paljonko vettä vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Annoin tänään ekaa kertaa vettä pullosta vauvalle, ikää 5kk ja tähän asti juonut vaan tissimaitoa. Vauvahan tykkääkin näköjään vedestä kovasti eikä haluaisi ollenkaan lopettaa sen juomista! Otin pullon pois kun oli mennyt 60ml, en uskalla enempää antaa ekalla kerralla Onko kellään vinkkiä miten paljon vettä täysimetetylle kannattaa/uskaltaa antaa?

En ole antanut täysimetetyille vettä ollenkaan.Sitten kun kiinteitä olen antanut,niin vettä mukista "palan painikkeeksi" eli lähinnä suun huuhteluun.Ja sitten kun ruokamäärät lisääntynyt niin vähän enemmän vettä ja ruokailun yhteydessä.Muuten olen imettänyt ja silloin kun vauva haluaa.Edelleenkin nyt kun typy 11 kk imetän kun vaavi haluaa.Tosin nyt annan jo tavismaitoa ruuan kanssa.

Sain terveydenhoitajalta vinkin, että veden antaminen auttaisi kakkaamisessa (vauva ei enää kakkaa joka päivä ja valittelee mahaansa). Mutta tietääkö kukaan siis, paljonko saa juoda?? Olen kuullut että vauvat eivät yleensä tykkää suuremmin vedestä, mutta tälle kyllä kelpaisi...

Meillä vauvat ollut täysimetettyjä enkä vettä ole antanut. Sitten kun on alettu soseita syömään, 4-6kk iässä, niin sitten on alettu antamaan vettä ruuan päälle mukista hörpyttämällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt ainakin juuri kakkasi tyytyväisenä melkein 2 päivän tauon jälkeen! Voihan se olla sattumaa, mutta kakka tuli heti veden juomisen jälkeen.

juu, kyllä se auttaa siihen kakkaongelmaan- meillä oli sama juttu ja kyllä alkoi veden avulla vatsa paremmin toimia.

Yhteistyössä