Paljonko ulkona pakkasta, kun vaihdatte välikausipuvut toppahaalareihin?

• Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
höh
Asutaan etelässä, ja tähän saakka ollut päivisin noin 15 astetta lämmintä, joten ei meillä ole ollut käytössä vielä välikausipuvutkaan. Missäs vaiheessa käytätte välikausiasuja ja koska toppikset?

noentäs
Millos sitte laitatte lapselle pitkät kalsarit/sukkikset sisävaatteiden alle...? :ashamed:
Lapsi jo 6-vuotias ja aina on tää sama ongelma ja keväällä sit taas sama juttu... :headwall:

Minä laitan/puetutan silloin kun siltä tuntuu.
Ja olen muuten tosi huono arvioimaan, tarkeneeko lapsi vai ei. :ashamed:

Saraldo
Mäkin vaihdan sitten, kun villahaalari/fleecekerrasto välikausipuvun alla on riittämätön tai jos tulee lunta maahan. Eli yleensä sitten, kun lämpötila on koko ajan pakkasen puolella, Turun seudulla siis siinä joulukuun tienoilla :D .

Sisävaatteiden alla en pidä koskaan mitään, siis sisällä ollessa. Mutta nyt on joinakin aamuina ollut jo sukkahousut ja farkut ja sisällä sitten jotkut collegehousut tai trikoot, mutta toivottavasti on ottanut se sukkikset pois alta.

napero
No jos huomenna aamulla on nollassa, niin laitan kyllä tytölle 2,5 v toppahaalarin, mutta alle vain sukkikset ja pitkähihaisen puseron. Sitten kun tulee talvi niin väliin villapuku tai fleeseä. En kyllä raaski tuulipuvulla ja sukkiksilla laittaa kun alkaa olla nollassa (kuten joku sanoi, että vasta -5). Minusta helpompi laittaa paksumpi puku kuin kovin monta kerrosta, talvipakkasilla tietty joutuu kerrostelemaan.

Saraldo
Ainakin täällä etelässä on se ongelma, että aamulla saattaa olla pari hassua astetta plussalla, mutta iltapäivällä yli +15. Silloin on mun mielestä järkevää laittaa vaatetta kerroksittain eikä vielä sitä toppista, koska päivällä sen kanssa sulaa. Loppuviikosta saattaa tulla meillekin jo käyttöön välikausipuku, jos ilma tosiaan viilenee. Sinne sitten alle jotain aamulla, ja päivällä saakin olla taas pelkillä sisävaatteilla ja puvulla.

Välikausihaalaria oon pitänyt nyt kun 10 asteen tietämillä kieppuu,mut kevyesti on vaatetta alla. Seuraava aste olis lisätä pitkää päälle välik.haalarin alle ja sit varmaan kun nollassa tai alle,toppis esiin =)

y
Silloin kun on n. 0 astetta. Puetaan siis pelkät haalarit ei mitään välipukuja. Pitkiä kalsareita tai sukkiksia ei meidän mukelot käytä, sisälämpö on kuitenkin suomalaisissa rakennuksissa suunnilleen sama ympäri vuoden (paitsi tietty niissä, joissa kesällä paistuu elävältä ).

napero
Lisäys vielä edelliseen tekstiini. Että toki laitan mukaan tuulipuvun, joka sitten päivällä päälle kun lämpimämpää. Mutta aamu-ulkoiluun varaan toppiksen. Meillä ei tänä syksynä ole ns. välikausihaalaria vaan tuulipuku, jota pidettiin kesällä huonommilla säillä. Välikausihaalari on kyllä vähän "lämpimämpi" myönnettäköön.

Yhteistyössä