paljonko tilillesi jäi,kun masksoit tilipäivänä laskut

• Viestiketjun aloittaja jokatoinen
  • Ensimmäinen viesti
En mä maksa tilipäivänä laskuja... Maksan sillon ku ensimmäinen eräpäivä lähestyy, oli tilipäivä ollu eilen tai vasta viikon päästä. (Tällä hetkellä 3 tilipäivää kuukaudessa..) Viime kerran jälkeen jäi ihan riittävästi...oli nettilasku, puhelinlaskut, vesi ja talon vakuutukset.

huokaus
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
800 jää elämiseen tässä kuussa. Köyhiä ollaan, meitä kaksi plus vauva :(
Mihin tuo pitää riittää? Jos ruokaan ja bensaan, niin luulisi hyvin riittävän. Siis jos tuo summa on laskujen ja vuokran jälkeen.
Yhtiövastikkeen ja laskujen jälkeen, kyllä. Se on mulle vähän.

myy
Maksetaan laskut kanssa tilipäivänä, niin on sitten selkeempäää että paljonko jää rahaa muuhun elämiseen. Jäi käyttöön kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle 650e kuun loppuun asti.

todellinen köyhis
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
800 jää elämiseen tässä kuussa. Köyhiä ollaan, meitä kaksi plus vauva :(
Tuo oli varmaan vitsiksi tarkoitettu?

Meitä on myös kolme ja laskujen + vuokran jälkeen elämiseen jää vain muutama satanen!

kinuski
Viime tilipäivänä eli tiistaina maksoin laskut ja jäi reilu pari sataa, huomenna taas miehen tili ja laskujen jälkeen jää n. 800e. Maksetaan kaikki tän kuun laskut ja sitten jääkin koko kuukauden ajan molempien tilit ja mun kesälomarahat ihan vapaaseen käyttöön. Ei meille yleensä noin paljon kerralla jää, mutta nyt tulee miehen kesälomarahat ja mun mielenterveyttä helpottaa kun saa maksaa kaikki laskut pois, on ollut nyt niin yllättäviä isoja menoja ja joutunut visaakin vinguttamaan.

Normaalisti minun tilistä (=tällä hetkellä äp-raha) ei jää yhtään mitään. Siitä maksetaan auto- ja asuntolaina. Miehen rahoista maksetaan kaikki muu ja sit jää muutama satanen.

Nyt tässä kuussa meille molemmille maksettiin kesälomarahat ja minulle lisäksi viimeinen äp-rahat, niin elämiseen jää useampi tuhat. Mutta, ei niilläkään juhlita, kun pitää säästää loppuvuodeksi, kun jään kotihoidontuelle.

kodin hengetär
Laitan laskut aina nettipankkiin heti kun tulevat, suurin osa tulee onneksi sähköisenä. Asumiskulujen (+sijoitusasunnon kulujen) jälkeen parisen tonnia eikä tosiaan olla varakkaita. Ostetaan jotakin jos tarvetta on, mutta varsinainen shoppailu hyvin vähäistä.

Yhteistyössä