Paljonko tuli painoa raskauden aikana?

vieras mamma
En erityisemmin kuntoillut. Ihan alkuraskaudesta kävin jumpassa. Muuten sitten kävelin ja jumppasin vähän kotona. Painoa tuli noin 13kg. Laitokselle jäi jo melkein 10kg ja lisää kiloja tippui heti parin ensimmäisen imetysviikon jälkeen.
 
painoa kerääntyi huimat 17 kiloa (53--->70) joista noin kymmene kiloa lähti sairaalassa ja nyt on vielä jäljellä 3 kiloa ( vauva syntyi viisi viikkoa sitten) . Paino nousi eniten ihan loppuvaiheessa kun ei jaksanu tehä muuta kuin syödä ja plösöttää sohvalla.. niin järkkykokoinen oli mun masu! Poika oli syntyeessään 53 cm ja 3970 kg.
 
Noin 13 kiloa täälläkin...enkä kuntoillut mitenkään erityisesti. Suurin osa odotusajasta oli talviaikaa, joten ei pahemmin tehnyt mieli lähteä ulos ylimääräistä liukastelemaan ja saleissa rehkiminen ei innostanut. Laitokselle jäi suurin osa, noin 10 kiloa.
 
Fiina79
1lapsi:10kg
2lapsi:8kg
3lapsi:6kg
4lapsi:5kg....
painon nousu ootusaikan tyssää siihen 20 viikolle.
kuntoilen koko raskauden ajan.aina.ku kerran pystyn siihen.juoksu jäi 25viikolla,salila käyn loppuun asti kuten kävelen myös

 
Hoppatossu
esikosta pyöräilin töihin 5pv viikossa n. 5km per suunta, ja painoa tuli 20kg. toisesta en kuntoillut mitenkään, heinäkuun helteet makasin sohvalla ja kiloja tuli 25... :ashamed:
 
minulla oli raskauden lopussa tullut painoo n.20kg lisää, mutta odotinkin kaksosia...olin aikamoinen "pulla" :D ja synnytyksen jälkeen jäi 9kg jonkas laihdutin pois, nyt olen taasen saman painoinen kuin ennen raskautta =)
 
Hups painoa tupsahti 23 kiloa. Viikko synnytyksestä ja olin 14 kiloa kevyempi. Nyt kolme kuukautta synnytyksestä ja vielä muutama kilo lähtöpainoon. Raskauden aikana en kuntoillut mutta kävin koulussa loppuun saakka, eli jotain hyötyliikuntaa edes.
 
äippärä
ensimmäisestä 11kg,toisesta 9kg ja kolmannesta 7kg.en oo erityisemmin kuntoillut,ihan normaalisti eläny mutta en oo kärsiny mistään himoista enkä normaalistikkaan oo mikään karkin syöjä.aina jälkitarkastuksissa painanu saman verran ku ennen raskautta tai vähemmän.
 
painoa tuli n.25kg lisää,vaikka liikuin jo työnikin puolesta paljon. Toisille tulee ja toisille ei. Nyt 9 kk myöhemmin normaaleissa mitoissa. Liikuntana kävely ja puutarhassa koukkiminen ihan loppuun asti.
 
varoittava esimerkki
Mulla tuli 5.8 kiloo koko aikana. Kilot jäi laitokselle eikä vieläkään ole painonnousua tiedossa. ei enää nouse yli 45kg vaan pysyy jämäkästi siinä tai jopa laskee joskus. Synntyksestä aikaa reilu vuosi. Olen jo huomattavasti alle lähtöpainon ja tuntuu tämä lihottaminen jo vähän epätoivoisetlta.
Että syökää äidit imetyksen aikana hyvin vaikka tuntuisikin siltä ettei mene alas! Muuten teistä tulee yhtä riutuneita ja väsyneitä kuin minusta.
 

Yhteistyössä