Paljonko tuli syötyä konvehteja jouluna?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vai onko vielä konvehtirasioita jäljellä? Tässä artikkelissa puhutaan kaloreista, joita noissa konvehdeissa on paljon.
Laskitko, paljonko tuli kaloreita suklaasta joulun aikaan?

Karu totuus: Tämän jälkeen et enää halua syödä joululta ylijääneitä konvehteja
Julkaistu 5.01.2016 11.04
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi kuinka paljon joulun suosikkimakeiset todellisuudessa pitävät sisällään energiaa? Yksi suklaakonvehti voi pahimmillaan vastata kokonaista ruisleipäviipaletta – se tarkoittaa 70 kilokalorin nauttimista yhdellä suupalalla.

Joulumakeiset sisältävät yllättävän paljon energiaa.
Joulun ja uudenvuoden herkutteluputken jälkeen monet harkitsevat ruokavalion keventämistä. Olohuoneen pöydällä saattaa silti vielä kummitella joululta ylijääneitä kaloripitoisia houkutuksia. Myös supermarkettien alennusmakeisia voi olla vaikea vastustaa.

Konvehtien ahmimisvimmaa kannattaisi kuitenkin pikku hiljaa alkaa rajoittaa, jos mielii monen haaveilemaan kesäkuntoon. Yksi konvehti tai joulumakeinen voi nimittäin pitää sisällään yllättävän paljon turhaa energiaa.

Yhdessä rasiassa jopa yli 2000 kilokaloria
Makeisrasioiden kalorimäärät kasvavat tietysti pakkauskoon mukaan. Esimerkiksi iso 500 gramman Maraboun Symphony -rasia pitää sisällään yli 2000 kilokaloria. Tämä energiamäärä vastaa aikuisen naisen päivittäistä energiatarvetta.

Myös pienemmät rasiat voivat kuitenkin olla petollisia. Yksi Guylianin suussa sulava simpukkakonvehti tai Fazerin Vihreä kuula vastaa energiamäärältään yhtä kokonaista ruisleipäviipaletta! Katso alta havainnoillistavat kuvat suosittujen makeisten energiamäärästä.

Fazer Vihreät kuulat (500 g)

Yksi makeinen = 70 kcal
Koko rasia = 1605 kcal
Yksi rasia vastaa = 22 Vaasan Ruispalat -leipäviipaletta

Fazer Present (260 g)

Yksi makeinen = 42 kcal (keskiarvo)
Koko rasia = 1182,2 kcal
Yksi rasia vastaa = 16 Vaasan Ruispalat -leipäviipaletta

Cloetta Budabest (300 g)

Yksi makeinen = 58 kcal
Koko rasia = 1725 kcal
Yksi rasia vastaa = 24 Vaasan Ruispalat -leipäviipaletta

Guylian Sea Shells (250 g)

Yksi makeinen = 62,5 kcal
Koko rasia = 1375 kcal
Yksi rasia vastaa = 19 Vaasan Ruispalat -leipäviipaletta

Marabou Symphony (500g)

Yksi makeinen = 51,5 kcal (keskiarvo)
Koko rasia = 2060 kcal
Yksi rasia vastaa = 35 Vaasan Ruispalat -leipäviipaletta

Panda Juhlapöydän konvehteja (300 g)

Yksi makeinen = 46 kcal (keskiarvo)
Koko rasia = 1497 kcal
Yksi rasia vastaa = 21 Vaasan Ruispalat -leipäviipaletta

http://www.makuja.fi/artikkelit/5638838/ajankohtaista/karu-totuus-taman-jalkeen-et-enaa-halua-syoda-joululta-ylijaaneita-konvehteja/

Söin yhden Fazerin Present-suklaarasiallisen.
Minä en piittaa kaloreista. Ihmiset kyttäävät ihan liikaa kaloreita ja rasvanmäärää. Onneksi pikku hiljaa aletaan valistua, että se sokeri on se pahis, mikä ruokkii lihavuutta.

Toki tuossa syömässäni suklaarasiassa oli reippaasti hiilareita, mutta annoin itselleni luvan repsahtaa. Nyt ei tuota mitään hankaluutta palata takaisin ruotuun. Mitä nyt viime yönä näin unta, että Vähäsokerinen tammikuu meni pilalle, kun muka oli niin hyvänmakuisia karkkeja tarjolla, että söin niitä kaksin käsin :D

laaman nöyhtä
Ostin:
-geisha laatikon
-sinivalkoisen
-fazerinan
Kaikki meni kolmessa päivässä.
Lahjaksi saatiin:
-4 rasiaa pandaa
-3 rasiaa symphonya
-fazerin parhain rasia
-lakupaketti
2 rasiaa vielä avaamatta. Eikä tee edes heikkoa. Saa järkyttyä.

vierailija
Huonosta rahatilanteesta johtuen en paljoa. Yhden Pandan rasian, kaksi vadelmasuklaarasiaa, yhden lahjarasian, Joulusuklaarasian, muutaman Lidlin Vanessaa... Normaalisti olisin syönyt myös Fazerin rasioita pari (pilasivat sen, ei enää kiinnosta) ja jos poistomyynnistä saisi niin Maraboun. Liian kallis muuten. Haaveilen myös Vihreistä kuulista.

vierailija
Pandan rasioita oli kolme, Fasun kaksi ja lisäksi Geishaa kaksi rasiaa.
Yksi Pandan rasia on enää jäljellä.

En ole huolissani siitä, mitä syön joulun ja uudenvuoden välissä vaan siitä, mitä syön uudenvuoden ja joulun välissä.

En ole laskeskellut määriä saati kaloreita, mutta PALJON.
Aloitin joulukuun alussa ja siitä lähtien syönyt about kaksi rasiaa viikossa + joulunpyhinä yksi-kaksi rasiaa päivässä.
Uutenavuotena söin yhden rasian+suklaalevyn+karkkipussin.

vierailija
Diettaava suklaaholisti päätti antaa joulun ajan dieetin mennä ranttaliksi ja söi hyvällä omalla tunnolla ainakin 5 rasiaa konvehteja, kinkkujen laatikoiden ja muiden herkkujen kaveriksi... ;):p:D Sitä ennen ainakin 4kk tiukkaa kuuria ja kiloja karistettuna 17. Ihme kyllä, ei tullut kuin n. 1,5 kg takasin, mutta nyt ollaan taas arjessa ja tiputusvauhti samassa (vajaa 1kg viikossa), kun ennen ranttalijaksoa.(y) Mutta eipä tässä silti kaukana tavoitteesta olla, joka on n. 20kg. :)

sokerihiiri_
Poikkeuksellisesti jouluna söin vain 4 rasiaa suklaata. Edellisvuosien tapaan korvasin vahingon ostamalla alesta puoleen hintaan muovikassillisen joulukarkkeja. Niistä on nyt syöty Vihreät kuulat, Fazerin omenasuklaa ja joku mansikkakohvehtirasia. Jäljellä on vielä reilusti. Yritän syödä maltillisesti pitkin kevättä, mutta tuskin riittää edes hiihtolomaan asti.

Viime vuonna ostin ainakin 4 muovikassillista ale-karkkeja ja niistä vedin viimeiset kesäkuussa.

Normipainoinen olen ja kroppa treenattu. Joku kuitenkin luulee minua ylipainoiseksi.

Karoliinuskainen
Aina kauhistellaan kun jouluna tulee syötyä konvehteja aivan älytön määrä. No itse en niitä kauheasti syö koska noissa rasioissa on yleensä yksi tai kaksi makua joista pidän. Julia-kohvehdeista pidän, mutta en mä niitäkään vedä kaksin käsin.

Jotenkin käsittämätöntä kuinka joulu saa ihmiset ahmimaan aivan kamalia määriä. En mä jouluruokiakaan vedä niin paljon kerralla, että on aivan kamala ähky. Jotakin rajaa.

vierailija
Poikkeuksellisesti jouluna söin vain 4 rasiaa suklaata. Edellisvuosien tapaan korvasin vahingon ostamalla alesta puoleen hintaan muovikassillisen joulukarkkeja. Niistä on nyt syöty Vihreät kuulat, Fazerin omenasuklaa ja joku mansikkakohvehtirasia. Jäljellä on vielä reilusti. Yritän syödä maltillisesti pitkin kevättä, mutta tuskin riittää edes hiihtolomaan asti.

Viime vuonna ostin ainakin 4 muovikassillista ale-karkkeja ja niistä vedin viimeiset kesäkuussa.

Normipainoinen olen ja kroppa treenattu. Joku kuitenkin luulee minua ylipainoiseksi.

iha sairasta. :S
Ei sillä ole väliä onko lihava, vaan että tuo on niin epäterveellistä.
Itse luulin että itse syön paljon makeaa ja se olis epäterveellistä niin joku pistää 10 kertaa pahemmaksi XD

Yhteistyössä