Pystyt katsomaan, onko koiralla vähän vai tehtailun omaisesti jälkeläisiä. Tiedät, ettei narttua astuteta joka juoksusta eikä isänä ole nartun pentu edellisestä pentueesta.

Maksan 1500e koirasta, jonka vanhemmat ja esivanhemmat on tutkittuja ja niillä on näyttöä, kuin maksaa 800e jostain..

Ja rekatun saat arvostaan vakuutukseen, sekarotuista ja paperitonta et.
 
"Nirppu"
Ei se rekisteröinti sitä pennun hintaa nosta, siihen vaikuttaa aika monet asiat. Rekisteröidyt pennut ovat yleensä vanhemmista jotka ovat terveystarkastettu ( silmien peilaus, kyynärät, lonkat, yms, jotka ovat kalliita tutkimuksia, mutta auttavat rodun jalostuksessa ja estävät epäkelpojen geenien jatkumisen ja ovat myös rotukohtaisia mitä miltäkin rodlta tutkitaan), ne ovat käyneet näyttelyissä, niillä voi olla luonnetestauksia, ymsyms... Tällaiset pennut maksavat ja niistä maksetaan mielellään, koska silloin ostajalla on jonkinlainen haju mitä hän saa rahansa vastineeksi. Vsnhempien terveystarkastus EI siis tarkoita pelkkää ell visuaalista tarkastusta, mitä monet kuvittelevat sen tarkoittavan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22842259]Rekisteröinti rajoittaa emolla tehtävien pentujen määrää eli eläinparalal ei teetetä pentuja joka juoksusta.[/QUOTE]

Ja lisäksi voi olla varma että kyseessä on rotukoira.
 
^^
Minun chihuni on jo 3 vuotias ja teetin sille nyt vasta ensimmäiset pennut ja nekin ihan siitä syystä, että ei tulisi kohtutulehduksia ym.. En ole siis todellakaan alkamassa tehtaileen ym.. Toiset pennut teetän kyllä, mutta vasta jossain vaiheessa, tuskin pitkään aikaan.. Ja kyllä minä oeln ihan kiltisti maksanut astutuksesta ym...
 
tehtailua
Kun koiran astuttaa, lähtökohtana astutukselle on oltava muut asiat kuin raha. Mm. mitä järkeä sillä pentueella on, onko se hyväksi rodun jalostukselle. Mitä hyvää nartulla, isällä=penuilla on rodulle annettavana.

Näissä paperittomissa aina etusijalla on raha, kuten aloituksesta huomaa.

Hyvä kasvsattaja ei pennuta edes kallista tuontinarttua, vaikka terveys olisi ok, jos itse ei koiraan ole tyytyväinen.

Mutta, kasvattajia on kunnollisia ja ei kunnollisia.. sitten nää puskakasvattajat :(
 
"vieras"
Minun chihuni on jo 3 vuotias ja teetin sille nyt vasta ensimmäiset pennut ja nekin ihan siitä syystä, että ei tulisi kohtutulehduksia ym.. En ole siis todellakaan alkamassa tehtaileen ym.. Toiset pennut teetän kyllä, mutta vasta jossain vaiheessa, tuskin pitkään aikaan.. Ja kyllä minä oeln ihan kiltisti maksanut astutuksesta ym...
Onko emolla rekisteripaperit?
 
tehtailua
Pennutus EI KOSKAAN suojele kohtutulehdukselta. Tuo on niiiiin vanhanaikainen käsitys/luulo, kuin olla ja voi. Paras keino ehkäistä kohtu ongelmat, on leikkuuttaa koira. Ja nimenomaan pennutus on pahin riski emolle, saada tulehduksia jne. Suurin osa nartuista kuolee kohtutulehdukseen vanhana tai nimenomaan pentujen saannin jälkeen.
 

Yhteistyössä